handdator

Visa fullständig version : Nya F56 test och verkstadsbesök på MINI Trollhättan 8/3



Urban Mini
2014-02-24, 19:04
Lördagen 8/3 är alla medlemmar välkomna för en kläm, kladda och köra dag hos MINI Trollhättan. Det kommer även att bjudas på en tur genom verkstaden och lite information om deras service tänk. Jag hör av mig så snart jag har fått exakta tider. Ingen anmälan eller annat utan bara ren drop in på ANA- bil i Trollhättan. Vore kul om vi kunde bli ett gäng, jag kan agera barista senare på dagen om det önskas :D

Se mer information här! (http://eepurl.com/PeWEz)

OBSERVERA ATT DATUMET ÄR ÄNDRAT LÖRDAGEN 8 MARS 10-14 GÄLLER!!

Tess
2014-02-24, 20:56
Har jag hunnit få på sommardäcken kanske jag kan komma, ska ju ner till Götet för att montera bromsar runt den tiden. :)

Urban Mini
2014-02-24, 22:22
Har jag hunnit få på sommardäcken kanske jag kan komma, ska ju ner till Götet för att montera bromsar runt den tiden. :)

Vi pratar 15 Mars nu. När får man kränga på sommar sulor är inte det i april?

Tess
2014-02-24, 22:54
Om det inte råder vinterväglag så är det nog lugnt att dra på sommardäcken tidigare. Men det är som sagt en bedömning. Är det rent utsagt vår borde det vara lugnt. Men upp till polisen.

FRÅGOR & SVAR OM DÄCK
När får jag börja köra med sommardäck igen?
Enligt lagen den 15 april. Men du får köra på sommardäck tidigare om väglaget medger det. Men kom ihåg: det är polisen som avgör vad som är vinter- och vad som är sommarväglag.

När kan jag byta till vinterdäck?
Från 1 december till och med 31 mars är det krav på att använda
vinterdäck när vinterväglag råder.

MrCooper
2014-02-25, 06:54
Vore kul om vi kunde bli ett gäng, jag kan agera barista senare på dagen om det önskas :D

Det sa du sist med och jag såg inte röken av något kaffe då. :soffa:

Lääääängtar efter sommardäcken nu. Borde bli lagom att få på dem tills jag blir okej i foten.

Urban Mini
2014-02-25, 09:19
Det sa du sist med och jag såg inte röken av något kaffe då. :soffa:

Lääääängtar efter sommardäcken nu. Borde bli lagom att få på dem tills jag blir okej i foten.

Att jag skall kunna bjuda på eget kaffe innebär att man måste besöka mig hemma, det som serveras ute räknar jag inte som kaffe ;) Hoppas läkningsprocessen blir kort och att våren skyndar på :)

MrCooper
2014-02-25, 09:25
Att jag skall kunna bjuda på eget kaffe innebär att man måste besöka mig hemma, det som serveras ute räknar jag inte som kaffe ;) Hoppas läkningsprocessen blir kort och att våren skyndar på :)

Ser fram emot ett hembesök med gott kaffe då.

MrCooper
2014-02-28, 07:42
Vi skall ha barnkalas 11-13, så det blir tajt att hinna upp till 14. :(
Ännu mer tajt med tanke på att jag är beroende av att åka med någon då jag inte kan köra p g a min fot.

GPHelena
2014-02-28, 08:01
Det här låter som ett trevligt initiativ Urban, är "tyvärr" med kilt och säckpipa och äter haggis och drar en dram denna tid en aning väster om Trollhättan!

Sommardäck? Sommardäcken åker på Range Rovern idag och GPn ställs på imorgon... Här kan inte väntas inte :)

Lägg gärna upp bilder på Instagram för oss som inte kan närvara!


//Daniel

Urban Mini
2014-02-28, 08:39
Det här låter som ett trevligt initiativ Urban, är "tyvärr" med kilt och säckpipa och äter haggis och drar en dram denna tid en aning väster om Trollhättan!

Sommardäck? Sommardäcken åker på Range Rovern idag och GPn ställs på imorgon... Här kan inte väntas inte :)

Lägg gärna upp bilder på Instagram för oss som inte kan närvara!




//Daniel


Skottland låter väldigt mycket trevligare än ett gråmulet Trollhättan :D Verkar tyvärr som att det är väldigt få som kan komma. Hoppas det blir några iaf. Ha en god tur nu och lägg upp ett gäng på Instagram ;)

Urban Mini
2014-02-28, 08:47
Kanske är på sin plats att kolla intresset lite? Kommer ingen så är det ju lika bra att be Richard vara ledig :D

pmansson
2014-02-28, 09:11
Kan inte den 8/3, tyvärr...

Haugthon
2014-02-28, 09:30
Även jag får tacka nej.

Urban Mini
2014-02-28, 10:52
Verkar som att större delen av den trogna skaran är upptagen på annat håll. Jag skall meddela MINI Trollhättan så de inte blåser för hårt i tutan. Jag kommer vara där och alla som vill är ju som sagt välkomna :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Ringberg93
2014-03-03, 08:48
Jag funderar faktiskt på att åka upp för e sugen på en liten roadtrip, är det bara Urban som ska dit? :)

Ace
2014-03-03, 11:57
Vill inte verka tråkig men vet ej om jag åker själv ifrån Göteborg. Tänkte slutit upp med den forna NMCS-legenden Ersk som bor i Trollhättan men han är med sina snutkompisar i Sälen.

Urban Mini
2014-03-03, 15:14
Jag funderar faktiskt på att åka upp för e sugen på en liten roadtrip, är det bara Urban som ska dit? :)

Det verkar som att det bara är jag än så länge. Kom du upp så har vi iaf 8 däck att sparka på. Tyvärr är flertalet bortresta eller upptagna med annat den dagen.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Stephand
2014-03-03, 16:39
Funderar faktiskt på att åka över, dock med Volvon, Roadstern får vänta några veckor till, pendlar till Lund under våren så det är ingen idé att ta fram den en.

MrCooper
2014-03-03, 18:20
Vill inte verka tråkig men vet ej om jag åker själv ifrån Göteborg. Tänkte slutit upp med den forna NMCS-legenden Ersk som bor i Trollhättan men han är med sina snutkompisar i Sälen.

Jag kan eventuellt tänka mig att åka om det inte blir allt för sent och om jag får åka med dig (eller någon annan).

Urban Mini
2014-03-04, 11:29
Av privata oförutsedda skäl kan jag inte ens närvara själv. Men som sagt är det ingen direkt träff utan mer en inbjudan för dem som vill. Biltest får vänta för min del.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Hans-G
2014-03-10, 00:11
Rann planerna på en NMCS-visning av MINI Generation III ut i sanden...? Det är ju officiell premiär kommande vecka, så ni där nere och vi häruppe får väl masa oss till våra respektive återförsäljare och göra en närmare granskning.

Tyvärr verkar åtminstone Bavaria inte tycka att introduktionen kräver någon speciell åtgärd i form av PR-jippo. OK, vi har i ett utskick erbjudits provkörning i förväg, men den satsningen känns ju lite halvhjärtad.

Urban Mini
2014-03-11, 01:11
Rann planerna på en NMCS-visning av MINI Generation III ut i sanden...? Det är ju officiell premiär kommande vecka, så ni där nere och vi häruppe får väl masa oss till våra respektive återförsäljare och göra en närmare granskning.

Tyvärr verkar åtminstone Bavaria inte tycka att introduktionen kräver någon speciell åtgärd i form av PR-jippo. OK, vi har i ett utskick erbjudits provkörning i förväg, men den satsningen känns ju lite halvhjärtad.

Det var allt visning och provkörning i Trollhättan men många hade förhinder så Richard lovade att ordna något närmare våren.


Sent from my iPad using Tapatalk