handdator

Visa fullständig version : Anmälan till konbana på Vårgårda Flygfält 12 juli 2014 med NMCS



Hobbe
2014-05-09, 12:27
:drive:

Det är dags att visa din väl gömda svängtalang!
Årets avrostning av bil och förare på Vårgårda Flygplats.
Anmälan nödvändig för att veta hur många vi blir.

Obligatoriskt personligt försäkringsskydd via SBF och PR-licens (förare+tredje part) 150 Kr/person
Betalning i förskott.

Betalningsinformation:

Plusgiro 46 53 21 - 8
Ange din alias i klubbforumet, namn samt önskat antal licenser som referens.
Observera 1 licens avser EN person.
Klubben tillhanda senast 1 juli 2014

Om din bil är försäkrad för detta arrangemang är upp till dig att undersöka med ditt försäkringsbolag.
Om du har en giltig licens utfärdad av SBF redan så behövs ingen PR-licens.

Samtliga nödvändiga tillstånd ansökta.
Räddningstjänsten i Alingsås/Vårgårda underrättad.

Banan:
https://maps.google.se/maps?q=loc:58.040325,12.78643&t=h&z=16


Upplägg:
Konbana och om tid finns rattlåsrally.

Anmäl dig i tråden :gp::pucko::steering:


Träffavgift:
0 Kr

Inbjudna:
NMCS:are och BMWSC/BMWCS:are i mån av plats.
Kom i valfri MINI, Rolls Royce, eller BMW-bil.

Första pris:
Bragging rights and Hall of Fame :buttrock:

Sista pris:
Enkel biljett i pratglade Fredriks bil hela vägen till Kungsängen - utan hörselskydd :woot:

Scitz0
2014-05-09, 12:37
Härligt Hobbe, jag ska givetvis ratta runt scizze runt konerna.
Utan r-däck och med hjulvinklar tillbaka till orginal så har man väl inget att sätta emot de inbitna racingförarna i klubben men kul ska det bli :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Fredrik
2014-05-09, 13:18
Sista pris:
[/B]Enkel biljett i pratglade Fredriks bil hela vägen till Kungsängen - utan hörselskydd :woot:[/SIZE][/SIZE]

Japp - man får dessutom stå för bensinen och bjuda den sociale och trevlige föraren på lunch :)

MrCooper
2014-05-09, 14:26
Härligt Hobbe, jag ska givetvis ratta runt scizze runt konerna.
Utan r-däck och med hjulvinklar tillbaka till orginal så har man väl inget att sätta emot de inbitna racingförarna i klubben men kul ska det bli :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Jag har aldrig kört konbana förut men tänkte prova på nu så du behöver inte oroa dig. ;)

Deeman
2014-05-09, 15:39
Inte kört konbana tidigare men klart man vill testa detta!

Hagatorpet
2014-05-09, 23:38
Klart jag skall vara med
skall bli skojj att prova detta
har tänkt att köra ifrån en visssss JCW med min D :)

Ace
2014-05-10, 05:57
Jag har heller aldrig kört konbana så det skall bli kul att testa. Undra hur många Rollsar det kommer?? :)

pmansson
2014-05-10, 06:47
Jag tänker också prova konbanan. Har aldrig gjort det förut heller! Vår bil kommer att vara original.
Hur mycket fortare går det om den är nyvaxad? :D

Edit: betalade in 16/5

The Swedish Job
2014-05-10, 08:43
Jag kanske skulle damma av min 2009 MINI CHALLENGE och delta i ert evenemang och provköra konbanan... Hur ser banan ut och hur lång är den? Är det asfalt eller cement underlag?
Per Olof

Raketen67
2014-05-10, 08:52
Klart man vill prova på lite konbana. Har heller aldrig kört innan.

Urban Mini
2014-05-10, 14:31
Jag kanske skulle damma av min 2009 MINI CHALLENGE och delta i ert evenemang och provköra konbanan... Hur ser banan ut och hur lång är den? Är det asfalt eller cement underlag?
Per Olof

900 meter ny asfalt är det. Klart du skall med på detta eventet. Kolla in i huvudtråden för eventet för mer info.

Fredrik
2014-05-10, 19:59
Jag kanske skulle damma av min 2009 MINI CHALLENGE och delta i ert evenemang och provköra konbanan... Hur ser banan ut och hur lång är den? Är det asfalt eller cement underlag?
Per Olof

Vad skoj Per Olof - var det ett reportage om dig i någon biltidning för något år sedan (du tog din MINI Challenge via USA eller något sådant har jag för mig)?
Varmt välkommen i gänget!

Urban Mini
2014-05-10, 20:24
Du kan få köra på gräs med om så önskas :)


Sent from my iPad using Tapatalk

The Swedish Job
2014-05-10, 22:31
Vad skoj Per Olof - var det ett reportage om dig i någon biltidning för något år sedan (du tog din MINI Challenge via USA eller något sådant har jag för mig)?
Varmt välkommen i gänget!

Jag hoppas kunna komma... Det skulle var skoj. Jo det var ett reportage i tidningen Rally & Racing nr 9 2012. Här kommer ett litet videoklipp från ett liknade evenemang från en körning på BMWs provbana vid deras fabrik i Greer, South Carolina Dec 2011. Nyligen återuppbyggd efter en krasch i en backtävling.
http://www.youtube.com/watch?v=i3CbxUPccCI&feature=c4-overview&list=UUvqrmtIarMI8Wu6M6AQww5w
PO

Fredrik
2014-05-10, 23:32
Jag hoppas kunna komma... Det skulle var skoj. Jo det var ett reportage i tidningen Rally & Racing nr 9 2012. Här kommer ett litet videoklipp från ett liknade evenemang från en körning på BMWs provbana vid deras fabrik i Greer, South Carolina Dec 2011. Nyligen återuppbyggd efter en krasch i en backtävling.
http://www.youtube.com/watch?v=i3CbxUPccCI&feature=c4-overview&list=UUvqrmtIarMI8Wu6M6AQww5w
PO

Härligt Per Olof, skulle vara skoj att se din Challengeracer in action 8)
För några år sedan hade jag förmånen att få provköra en R53 MINI Challenge och det var vansinnigt skoj, men R56 Challenge ska enligt min gode vän Fredrik Lestrup (som bjöd in till provkörningen av R53 Challenge) vara flera sekunder snabbare på varvet.

nize
2014-05-17, 02:57
Vill bara bekräfta att jag är anmäld till detta? Jag gjorde en inbetalning enligt den andra tråden om hur man betalar medlemsavgiften och trodde det var vad som krävdes för att vara anmäld till konbanan? Att ett års medlemsavgift ingick i konbanans avgift på något vis eller har jag förstått det fel? Behöver jag betala in detta också? Inga problem isåfall, vill bara inte missa något så jag står oanmäld väl nere på flygfältet...

Scitz0
2014-05-17, 10:38
Vill bara bekräfta att jag är anmäld till detta? Jag gjorde en inbetalning enligt den andra tråden om hur man betalar medlemsavgiften och trodde det var vad som krävdes för att vara anmäld till konbanan? Att ett års medlemsavgift ingick i konbanans avgift på något vis eller har jag förstått det fel? Behöver jag betala in detta också? Inga problem isåfall, vill bara inte missa något så jag står oanmäld väl nere på flygfältet...
Kul att du vill ratta runt med oss Daniel, läs det som står i första tråden angående inbetalning. Det kostar mao 150kr/person så vida du inte har en giltlig licens för bankörning redan. Lägger en quote på relevant information.

Obligatoriskt personligt försäkringsskydd via SBF och PR-licens (förare+tredje part) 150 Kr/person
Betalning i förskott.

Betalningsinformation:

Plusgiro 46 53 21 - 8
Ange din alias i klubbforumet, namn samt önskat antal licenser som referens.
Observera 1 licens avser EN person.
Klubben tillhanda senast 1 juli 2014

Om din bil är försäkrad för detta arrangemang är upp till dig att undersöka med ditt försäkringsbolag.
Om du har en giltig licens utfärdad av SBF redan så behövs ingen PR-licens.

Samtliga nödvändiga tillstånd ansökta.
Räddningstjänsten i Alingsås/Vårgårda underrättad.

pmansson
2014-05-17, 11:29
Tror det kan ställa till det lite att båda kostar 150kr
Medlemsavgiften ser ju ut att vara OK, eftersom du har en stjärna vid ditt id. Men konbanan betalas separat med ytterligare 150kr.
Jag betalade i a f in 150kr häromdagen trots att jag är medlem sedan tidigare...

Urban Mini
2014-05-17, 12:58
Klubben tar inget betalt för banan utan det är en licens som krävs för att man skall vara försäkrad. Är dessutom ett krav för att få lov att arrangera.

nize
2014-05-17, 13:54
Ahh, då är jag med. Hade missat den raden i Inför-tråden. Skönt att jag insåg det iaf :D

Ace
2014-05-17, 21:39
Just betalt.

nize
2014-05-23, 23:21
Sådär, betalt även från mig!

Hagatorpet
2014-05-26, 09:30
Då har även jag betalat :)

Fredrik
2014-05-30, 16:52
Pushar lite till för detta om någon råkat missa denna anmälningstråd för konbanekörningen :drive:

Raketen67
2014-05-31, 12:42
Har betalt för ngn vecka sedan men glömt meddela här.

Scitz0
2014-06-01, 10:39
Har själv meddelat att jag kommer köra men inte betalt :-)
Vill först vara säker på att bilen är körklar vilket jag borde veta om en vecka eller två.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Hobbe
2014-06-01, 13:39
Vad är det som inte är klart? Nya baslådan på nio kubik? :D

Scitz0
2014-06-03, 00:20
Bilen blev kvar i England efter ett stopp/haveri strax söder om Liverpool. Blev flyget hem och en lång felsökning. Tydligen något avbrott på en kabel som gick i motorrummet. Ska skicka hem och fixas i Sverige. Har nu gått över en månad med felsökning och transport och den har inte kommit hem till Sverige än :-(

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Fredrik
2014-06-03, 07:53
Vad tråkigt Ola, vi håller tummarna för att du får hem din fina MINI snart!

Hobbe
2014-06-09, 15:10
Har vi någon status gällande anmälda (NMCS+BMW/MINI-återförsäljaren)?

Flemming
2014-06-09, 17:05
Nu har jag betalat :-)

Dragon
2014-06-09, 19:51
Ska slita lite däck på Clabbe var tanken men har inte fått han helt klar än. Ska betala så snart jag vet om allt är ok.


Skickat från mitt mobila kontor.

Luc!fear
2014-06-10, 06:44
2x150:- då så att Anna också får köra?
Hjälmtvång?

Hobbe
2014-06-10, 09:10
1) Japp
2) Ska du köra snabbt eller långsamt? ;)

Luc!fear
2014-06-11, 07:56
1) Japp
2) Ska du köra snabbt eller långsamt? ;)
1)ok
2)förstår inte svaret, kan du förklara dig lite närmare...
Antar att det gäller att passera alla konorna på så kort tid som möjligt utan att man tar dom med sig till målet? Jag har inte för avsikt att bli sist, men då det blir första gången för mig lär jag väl är inte vinna...

Hobbe
2014-06-11, 21:18
Hjälm rekommenderas alltid, men inget krav denna gång då konbanan inte kommer gynna höga hastigheter.
Det känns nämligen inte rätt att bygga en konbana med hög risk baserat på träffens primära syfte och deltagare.

Fast kommer enbart erfarna förare med hjälm på huvudet så kan givetvis konbanan komma att förändras.

MrCooper
2014-06-11, 21:58
Då fick man äntligen tummen ur.
2 stycken betalda var det här. :drive:

Karina
2014-06-13, 15:10
Karina + 1 här också! Ska pynta i ikväll :)

Deeman
2014-06-17, 14:42
2st betalda nyss!
Det närmar sig! :)

Scitz0
2014-06-18, 11:10
Fick nu precis veta att bilen finns redo att hämtas på Förenade Bil så jag puttade över 150kr 5min senare :)

Urban Mini
2014-06-18, 11:34
Fick nu precis veta att bilen finns redo att hämtas på Förenade Bil så jag puttade över 150kr 5min senare :)
Gud vad skönt att det löste sig för dig! Dels att få tillbaka bilen och att du kan köra på flygfältet. Väl mött :D

Fredrik
2014-06-18, 11:47
Fick nu precis veta att bilen finns redo att hämtas på Förenade Bil så jag puttade över 150kr 5min senare :)
Vad härligt Ola, kul att höra att Scizze är på hjulen igen och ivrigt väntar på att få rasta sina hästar.

Jag har varit i kontakt med Per Olof med MINI Challengeracern och det verkar som att han kan delta, vi håller tummarna för det 8)

Ace
2014-06-19, 19:16
Lite inspiration!

http://youtu.be/B2T1sZKKNj8 (http://youtu.be/B2T1sZKKNj8)

The Swedish Job
2014-06-21, 19:27
MINI CHALLENGE är anmäld. Ägaren hoppas också att få komma med.
12171

Luc!fear
2014-06-22, 15:19
Då var 150:- insatta på plusgirot.
Tyvärr gick det inte att skriva att det var från mig.
bifogare bild...12172

GPHelena
2014-06-29, 10:29
Oj, missade att skriva att jag satt över 150:- x 4 i fredags!

Urban Mini
2014-06-29, 13:50
Oj, missade att skriva att jag satt över 150:- x 4 i fredags!

Vi kommer att ta ut en lista från inbetalningar så det är helt lugnt om man inte skriver här ;)

Scarved
2014-06-29, 19:51
Gör allt i sista minuten. Haha. Petade precis över 150 riksdaler. Ska bli spännande det här!


Sent from my iPhone using Tapatalk

DBerggren
2014-06-30, 13:42
150kr betalade för någon i slutet på förra veckan :-)

Minid
2014-06-30, 21:09
Gaah ! Glömt att betala ! Slänger in pengar nu! X2!

Minid
2014-06-30, 22:34
Betalat för 2 !

Karina
2014-06-30, 22:56
Jag +1 är med... Tror vi köpte försäkring för 2 iaf ;)

Peeter
2014-07-01, 14:58
Hej!

Hoppas att det inte är för sent att anmäla sig till konbanekörningen den 12/7!?
Jag har SBF-licens och tolkar det då att man inte behöver betala in något om man är betalande klubbmedlem, vilket jag är! :D

Mvh, Peeter Pahv JCW R56 -08

Peeter
2014-07-01, 15:30
Hej igen!

Några praktiska frågor kring konbanekörningen:
Såg att ni inte räknar med att komma igång förrän vid kl 12(då har halva dagen gått...), hur länge räknar ni med att vi får köra? ;)
Hur många rundor per bil räknar ni med att man får köra?
Kommer det att ges möjlighet att värma R-däck, inför körningen på konbanan, på någon del av flygfältet?

Kommer det inte krävas någon form av personlig utrustning som, heltäckande klädsel, handskar eller hjälm?

Anledningen till att jag frågar är för att jag ev enbart tänkt åka ner för konbanekörningen till Vårgårda, från Eskilstuna, och av tidigare erfarenhet så vet jag att en konbana oftast handlar om c:a en minuts körtid per runda, om ni inte har en jäkla massa koner...
Och surt om man kommer ner och kommer på att man missat att ta med sig någon utrustning!

Ska bli jäkligt kul att få testa JVW:n i konbana! :)

Mvh, Peeter

Hobbe
2014-07-01, 16:14
Peeter,

vi får se när Urban har räknat färdigt hur många vi blir.
Hur många vi blir styr givetvis hur mycket valdeltagare teoretiskt kan köra.
Vill du köra snabbt - ta med hjälm.



Upplägget för konbanan är tänkt att se ut som följer:

Grupp 1:
Nybörjare som mest vill känna på att sladda runt koner i egen takt.
En runda åt gången.

Grupp 2.
Erfarna med hjälm som vill sladda runt snabbast möjligt runt koner.
Samma konbana som Grupp 1, men med en förlängning som innehåller ett extra högfarts konparti.
Två rundor åt gången eftersom denna grupp lär bli mindre.
Såvida inte dessa förare ser till att välta alla koner för då blir det inte mycket körning.
Ingen Frykis nämnd ingen Frykis glömd ;)

Grupperna alternerar sedan att köra på banan i lämpligtvis 10-15 minuters intervaller.
Målet är att ha bil ute på banan konstant för att få flyt på körningen.

Erfarna som vill sladda snabbt ser alltså till att ta hjälm med sig.

Vis av erfarenhet så kommer det enbart att finnas "hardcore" sladdare ute på konbanan efter några körpass så räkna med att få köra en hel del under dagen om du gillar att köra konbana.
Resten kommer att pusta ut trötta, men lyckliga med Pucko i gräset.... :)

Finns det intresse och tid så tar vi också och kör accelerationstester på lämplig del av banan.

Scitz0
2014-07-01, 16:27
Jag känner egentligen att jag befinner mig mellan grupp 1 och 2 ;)
Personligen vill jag sladda på fort vilket jag har erfarenhet från tidigare men bilen är inte riktigt i samma race skick som tidigare, inga hjulvinklar, raceklossar eller r-däck som tidigare... men jag får väl sladda på i grupp 2 och hamna sist istället :p

Hobbe
2014-07-01, 17:06
Att ha roligt är viktigast oavsett vilken grupp man kör i.

Urban Mini
2014-07-01, 18:40
Tiderna är ju preliminära och kanske kan Hobbe bege sig ut innan vi andra åker och rigga banan? Vi kanske även måste flytta fram avfärden från Trollhättan. Vi kommer göra allt vi kan för att alla skall få ut så mycket som möjligt av banan. Vi har tillstånd fram till klockan 20.00 så vi kan även flytta fram avfärd från Vårgårda. Men som Hobbe sagt innan så skall vi bara räkna ihop antalet och återkommer med programjusteringar.

pmansson
2014-07-01, 18:49
Jag känner egentligen att jag befinner mig mellan grupp 1 och 2 ;)


Håller med där om att hamna mellan grupp 1 och 2! Blir ju svårt att hävda att man har erfarenhet när man kör konbana för första gången, men något halvseriöst "race" vill man troligen göra trots originalbil (inklusive runflat däck ;) )

Peeter
2014-07-01, 19:54
OK! Jag tar med mig hjälm, förarhandskar, -skor och brandsäker overall! ;)
Ser till att vara där i god tid och kör till kl 20:00...
Bilen är 100% original förutom R-däck och föraren ett j-ävla original... :)
F-n vad kul det ska bli!!!
Mvh, "Gruppe Drei!"

Minid
2014-07-01, 20:14
Tråden stängs, sista anmälningsdag passerat.

:gp: