handdator

Visa fullständig version : Kallstart och bränslepump R56



Fräsen
2014-05-02, 20:41
Hej!


Är det någon på forumet som fått sin bränslepump utbytt? I USA verkar det ha gått ut ett brev till ägarna av R56 07-09? För garanti jobb och åtgärder.

http://www.aboutminicars.com/2011/06/how-to-know-that-high-pressure-fuel.html

Fräsen
2014-05-25, 17:28
Hej!

Problemet med kallstart löst igenom att byta högtryckspump. För er som har problem kan detta vara bra och veta då det är känt av Mini även i Sverige på garagegolvet;)

Modde
2014-12-08, 18:58
Hej!

Problemet med kallstart löst igenom att byta högtryckspump. För er som har problem kan detta vara bra och veta då det är känt av Mini även i Sverige på garagegolvet;)

Hej,

Har du fått din utbytt på goodwill?

Fräsen
2014-12-09, 07:18
Hej!

Löste sig med maskinskada ;) Men om man tjatat så kanske det har gått på goodwill ....

Modde
2014-12-10, 07:53
Hej!

Löste sig med maskinskada ;) Men om man tjatat så kanske det har gått på goodwill ....


Jag har noterat att min bil beter sig på samma sätt och speciellt efter att den stått i ett kallt garage över en arbetsdag. Bokat tid på verkstad, får se vad dem säger, men tycker det är väldigt dåligt att MINI Sverige inte gått ut med en återkallelse om det är ett känt problem bland både BMW och MINI modeller.

Nedan är ett klipp på problemet:

http://youtu.be/H3iegaZ3n64

Leo Löfving
2015-02-03, 14:52
Tjenare jag har samma problem med min mini, men felet uppkommer bara under kalla dagar och inte alltid. Får upp varningslampa med motorsymbol som bara halvt lyser om man kan förklara det så, http://i.ytimg.com/vi/dyo7J5hk58A/hqdefault.jpg väldigt kass bild jag hittade men den förklarar det bättre. Så jag antar att det är bränslepumpen som håller på att ge upp. Men går den på någon garanti eller liknade?

En annan fråga kanske lite OT men är det många här med som har problem med ''carbon buildup''? Tänkte ifall detta kan ha någon inverkan till att bilen inte går som de ska ibland.

Hobbe
2015-02-03, 16:15
Det märks varje gång någon har läst på amerikanska bilforum ;)

Glöm goodwill.
När nybilsgarantin har gått ut får man betala själv.
Europeiska bilägare hanteras tyvärr annorlunda - våra jurister är väl snällare....

Vad de gäller "carbon build-up" så är det inget unikt för BMW/MINI utan gäller alla turbomotorer.
Är du orolig så kan bilen undersökas, och åtgärdas om så behövs av din lokala BMW/MINI-återförsäljare.
Notan får du dock själv stå för.

Hobbe
2015-02-03, 16:28
Det bästa sättet att få "carbon build-up" 'är att pendla korta sträckor och krypköra.
Det bästa sättet att motverka "carbon build-up" är att köra långa sträckor, och varva ur motorn ordentligt och ofta.
Motorn behöver bli varm och blåsas ur emellanåt - säg det till polisen om du stoppas för fortkörning :D

Fräsen
2015-02-03, 16:44
Hej!

Så sant, så sant! Vi skruvade av toppen och kikade mest för kul på min bil som gått ca 2700 mil med oljebyte varje år med lite lagom hård körning och det såg nästan nytt ut!

Oljebyte är ej att förakta!

Leo Löfving
2015-02-03, 20:55
Det bästa sättet att få "carbon build-up" 'är att pendla korta sträckor och krypköra.
Det bästa sättet att motverka "carbon build-up" är att köra långa sträckor, och varva ur motorn ordentligt och ofta.
Motorn behöver bli varm och blåsas ur emellanåt - säg det till polisen om du stoppas för fortkörning :D


Haha det ska jag absolut säga till polisen! Jag tror inte jag ska ha några som helst problem med carbon buildup isåfall :cool: Sotas ut med jämna mellanrum.

Mange249
2015-02-04, 09:54
Hobbe: Carbon build up på insug kommer bara på direktinsprutade bilar då ventilerna annars rengörs av bensinen.

Hobbe
2015-02-04, 12:06
Det är bra att du finns Mange ;)

Leo Löfving
2015-02-12, 15:49
Lånar tråden lite igen, men har tänkt att byta bränslepump vart kan man få tag på en för ett rimligt pris och bra kvalitet?

Mange249
2015-02-16, 08:35
Leo: Läs ut felkoder innan du byter något dyrt i onödan. Det finns många saker som kan ge märkliga symptom och en OBD-läsare sparar snabbt in många kronor.