handdator

Visa fullständig version : All4



Erba
2013-12-06, 16:19
Vill bara säga att 4 hjulsdriften funkar perfekt i den första Göteborgs snön! :D all 4 countryman

Minid
2013-12-06, 20:12
Härligt ;) jag hade gott grepp i min r56 igår med , lite ledsen stt den inte var bakljulsdriven bara ;)

Mange249
2013-12-07, 16:14
Den som har gott grepp nu har för lite effekt:D

Minid
2013-12-08, 10:23
Den som har gott grepp nu har för lite effekt:D

Kam vara så ;)

Rasmus
2013-12-08, 10:38
Jag kör R56 S i Åre. Den snön ni nu har i Göteborg och Stockholm har vi haft i några månader.
Det kom 4 nya decimeter snö i natt men till skillnad från i södern så är det inga krigsrubriker i tidningarna här, bara glädjande nyheter med snö! :D

Vi får se hur den tar sig fram idag. Jag tycker drivningen och framkomligheten är det minsta problemet på vintern för en MINI.
Kan däremot konstatera att dom INTE har vintertestat sina bilar i Norrland, som andra biltillverkare har gjort. Största problemet är de igenisade dörrarna/rutorna och framför allt handtagets utformning. Det samlas så mkt is och snö där så det helt sonika inte går att trycka in handtaget. När andra skrapar rutorna hackar jag is från dörrhandtaget för att ens komma in i bilen.

Annars funkar det fint, jag har en XC60 också som är förstavalet på vintern men min kvinna jobbar 700 meter över havet och kör upp dit varje morgon, så det blir oftast jag som kör MINI nere i dalen. Jag ska skicka en bild nån dag för MINI:n ser tuff ut som arbetshäst med skidor, downhillcykel och andra grejor och på taket :D

Urban Mini
2013-12-08, 11:27
Jag kör R56 S i Åre. Den snön ni nu har i Göteborg och Stockholm har vi haft i några månader.
Det kom 4 nya decimeter snö i natt men till skillnad från i södern så är det inga krigsrubriker i tidningarna här, bara glädjande nyheter med snö! :D

Vi får se hur den tar sig fram idag. Jag tycker drivningen och framkomligheten är det minsta problemet på vintern för en MINI.
Kan däremot konstatera att dom INTE har vintertestat sina bilar i Norrland, som andra biltillverkare har gjort. Största problemet är de igenisade dörrarna/rutorna och framför allt handtagets utformning. Det samlas så mkt is och snö där så det helt sonika inte går att trycka in handtaget. När andra skrapar rutorna hackar jag is från dörrhandtaget för att ens komma in i bilen.

Annars funkar det fint, jag har en XC60 också som är förstavalet på vintern men min kvinna jobbar 700 meter över havet och kör upp dit varje morgon, så det blir oftast jag som kör MINI nere i dalen. Jag ska skicka en bild nån dag för MINI:n ser tuff ut som arbetshäst med skidor, downhillcykel och andra grejor och på taket :D

Låter helt underbart, jag är själv inte så förtjust i vintern här nere, lika ambivalent som en kommunalpolitiker :D Hackar hellre fram handtaget än kör i moddsträngar på rv 45. Förresten har du testat Deicer på handtagen? Avsett för rutan men funkar säkert där med.

Rasmus
2013-12-08, 11:30
Låter helt underbart, jag är själv inte så förtjust i vintern här nere, lika ambivalent som en kommunalpolitiker Hackar hellre fram handtaget än kör i moddsträngar på rv 45. Förresten har du testat Deicer på handtagen? Avsett för rutan men funkar säkert där med.
Tack, ska kolla Deicer!
Återkommer med några riktiga vinterscenarion för MINI:N här uppifrån om ni vill se hur vinterlivet som MINI-ägare är i -20C och en jävla massa snö :)

Urban Mini
2013-12-08, 11:32
Låter underbart! Får hoppas att ni kan göra oss äran med ett besök på träffen den 12 juli -14 också. Du får ju visa att bilen är hel efter vintern ;)

Erba
2013-12-08, 15:15
Kan säga att idag var man glad över bilvalet :D var total kaos i backarna, men inte för countryman! Extra kul när xc60 ägare med enbart framhjulsdrift stod stilla :cool: