handdator

Visa fullständig version : Info: Besöka MINI Plant Oxford



Fredrik
2014-02-11, 15:53
Om det är någon som är intresserad av att resa till MINI Plant Oxford i England följer här en länk med info om vad som gäller vid besök och en vidarelänk för bokning. Tänk på att vara ute i god tid då det är populärt.
Några av oss har redan haft turen att bese fabriken. 2009 under MINI United på Silverstone i samband med MINIs 50-årsjubileumhöll de extra öppet och vi som var där fick ett par mycket intressanta timmar.

För några år sedan var det en medlem i Skåne som drog igång planer för en resa dit. Tyvärr var det inget större intresse, men det behöver ju inte betyda att det inte kan bli en resa vid senare tillfälle.
Om någon känner sig manad att få ihop något kör på, och om det inte blir något nu heller kan det ju förhoppningsvis vara en idé för någon längre fram?

Länken till Plant Oxford:
http://moxford.plantsitecms.co.uk/facts-figures/plant-tour.aspx

GPHelena
2014-02-11, 16:11
Det där låter kul! Ett måste om jag hinner, men läser man förutsättningarna och villkoren så verkar de nästan lite griniga. Mat och dryck finns inte att tillgå :)

Finns det kanske olika tours att tillgå?

Med vår nya bil så fick ingick en Manufactoring Tour med en dedikerad guide för mig och upp till 3 gäster, mat och dryck vid början av touren och även avslutningsvis. 3h skall visningen ta, jag hinner väl somna under tiden.

Men... Jag hänger gärna med om någon skall dit till Plant Oxford... Med eller utan bil :)

Eller om någon vill mötas upp i England... Jag, Daniel, kommer befinna mig i England ett antal gånger nu under mars, april och maj.

Fredrik
2014-02-11, 17:57
Helena, när vi var där hade de en liten utställningslokal till vänster en liten bit innan huvudporten där de visade några specialmodeller samt hade en enklare servering med smörgåsar, lättare snacks och dryck. Det kan hända att det bara fanns under MINI United då folk vallfärdade dit, men mitt tips är att ta kontakt med dem för att få senaste info om matbiten.
I Oxford vimlar det av matställen, ett alternativ kan ju vara att boka en tid efter lunch så ni är mätta och belåtna när turen startar.

Ska ni till England och är "in the hoods" och dessutom fick en inbjudan när ni hämtade kärran är ju valet solklart - ni SKA dit, och skriv gärna ett litet resereportage åt oss som sitter hemma i Svedala och ugglar :D