handdator

Visa fullständig version : Bra miljöer för bilfoto i Göteborgstrakten?



GPHelena
2014-01-23, 11:47
Jag tänkte ta lite foto på både GPn och RRSen och undrar om någon har något bra tips på fina miljöer i Göteborgs eller i Göteborgstrakten för just bilfoto?

pmansson
2014-01-23, 13:21
Många bröllopsfoton tas i områden kring Nääs Slott, gärna vid bron eller vid Allen.

Menar du vintertid eller tänker du vänta tills det blir grönare ute? Golfbanor kan ju vara bra bakgrund, men gör sig bättre om det är grönt ute.

Annars vid Nääs fabriker? GKSS? Marstrand? Poseidon/Konstmuseet? Någonstans längs älvstranden (Lindholmen,Eriksberg), områdena runt Novotel?

Lerums Kommunhus :D

Edit: Min profilbild är tagen vid Aspenäs Herrgård

GPHelena
2014-01-23, 15:03
Tanken var att ta lite bilder "nu". Det kan ju vara ganska fint ljus så här på året men solen lyser (!) ju med sin frånvaro här.

Tror nog att runt Novotel och runt Älvstranden är nog bäst.

Lerums kommunhus känner jag mig lite mer osäker på :)

Jag är bara så trött på att alla bilbilder jag har är ju nästan tagna på vår egen parkering! Jag får väl åka bort och fotografera på din parkering, Peter! Då blir det ju lite omväxling :)

Funderar på att hitta något nerlagt industriområde eller liknande, kanske ett skabbigt parkeringshus och så plockar jag med en massa blixtar för fina effekter.

Någon tjej som ligger och ålar sig på huven och sånt får jag ju inte ha...

rajapruk
2014-01-23, 15:32
Jonsereds fabriker var jag och fotade på en gång.
Grafitti är ju klassiskt för bilfoto med, finns det inte en grafittiväg någonstans vid röda sten?

rajapruk
2014-01-23, 15:54
Ramberget/Ättestupan och Masthuggskyrkan har fina vyer, kan nog vara riktigt coolt med stadens ljus bakom bilen.

rajapruk
2014-01-23, 15:55
Vill du ha en kille som ligger och ålar sig på motorhuven, så kolla med Noel!

pmansson
2014-01-23, 15:59
Vill du ha en kille som ligger och ålar sig på motorhuven, så kolla med Noel!

Nu kommer de riktigt bra idéerna :)

GPHelena
2014-01-23, 16:18
Nej nej nej... Det skall nog inte ålas alls på någon huv :)

Ättestupan låter som en bra idé! Pinsamt men jag har ju bott i Göteborgsområdet i över fem år men aldrig varit på Ramberget, jag får väl susa upp och rekognoscera! (fast å andra sidan så har svärfar inte varit inne i centrala Göteborg på över 20 år)

MrCooper
2014-01-24, 07:13
Vill du ha en kille som ligger och ålar sig på motorhuven, så kolla med Noel!

Du vet att jag alltid ställer upp för dig Magnus!! :D

Ace
2014-01-24, 07:17
Vill du ha fina miljöer? Typ golfbana, utsikt. Eller lite mer kontraster som ruffiga Ringön eller graffiti på röda sten?

GPHelena
2014-01-24, 08:02
Vill du ha fina miljöer? Typ golfbana, utsikt. Eller lite mer kontraster som ruffiga Ringön eller graffiti på röda sten?

Det är nog lite blandat. Ruffiga miljöer kan ju bli en fin kontrast!

vuuken
2014-01-25, 08:22
Funkar på de flesta ställen om ljuset är rätt och det är folktomt tycker jag! Prova under bron vid banan piren med stan i bakgrunden!

OBS! Ramberget är alltid avstängt vid vinterväglag!


Skickas från min iPhone via Tapatalk