handdator

Visa fullständig version : Däcksparkareftermiddag i Väst den 11 maj



eke
2014-04-24, 22:39
Då förra spontanträffen Urban drog ihop som avslutning på påsken var extremt lyckad tänkte jag se om jag kan göra om samma sak. :)

Därför tänkte jag se om det finns något intresse för en åkartur den 11 maj med utgång från Göteborg? Förslagsvis träffas vi på IKEAs parkering vid Bäckebol vid 14:00 och tar en tur till Trollhättan för en fika hos Urban, tar en glass i Lidköping eller åker till Varberg och tittar på Lunarstorms gamla lokaler.
Det behöver inte vara så välplanerat, vi kan bevisligen ha trevligt ändå. De flesta känner ju till någon trevlig väg som leder någonstans. :)

Någon som vill hänga på?

Deltagare:

Urban Mini (Ansluter i Trollhättan)
MrCooper's fot med bihang
Minid
Vuuken + taz
Scarved
DBerggren
Hagatorpet

Urban Mini
2014-04-24, 23:30
Plocka upp mig längs vägen så blir det gamla vägen till Uddevalla härifrån om jag får leda er iaf. Kaffe kan ni få här i tornet om ni kan stå ut med Italienskt ;) blir inget Gevalia eller Löfbergs garvsyra. Bara smak. :)


Sent from my iPad using Tapatalk

MrCooper
2014-04-25, 07:04
Låter kul. Jag hoppas kunna vara med. Får se hur foten känns när det börjar närma sig.

Minid
2014-04-25, 08:17
Jag är ledig och Coopern älskar att vara bland likasinnade !

eke
2014-04-25, 08:42
Uppdaterat första inlägget med en lista över folk som anmält sitt intresse.

Fredrik
2014-04-25, 10:57
Riktigt skoj att det blir mer snurr i region Väst :happy:
Det är det här som bygger en bra klubb med engagerade medlemmar som tar på sig att ordna träffar. Jag känner att NMCS tack vare sina medlemmar är på väg framåt helt klart, ska bli kul att jobba vidare med klubben!

Ace
2014-04-25, 12:35
Trodde inte det var en sådan lång tripp. Skall se om det funkar för mig.

Haugthon
2014-04-25, 12:57
Jag är allt lite sugen ;)

eke
2014-04-25, 13:06
Trodde inte det var en sådan lång tripp. Skall se om det funkar för mig.

Trippen är inte ett endaste dugg planerad än så om den blir lång eller kort har jag ingen aning om. Det enda som finns att gå på än så länge är att Urban tycker vi ska komma till Trollhättan och fika. :)

eke
2014-04-25, 13:12
Jag är allt lite sugen ;)
Trevligt, skriver upp dig på deltagarlistan!

MrCooper
2014-04-25, 14:06
Trippen är inte ett endaste dugg planerad än så om den blir lång eller kort har jag ingen aning om. Det enda som finns att gå på än så länge är att Urban tycker vi ska komma till Trollhättan och fika. :)

...och vägen upp till trollhättan är riktigt bra!

vuuken
2014-04-25, 14:59
Jag och taz hänger på i varsin bil om agendan tillåter! :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Hagatorpet
2014-04-28, 09:33
Hade lite andra planer..... men skall se om jag kan omplanera :)

Scarved
2014-04-28, 09:56
För min del ser det ledigt ut just nu. Så skriv upp mig! 😊👍 vore kul att följa med!


Sent from my iPhone using Tapatalk

eke
2014-04-28, 13:44
Jag och taz hänger på i varsin bil om agendan tillåter! :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Ni är uppskrivna på listan ovan.




Hade lite andra planer..... men skall se om jag kan omplanera :)

Behöver du hjälp att omplanera så ställer jag gärna upp. Skicka bara över din kalender så kan jag dra massvis med streck och istället fylla den med roliga aktiviteter! :banana:




För min del ser det ledigt ut just nu. Så skriv upp mig!  vore kul att följa med!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Du är också uppskriven på listan ovan.

Snabb huvudräkning säger att vi just nu är 8 MINIs :D

DBerggren
2014-05-02, 17:40
Klart man är med på en liten Miniträff, bor i Trollhättan och ansluter i så fall härifrån :)

Urban Mini
2014-05-02, 19:58
Ni är uppskrivna på listan ovan.





Behöver du hjälp att omplanera så ställer jag gärna upp. Skicka bara över din kalender så kan jag dra massvis med streck och istället fylla den med roliga aktiviteter! :banana:





Du är också uppskriven på listan ovan.

Snabb huvudräkning säger att vi just nu är 8 MINIs :D

Ser att jag får köpa hem lite mer kaffe.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

eke
2014-05-03, 11:13
Klart man är med på en liten Miniträff, bor i Trollhättan och ansluter i så fall härifrån :)

Trevligt, då är det två bilar som ansluter i Trollhättan vilket tyder på att det är dit vi får åka. :)
Du är uppskriven på listan ovan.



Ser att jag får köpa hem lite mer kaffe.

Det vore väl kanske en idé. ;) Hur finns det med vettiga parkeringar i din närhet?

Urban Mini
2014-05-03, 11:18
Komunpolitikerna är ju lediga den dagen så hela deras parkering är ledig. Kostar en femma ;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Ace
2014-05-03, 17:53
Frugan skall på spa så det blir ingen tripp till Tröllhätta' för mig. Trist.
Själv vill man ju till Spa och inte på spa. :)

GPHelena
2014-05-08, 18:57
Frugan skall på spa så det blir ingen tripp till Tröllhätta' för mig. Trist.
Själv vill man ju till Spa och inte på spa. :)

Å tusan. Tack för den. Nu blir det lätt att få med tanten till Spa :)

Haugthon
2014-05-09, 16:09
Det blir inget för mig tyvärr. Jag kan ha sämst planeringsförmåga ever!

pmansson
2014-05-09, 16:34
Verkar som man måste vara med och planera själv för att kunna vara med :(
Denna träffen kan vi inte ens vara med en kort stund i början!

Hagatorpet
2014-05-09, 23:39
Jag och Emilia kommer :)

Urban Mini
2014-05-10, 00:51
Vill herrskapet ha en kaffe hos mig innan vidare färd eller hur är det tänkt?

Scarved
2014-05-10, 10:20
Vore väl trevligt med en liten paus i Trollhättan då rent av? :) hörde rykten att det skulle bli ganska dåligt väder imorrn. Men det stoppar oss inte antar jag? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Minid
2014-05-10, 11:41
Kaffe är inte fel !
Vi klara oss säkert från regn, hoppas jag ! ;)

Urban Mini
2014-05-10, 14:03
Kaffe är inte fel !
Vi klara oss säkert från regn, hoppas jag ! ;)

Ge fan i att tvätta bilen så blir det solsken. Jag skall inte tvätta denna gången för att utvärdera utfallet :D

Vad gäller kaffe hos mig så fungerar det alldeles utmärkt och parkera gör ni gratis nedanför på kommunhusets parkering, min gata är för liten och Björn drar åt sig lapplisor :D

Ta sikte på Flundregatan så kommer ni rätt.

eke
2014-05-10, 18:30
Vad skönt att det finns andra som tar vid planeringen när jag har fullt upp med annat. Verkar som att vi tagit ett demokratiskt beslut om att Urban ska bjuda på kaffe. :)
Jag hoppas någon annan är sugen att ta på sig att köra som ledarbil på vägen till Trollhättan imorgon?

OT: Har idag tack vare SAS gjort min i särklass kortaste resa med reguljärflyg. Den gick från gaten ut till taxibanan och tillbaka till samma gate igen...

eke
2014-05-10, 18:33
Ge fan i att tvätta bilen så blir det solsken.

Räknas det om man tvättat bilen men hamnade på en nyhyvlad väg från biltvätten, slutresultatet blev en ungefär lika dammig bil som innan jag tvättade den? :(

Urban Mini
2014-05-10, 19:25
Räknas det om man tvättat bilen men hamnade på en nyhyvlad väg från biltvätten, slutresultatet blev en ungefär lika dammig bil som innan jag tvättade den? :(

Nej då är du kvitt med tvättgudarna :D

Urban Mini
2014-05-10, 20:23
Kan ju påpeka att det blir individuella kaffekreationer :) avsätt en liten stund för fika ;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Scarved
2014-05-10, 23:39
Jag hinner inte heller tvätta min lilla bil den här gången heller 😝 så jag ska inte reta tvättgudarna! Jag hoppas du har något annat än kaffe att bjuda på Urban? Har dessvärre fått sluta med kaffet.. 😣


Sent from my iPhone using Tapatalk

Urban Mini
2014-05-10, 23:56
Jag hinner inte heller tvätta min lilla bil den här gången heller �� så jag ska inte reta tvättgudarna! Jag hoppas du har något annat än kaffe att bjuda på Urban? Har dessvärre fått sluta med kaffet.. ��


Sent from my iPhone using Tapatalk

Finns en hel del te :D

Urban Mini
2014-05-11, 01:36
Jag ser ingen tidsändring så jag förmodar att ni åker strax efter 14 från Bäckebol och tar bakvägen upp vilket betyder att ni är här ca 15.00isch. Detta passar mig bra då jag kör en runda till flyget i Göteborg nu på morgonkvisten. Jag kommer inte att svara i telefon under dagen i morgon men jag har kollat upp parkering och om ni ställer in siktet på Flundregatan 12 så hamnar ni bakom kommunhuset och där finns en grusplan ni kan parkera gratis på, brukar vara ledigt.
Slår nog på telefonen runt 14.30 så jag får min skönhetssömn :D

God tur på er!

Minid
2014-05-11, 09:39
Nä, ingen tidsändring vad jag vet ialf ;) ses sen !

Hagatorpet
2014-05-11, 11:09
det gör vi :)

MrCooper
2014-05-11, 13:26
Vi rullar nu från IKEAs parkering strax. Är det någon mer som vill ansluta så ring 0728-581199.

Scarved
2014-05-11, 15:00
http://img.tapatalk.com/d/14/05/11/vepy3e3e.jpg

Smått blöt, men otroligt trevlig åktur mot Trollhättan!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Urban Mini
2014-05-11, 20:11
Tack för en trevlig dag allihop. Underbart med våra små träffar! Gött att så många som man inte träffat på ett tag kunde komma. Nästa gång kanske jag har bakat något också :D

eke
2014-05-11, 20:34
Nästa gång kanske jag har bakat något också :D

Ska jag tolka detta som att du är på gång att fixa en ny spontanträff?!! ;)

Stort tack allesammans. Riktigt trevligt att träffas för en spontantur i all enkelhet! Det får vi göra om.

MrCooper
2014-05-11, 21:26
Kul Marcus att du initierade detta. Ju fler som är delaktiga desto roligare blir det och desto fler tillfällen att närvara vid för de som missar ett tillfälle. Men vad tiden går fort när man har kul. Trodde aldrig att jag skulle vara hemma 21:30 idag.

Citat från Kevin när vi satt på Pizzerian: "Jag saknar Björn".

Bifogar en bild i väntan på sommarträffen.

Hagatorpet
2014-05-11, 21:35
trevligt var det och då går ju tiden...
detta får vi göra om snart igen :)

Scarved
2014-05-11, 21:45
Hade galet trevligt. Tack för en fantastisk dag! Håller med om att vi får göra om det snart igen 😊


Sent from my iPhone using Tapatalk

Urban Mini
2014-05-11, 21:48
Finns gott om roliga vägar upp mot Dalsland som vi kan utforska. Kanske MINI Orientering skulle vara något?


Sent from my iPad using Tapatalk

MrCooper
2014-05-11, 22:24
Glömde ju tacka Urban för gästfriheten och det goda kaffet!

Urban Mini
2014-05-11, 22:38
Glömde ju tacka Urban för gästfriheten och det goda kaffet!

Varsågoda! Nästa gång kanske jag har hunnit till Stockholm och fått inhandlat lite av mina favoritbönor. Bästa var att Owe fick reda på vad en Macchiato är :D Att jag sedan fick köra en av dina avkommor efter att jag serverat honom kaffe var också en erfarenhet ;) Rolig grabb.

Citat: Det är ju bara 70 här varför då?

GPHelena
2014-05-12, 17:06
Glömde ju tacka Urban för gästfriheten och det goda kaffet!

Jasså det blev kaffe denna gång? Hoppas ni hade det trevligt i alla fall!

pmansson
2014-05-12, 17:40
Citat: Det är ju bara 70 här varför då?

Jasså - var ni inte fler? :)