handdator

Visa fullständig version : Tips på coilovers!



Rockabilly_Chick
2014-03-16, 01:43
Hej!

Jag har en Cooper S -05. Funderar på att sänka den lite nu till sommaren. Någon som vet en bra sida som man kan beställa ifrån? Och kanske vilket märke man bör välja? Jag vill ju inte förlora den hårda komforten men ändå hitta några till bra pris! :)

/Cissi

Deeman
2014-03-16, 05:50
Hej å välkommen till forumet!

Vi har kw på våran och är nöjd med det dock "bara" justerbar höjd men ändå!
Detta finns till salu på blocket
http://www.blocket.se/vi/51675022.htm

Sen finns det satser på blocket och div styling firmor för typ 3000:- funkar nog om du bara ska ha för utseende.
Annars skulle jag satsat på något känt märke typ H&R, KW bilstein eller Öhlins.

Ett billigare alt mot coils kan vara sänkfjädrar och sport dämpare .
Dock inte justerbart men med typ H&R fjädrar och bilstein dämpare kommer man grymt långt när det både gäller väghållning och sänkning

Nina
2014-03-16, 13:04
Jag har KW Variant 1 på min JCW, de funkar toppen tycker jag. Eftersom jag inte kör på bana har jag inget behov av att justerbara i returen. Dessa är höj- och sänkbara endast. På Variant 2 kan man justera i returen och Variant 3 är mer avsedda för bana. Jag är nöjd med dem som sitter på. Hur H&R är vet jag inte men det kan nog de som monterat dessa berätta närmare om.

Lycka till. :)

Rockabilly_Chick
2014-03-24, 16:54
Tack för svar! Det fick bli sänkningsfjädrar ifrån APEX på 30 mm beställt ifrån ebay! Jag börjar där iaf! :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Ace
2014-03-26, 21:50
Kör med H&R sänkfjädrar och gjort det i några år. Funkar alldeles lagom och ger ett betydligt snyggare utseende på en R53.
Det man bör tänka på är att stötdämparna jobbar lite närmare botten hela tiden och tar snabbare slut. Har haft sänkningssatsen monterad i 7000mil och bilen har gott 13000mil och jag känner att det snart är dags för nya dämpare.