handdator

Visa fullständig version : Kontaktade köparen av min gamla Clubman!



Urban Mini
2014-02-19, 22:16
För er som kommer ihåg allt strul jag hade med clubman -08 så kan jag meddela att den har fått ny ägare. Jag har bevakat annonsen och följt den, galet? Ja säkert! Ringde upp den nya ägaren och berättade vad hon skall uppmärksamma under garantitiden. Kylaren och kondensorn har fått sig en smäll och blivit inbuktade, detta upptäcktes under mitt sista verkstadsbesök. Även turbon läckte från oljereturen.

Hon blev ju inte överlycklig och jag kände mig som en glädjedödare, men hon var tacksam och skulle ta tag i det direkt. Långt samtal om hennes positiva intryck av MINI, väldigt kul. Hon skulle höra av sig om hur det artar sig så håll tummarna. Får hon ordnat detta så har hon en otroligt genomgången och välservad Clubman kan jag säga, dryga 40 K i reparationer under mina tre månader. Lägg på kondensor, kyl och turbo fixande på det :)


Sent from my iPad using Tapatalk

MrCooper
2014-02-20, 10:20
Kommer vi att få se den här igen då?

Urban Mini
2014-02-20, 11:10
Kommer vi att få se den här igen då?

Förmodligen, hon har redan vart här och kikat in och jag promotade ju givetvis också :D

Urban Mini
2014-02-28, 23:46
Det var bra att jag ringde upp henne. Hon fick fyra helt nya däck och kondensor utbytt utan att höja rösten :D Även turbon är kollad och kylaren så nu har hon en väl genomgången clubman. Hon dyker säkert upp i forumet inom kort också. Bilen har hon blivit helt förälskad i och jag förstår henne.

Skönt att ett samtal man grämde sig för slutade så bra. Tvivlar på att han ligger på plussidan vad gäller försäljningen av den bilen.