handdator

Visa fullständig version : Kamkedjespännare R53



Pät
2014-06-24, 21:32
Någon som kan kolla upp vad det kan kosta att köpa i Sverige? Och vart kan jag köpa det? Annars får det bli eBay helt enkelt. Tänkte byta den bara så jag vet att den är fräsch. Har ju några konstiga ljud till o från när jag startar bilen så jag tänkte utesluta kamkedjespännaren genom att byta den. Om det nu inte är den som är felet tillomed. :-)

Har ingen lokal MINI-handlare här. BMW finns men senast jag var in där o hörde så sa dom att BMW och MINI hade blivit uppdelat så det var svårt att söka på reservdelar till äldre MINIs.

Tack på förhand!

vuuken
2014-06-28, 14:58
Kan tyvärr inte tipsa dig om var du finner det du söker! Men är det ett rasslande ljud från motorn kan det vara kedjan eller spännaren som du säger! Min hade rasslat och sedan hoppat av och orsakat skador i motorrummet! Så försök att byta den snarast om det nu är problemet. För det tog bara några ynka mil från att den började rassla tills att den rasade!

Mange249
2014-06-28, 15:08
Kan tyvärr inte tipsa dig om var du finner det du söker! Men är det ett rasslande ljud från motorn kan det vara kedjan eller spännaren som du säger! Min hade rasslat och sedan hoppat av och orsakat skador i motorrummet! Så försök att byta den snarast om det nu är problemet. För det tog bara några ynka mil från att den började rassla tills att den rasade!
Var detta verkligen R53?

vuuken
2014-06-29, 10:18
Nej tyvärr inte! Helt olika motorer, min R56!



/Vuuken

mini-B
2014-12-26, 10:28
en kamkedjespännare kostar 400:- hos en mini återförsäljare. Kostar 300:- på autoexperten :)