handdator

Visa fullständig version : Summer Night Run Stockholm 5/8



Fredrik
2014-07-25, 08:17
Jag är sugen på att dra ihop ett gäng MINIs och ut och nöjesköra i sommarfagra Stockholm med omnejd.
Förslag: vi samlas utanför Bavaria tisdagen den 5 augusti från 17:30 och drar sedan iväg senast 18:00 på skojsiga MINIanpassade vägar,. Vi kör ut till skärgårdsstaden Vaxholm, besöker en restaurant och tar en glass nere vid glassbaren i hamnen. Efter avslutat besök kan de som vill gemensamt fara vidare i Stockholmsnatten :steering:

Visst vill DU med på turen?
Hojta till här om du vill bli en av de lyckliga :steering:


Playavägrare tillika deltagare:
- Tess
- Fredrik
- Urban
- Joho45
- Fräsen
- Mange249
- Erik Börnstedt, Bavaria
- Anton W., Bavaria
- Deeman
- Jonas!
- Karina
- Erik Jirhall

Tess
2014-07-25, 08:48
Jag är på!! :D

Fredrik
2014-07-25, 08:51
Jag är på!! :D

Härligt Tess - so far en dundertomat och en cool clubbie på gridden 8)

joho45
2014-07-25, 12:20
Jag är på =)

Urban Mini
2014-07-25, 13:41
Vecka 32 snälla då kan och skall jag dra mig uppåt ;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Fräsen
2014-07-25, 18:15
Hallå!

Vilket bra intiativ.... Om det blir V 32 är jag väldigt gärna med!!!

Mange249
2014-07-25, 19:30
Kommer om inget oförutsett inträffar:)

Fredrik
2014-07-25, 21:53
Kul med lite respons trots semestertider, och med tanke på att två MINIacs nu önskat v.32 föreslår jag att vi kör tisdagen den 5 augusti.
Vi kan träffas så tidigt som 17:30 utanför Bavaria, hänga lite och dra en java med MINIsäljarna innan vi rullar iväg 18:00 mot nya djärva mål.
Jag justerar namn, tid och datum i första posten samt uppdaterar med er som hittills visat intresse, men givetvis finns det plats för fler goa MINIster - tjoa till i tråden bara och vips är du med på listan över deltagare till Stockholm Night Run.

Kul att vi verkar bli ett gäng - hittills nästintill två racerbilar (Tess och Mange), en elegant och snygg R56 JCW (Fräsen), en splitt ny läcker Countryman SD JCW (Urban), Joho 45 i en grym R53 och så jag i min coola Clubbie S 2012.
Haka på du också vetja :happy:

Mr Clubman
2014-07-26, 10:43
Låter skoj, kanske hänger på!

Fräsen
2014-07-26, 20:34
Härligt att det blir V 32 .... Så att man får chansen att träffa lite mini-vänner innan snön börjar falla;)

Så passa på alla som kan och följ med ut på lite finåkning!!

Fredrik
2014-07-28, 06:42
Låter skoj, kanske hänger på!

Kul Janne, hoppas du kommer med, sätter upp dig på listan 8)


Härligt att det blir V 32 .... Så att man får chansen att träffa lite mini-vänner innan snön börjar falla;)

Så passa på alla som kan och följ med ut på lite finåkning!!

Vi hoppas innerligt det ska dröja (snön alltså) men vad som inte dröjer är Stockholm Night Run. Drygt en vecka kvar och som sagt finns det gott om plats för vilsna MINIsjälar som inte vet vad de ska göra av sig och sin MINI en tisdagkväll i början av augusti.
Kom med DU också för att ha kul, även om du är allsångsfrälst eller måste tvätta kläder - det finns fler dagar i veckan ;)

Inte långt kvar nu till :steering:

Urban Mini
2014-07-28, 14:11
Jag kommer att ha med mig en hel del intressanta nyheter förhoppningsvis :D Ingen rast ingen ro ;) Detta är dock inget bilbyte nu (även om det börjar bli dags) men trevlig muntlig info om ditten och datten.

Fredrik
2014-07-28, 14:19
Var förbi Bavaria i Solna idag för att språka med unge herr Börnstedt. Erik blev sugen på att haka på, och även Anton (MINIsäljare) samt ev ytterligare en person hakar på.
Sålunda är vi uppe i nio, kanske tio MINIs på gridden den 5/8 kl 18 utanför MINI / Bavaria i Solna.

Värt att notera är att lite regn inte stoppar en sann MINIst, så även om regn, kyla och drivis vräker ner (vilket vi naturligtvis undanbett oss) kör vi ändå! Om så ändå blir fallet får jag stolt passa på att förevisa mitt tjusiga MINIparaply införskaffat hos MINI i Trollhättan under vår sommarträff :banana:

Deeman
2014-07-28, 22:27
Kan bli lite tajt men försöker komma! :)

Luc!fear
2014-07-29, 06:57
Jobbar, så tyvärr missar jag Stockholms körningen även denna gång...
Har planerat 4 veckor semester till med början av sista veckan i Augusti så planera något då & gärna under någon helg så hustrun kan följa med...

Fredrik
2014-07-29, 07:54
Kan bli lite tajt men försöker komma! :)

Härligt Martin, hoppas du dyker upp men lägger till dig på listan 8)
Med den matematik jag lärde mig i högstadiet är du deltagare nummer tio :D


Jobbar, så tyvärr missar jag Stockholms körningen även denna gång...
Har planerat 4 veckor semester till med början av sista veckan i Augusti så planera något då & gärna under någon helg så hustrun kan följa med...

Hans-G brukar ju hitta på skojsiga saker. Han är nu ute och turnerar i Europa varför jag beslöt att köra en liten tur. Jag är övertygad om att Hans-G fixar något så snart han är åter i Stockholm.

Luc!fear
2014-07-29, 08:15
Är det tisdagar som Stockholmarna har "cruising" i innerstan? Eller måste man ha V8:or då?

Fredrik
2014-07-29, 08:25
Är det tisdagar som Stockholmarna har "cruising" i innerstan? Eller måste man ha V8:or då?

Tror du tänker på onsdagar. För många herrans år sedan träffades man ute på Biskopsudden på Djurgården. Efter några år hade man växt ur kostymen och ytan räckte inte till. Brostugan på Kärsön alldeles innan Drottningholm blev hemvistet och på onsdagar var det flera hundra entusiastfordon av vitt skilda slag -några exotiska sportbilar som Ferrari, Lamborghini, Porsche och en och annan klassisk Mini men mest jänkebilar.
Efter 2001 dök det upp en och annan MINI men det var några år sedan jag var där och nu tror jag det är uppdelat i märkesdagar. BMW CS kör vissa måndagar t ex.
Efter de stora onsdagsträffarna var det cruising downtown Stockholm city som gällde, och Sveavägen och vissa andra gator korkades igen under några timmar.

På vår tur den 5/8 ska vi inte ägna oss åt så mycket cruising :hehe: ;)

Fredrik
2014-07-31, 18:48
Snart är det dags, om ca 118 timmar har vi börjat samlas utanför Bavaria. Det finns plats för många fler!
Eventuellt blir det en tur till Vaxholm via Bogesundsvägen (till viss del en liten men naggande god kopia av ringen) med middag på restaurant i Vaxholm men återkommer med detaljer. Vill DU se till att mer än tio MINIs står på gridden - anmäl dig här 8)

Fredrik
2014-08-02, 13:02
ETA 75 h utanför MINIhallen, Bavaria Stockholm, Solna :steering: :steering: :steering:

Fräsen
2014-08-02, 21:39
Tjo ho!
Äntligen är helgen över snart så att det kan bli tisdag ......

Fredrik
2014-08-03, 16:58
Tjo ho!
Äntligen är helgen över snart så att det kan bli tisdag ......

Just det, och nu är det bara 48 timmar kvar tills vi rullar iväg från Bavaria mot nya djärva mål :D
Det finns givetvis plats för fler MINIster!

Fredrik
2014-08-04, 05:52
Mindre än 36 timmar kvar till sommarkvällsturen. Påminner än en gång om att turen genomförs oavsett väderlek. Det finns paraplyer och kör man cab kan man ju fälla upp taket om man nu inte vill passa på att ta sin kvällsdusch när man kör :bath:
Prognosen ser dock gynnsam ut med sol samt växlande molnighet varför det sistnämnda får sparas till senare tillfälle.

Snart dags :steering:

Fredrik
2014-08-04, 15:51
Snart bara 24 H kvar gott folk, vädret ser ut att hålla i sig så jag kanske inte får tillfälle att visa upp paraplyet men det kanske bara är bra :)
Hittills tio MINIs på gridden, blir du en av de som ökar på antalet så vi blir än fler i vårt glada gäng imorgon :grupp:

Mange249
2014-08-04, 17:02
Längtar!:) Min första träff med Mini igen... Är det fortfarande 17:30 som gäller?

Fredrik
2014-08-04, 18:33
Längtar!:) Min första träff med Mini igen... Är det fortfarande 17:30 som gäller?

Det stämmer Mange. Vi samlas från 17:30, glajdar in i MINIhallen och tar en java eller två. När Bavaria stänger 18:00 tar vi med oss Erik, Anton och eventuellt ytterligare Bavariapersonal när vi drar ut på vårt äventyr :drive:

Urban Mini
2014-08-04, 22:30
Ålstensgatan 12 Bromma och Gelato Scarfo skall vara något otroligt är det längs färdvägen i morgon eller har du spikat den?

Jonas!
2014-08-04, 23:02
Kommer!

Fredrik
2014-08-05, 06:24
Ålstensgatan 12 Bromma och Gelato Scarfo skall vara något otroligt är det längs färdvägen i morgon eller har du spikat den?

Nej, det ligger åt andra hållet dessvärre och nu när en del är åter från semestern tror jag vi låter Brommatrakterna vara då risken för köer ökar. Vi drar till Vaxholm för att njuta lite skärgårdsstad på sommaren, men tack för tipset Urban 8)


Kommer!

Härligt Jonas, du är härmed med på deltagarlistan 8)

Fredrik
2014-08-05, 06:29
Post # 1 uppdaterad med lite info om resmål o.d.

Mr Clubman
2014-08-05, 06:34
Jag kommer tyvärr inte. Jag ska övningsköra med sonen, han har uppkörning imorgon(den andra och lite oplanerad). Vi ses!

Fredrik
2014-08-05, 06:39
Jag kommer tyvärr inte. Jag ska övningsköra med sonen, han har uppkörning imorgon(den andra och lite oplanerad). Vi ses!

Ok Janne, vi önskar sonen lycka till och hoppas du kommer med oss vid nästa tillfälle 8)

Fredrik
2014-08-05, 10:16
Just fått besked av Karina via FB att hon kommer med oss. Hon fyller även år idag och tyckte det verkade skoj att köra MINIkortege till Vaxholm och Hamnkrogen på sin födelsedag, och jag instämmer till fullo :D

Fredrik
2014-08-05, 10:32
Erik Jirhall kanske dyker upp, dock inte i sin MINI utan i sin gula Porsche, vilket funkar. Den högt ärade herr Jirhall är nu med på listan över deltagare 8)

Fredrik
2014-08-05, 10:40
Hamnkrogen i Vaxholm nu bokad till 19:30. För meny kika här:
http://hamnkrogenvaxholm.com/onewebmedia/Hk%20sommar14.pdf

Fredrik
2014-08-05, 13:46
Tre timmar tills vi syns i Solna. Samling från 17:30, avfärd strax efter 18:00 mot Vaxholm via skojsiga Bogesundsvägen :D

Tess
2014-08-05, 16:59
Oj!!! Fan det var ju idag! :( jag var dödssäker på att det var imorgon! Fan. :(

Deeman
2014-08-05, 17:18
Skrev tidigare att det kunde bli tajt och det blev det tyvärr men önskar er andra en fin tur!

Tess
2014-08-05, 17:25
Jag kan nog komma och ta en kaffe eventuellt! Sen åka med er hem.

Fredrik
2014-08-06, 05:55
Det var skoj att se en del MINIster trots att det fortfarande är semestertider. Kul körning på Bogesundsvägen men på ett par ställen lite smågrus tyvärr.
Johan W for i förväg och knäppte lite bilder när vi for förbi, får se om dessa inte letar sig in här snart.
Tess dök upp efter en stund och fullbordade gänget som trots värmen inne på restaurangen åt och drack gott, men det var skönt att kliva ut och gå och köpa glass i glassbaren på hörnet bredvid hotellet. Vaxholm är verkligen en pärla!

Till er som inte hade möjlighet att delta i denna tur - simma lugnt. Det blir fler turer framöver, jag har en fundering på en liten träff och snart är Hans-G tillbaka i Kgl. Hufvudstaden och han har nog något i bakfickan eller rockärmen tror jag.
Väl mött på nästa run gänget!

Deeman
2014-08-06, 17:22
Kul att ni hade det bra!!
Hade minin parkerad 8 mil åt fel håll och kom hem sent från jobbet men men ibland blir det bara fel tyvärr :)
Satsar på framtida träffar!
Bra intiativ Fredrik!

Fredrik
2014-08-06, 20:10
Kul att ni hade det bra!!
Hade minin parkerad 8 mil åt fel håll och kom hem sent från jobbet men men ibland blir det bara fel tyvärr :)
Satsar på framtida träffar!
Bra intiativ Fredrik!

Så kan det bli ibland men det blir ju fler träffar Martin 8)
Sommaren är inte slut än och förhoppningsvis har vi en fin höst framför oss innan graneländet ska tas ner från vinden och vintersulorna ska monteras på MINIn.