handdator

Visa fullständig version : "Kvittrande ljud"



susanne
2013-12-29, 11:25
Hej!
Har sedan en tid märkt ett "kvittrande" ljud har lite svårt att lokalisera exakt vart det kommer ifrån. Men verkar vara motorn ?
Ngn som har upplevt detta?

Med vänlig hälsning, Susanne

susanne
2013-12-29, 19:06
Jag har också ett kvitter från motorn. Det ska vara lagret på multiremsskivan som börjar bli dålig....

Ok, är detta lätt att byta?
Jag tycker att det kvittrar mest när bilen varit avstängd ett tag & sedan ger det sig efter en tids körning ( eller kvittar inte så högt)

Hagatorpet
2013-12-29, 20:52
Hej!
Har sedan en tid märkt ett "kvittrande" ljud har lite svårt att lokalisera exakt vart det kommer ifrån. Men verkar vara motorn ?
Ngn som har upplevt detta?

Med vänlig hälsning, Susanne
Som jag tidigare nämnt i min bils tråd
har också haft ett ljud i min, inte kvitter dock, utan snarare gnäll, mest i samband med aktiv körning
Det försvann när frugan flyttade.....

Luc!fear
2013-12-30, 07:56
Hon läser inte här va?

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

susanne
2013-12-30, 17:55
Som jag tidigare nämnt i min bils tråd har också haft ett ljud i min, inte kvitter dock, utan snarare gnäll, mest i samband med aktiv körning Det försvann när frugan flyttade.....

Haha! Ok :-)

susanne
2013-12-30, 17:56
Jag har också ett kvitter från motorn. Det ska vara lagret på multiremsskivan som börjar bli dålig....


Puffar lite!

Har du bytt på din?
Är det krångligt/dyrt?

Jazzman
2013-12-30, 19:46
Har du tur är det bara remmen som behöver bytas. Jag passade på att byta remspännaren och remhjulet samtidigt. Tog inte så lång tid, inte så svårt heller. Fixade mitt kvitter.
BMW (klantar) bytande remmen först, kvittret försvann men kom tillbaka efter en vecka. Visade sig att de satt på fel storlek på remmen.

susanne
2013-12-30, 19:50
Har du tur är det bara remmen som behöver bytas. Jag passade på att byta remspännaren och remhjulet samtidigt. Tog inte så lång tid, inte så svårt heller. Fixade mitt kvitter. BMW (klantar) bytande remmen först, kvittret försvann men kom tillbaka efter en vecka. Visade sig att de satt på fel storlek på remmen.

Ok vad kostar dessa delar?

susanne
2014-01-10, 15:36
Har du tur är det bara remmen som behöver bytas. Jag passade på att byta remspännaren och remhjulet samtidigt. Tog inte så lång tid, inte så svårt heller. Fixade mitt kvitter. BMW (klantar) bytande remmen först, kvittret försvann men kom tillbaka efter en vecka. Visade sig att de satt på fel storlek på remmen.


Remmen bytt, kvittret borta :-)