handdator

Visa fullständig version : Start/Stopp funktion Mini Cooper D 2011



Digitalis
2014-04-26, 10:40
Tjena!

Min start/stopp funktion verkar ha packat ihop, har inte fungerat alls de senaste veckorna trots bra och varmt väder ute.
Enligt manualen så måste vissa kriterier uppfyllas, temp ute, driftsvarm osv, enligt mig så har alla kriterier uppfyllts.
Får inga felmeddelanden i bilen på något sätt..
Fler som har upplevt detta problemet?
Tips emottages.

Egentligen är det ganska så skönt för jag tycker det det suger när bilen stannar till och från i köerna i Stockholm och brukar oftas stänga av funktionen via den knapp som finns. Men man vill ju inte att ngt skall vara defekt heller.

Mvh
D

tersan
2014-04-28, 20:53
Min fungerar inte heller som jag tycker att den borde. Fast enligt manualen är det ju alla möjliga kriterier som ska vara uppfyllda, antar att det inte krävs så mycket för att den inte ska gå igång (eller snarare stängas av...).

Vet inte om det går att koppla upp felkodsläsaren med bilen igång och se vad som händer?

Urban Mini
2014-04-29, 11:15
Jag testade F56 med samma funktion och där var den klockren, störde mig inte alls på den. I min Roadster känns det som att den hostar till och sedan vet man inte om den kommer att stänga av eller varva upp igen. Ogillar den och kör med den avstängd. På Clubmanen jag hade innan så byttes en sensor till den som tydligen är ganska vanligt förekommande fel.

tersan
2014-04-30, 08:53
På Clubmanen jag hade innan så byttes en sensor till den som tydligen är ganska vanligt förekommande fel.Du minns inte vilken sensor det var?

Inte för att jag är helsåld på funktionen, men om den finns där så tycker jag att den ska fungera. ;)

Urban Mini
2014-04-30, 11:46
Jag har faktiskt ingen aning! Det var MINI som bytte ut den. Styrenhet för start/stopp ganska dyr. Tror inte det är något man gör själv fast det är ju värt att kolla upp. Skall se om jag kan leta reda på den i OEM.


Sent from my iPad using Tapatalk