handdator

Visa fullständig version : Köpråd & Tips R55 JCW 2011



DBerggren
2014-07-25, 14:48
Hej,
Dags att byta ut min MCS R53 2003 mot en nyare R55. Helst en JCW men de växer inte på träd precis :D Så kan nöja mig med en S om jag inte hittar den rätta JCWn. Hittar jag inte den rätta så blir de nog en ny R55 MCS från ANA Trollhättan.

Har hittat en på blocket som verkligen är intressant. Precis importerad från Tyskland av Premium car rental. Den har de mesta i utrustningsväg men saknar aerodynamicpaketet tyvätt :(

Har inte varit och kikat på bilen än men jag har kontaktat säljaren och bad om chassinummer; WMWZG91050TZ58018
Någon som vet var man kan få tag på historik om bilen som verkstadsbesök etc. Svenska skyltar var på väg till bilen.

Vad ska jag tänka på, ska jag kolla på svensksålda eller är de inga problem med en import?
Koksning, Kamkedjespännare? 8000mil på en 2011? Är priset rimligt?

Utrustningslista:
12366

Länk till annonsen:
http://www.blocket.se/alvsborg/MINI_COOPER_CLUBMAN___John_Cooper_Works_55043592.h tm?ca=16&w=1

Tacksam för alla tips/info/hjälp.

/Daniel

Luc!fear
2014-07-25, 22:12
Tror inte den har Harman Kardon som det står i annonsen, saknar diskanten på a-stolpen. Bilens påstådda innehåll i annonsen bör kollas noga & ifrågasättas om ett fel upptäcks.

DBerggren
2014-07-25, 23:16
De har jag också upptäck, likaså tonade rutor, svarta strålkastare och aerodynamic-paket ser inte jag på bilderna men i texten[emoji53]. Ska självklart ifrågasätta detta när jag åker för att se på bilen. Men de verkar ändå vara en fJCW enligt utrustningslista[emoji7]

Urban Mini
2014-07-26, 01:41
De har jag också upptäck, likaså tonade rutor, svarta strålkastare och aerodynamic-paket ser inte jag på bilderna men i texten[emoji53]. Ska självklart ifrågasätta detta när jag åker för att se på bilen. Men de verkar ändå vara en fJCW enligt utrustningslista[emoji7]

Om inte utrustningen i bilen stämmer med det VIN du har fått så skulle jag inte ens bemöda mig att titta på den faktiskt. Det är något helt fel i så fall.