handdator

Visa fullständig version : Krockat - krocksensor?



gnutten
2013-12-06, 10:44
Hej allesammans,

började morgonen med en krock på en som drog ut rätt framför. Som "tur" var så var smällen rakt framifrån för mig. Det blev lite tillbuckling på motorhuven och framspoiler, samt att airbagsen aktiverades. Frågan är nu, när jag startade den en gång strax efter så gick motorn igång. Sen nästa gång så vägrade den.

Finns det någon krocksensor eller liknande som aktiveras och i så fall vart sitter den?

Det är en vanlig Mini Cooper R50.

Tacksam för svar.

mopack
2013-12-06, 11:22
Hejsan,

Tråkigt med krocken. Hoppas du kalrade dig bra. Anledningen tilla tt bilen inte startar är att när airbagen aktiveras så stryper den bensintillförseln. Det ska finnas (på andra bilar har jag varit med om) en knapp eller något att dra i i bagageutrymmet som tillåter den att få bensing igen. Så var det iallfall på min Mustang när jag krockade den samt en kompis BMW 3 serie. Lycka till,

Mvh / Alex

GPHelena
2013-12-06, 11:36
Tråkigt att höra och hoppas att alla klarade sig helskinnade!

gnutten
2013-12-07, 13:22
Alla klarade sig väl, det var i stan så inga höga hastigheter. Men fick inte igång den, så nu är den påväg till en plåtverkstad.
Jag tror vi kom fram till att det är en knapp vid gångjärnen på vänster sida i motorutrymmet. Dock verkar det mer som att batteriet gav upp, därav ej start.