handdator

Visa fullständig version : Rajapruk: Mini Cooper S - F56 - White Silver



rajapruk
2013-12-03, 19:49
Trillade dit idag... :)

Namn: Magnus
Stad: Göteborg
Modell: Cooper S -14

11467

11465

11468

11466

Utrustning från fabrik:
White Silver Metallic
WIRED-paket

Multifunktion i ratt
Armstöd
Navigationssystem Professional
Utökad bluetooth
MINI Connected
Pepper-paket

Velourmattor
Höjdinställning passagerare
Förvaringspaket
MINI Excitement Package
Regnsensor
Klimatautomatik
Färddator
Belysningspaket
Adaptiva LED strålkastare
Dynamic Damper Control
Bakspoiler
Chrome line interiör
Siktpaket
MINI Driving Modes
Farthållare med bromsfunktion
Intelligent emergency call
Teleservices
Individual vita blinkersglas
LED dimljus
Ej modelbeteckning
Anthracit innertak
Tak och sidospeglar i svart
Gummimattor
JCW-paket

JCW läderratt
JCW Vinge
JCW Aero-kit

Leverans oklart.

Urban Mini
2013-12-03, 20:03
Grattis!!

Hade den vart grön så Kermit direkt. Silverfisken kanske inte är ett så lockande namn? :D

rajapruk
2013-12-03, 20:28
Grattis!!

Hade den vart grön så Kermit direkt. Silverfisken kanske inte är ett så lockande namn? :D

Tack. Har du inside-info angående Kermit? Jag har en Kermit hemma som alltid var med på fester förr i tiden :)

Silverräven har jag funderat lite på själv (någon som minns Fabrizio Ravanelli?)

rajapruk
2013-12-03, 20:37
Jag suktar efter head-up display (4700kr) och taklucka (8500kr) också, men någonstans måste man ju dra gränsen.

Urban Mini
2013-12-03, 20:38
Tack. Har du inside-info angående Kermit? Jag har en Kermit hemma som alltid var med på fester förr i tiden :)

Silverräven har jag funderat lite på själv (någon som minns Fabrizio Ravanelli?)

Nej ingen inside alls faktiskt :D

rajapruk
2013-12-03, 20:44
Obs, bilderna i förstainlägget visar fel ratt. Det är en bugg i säljverktyget.

Minid
2013-12-03, 20:50
Grattis till snart ny bil ;)
Kul att det växer i göter!

jag lyckas inte konfigurera i minis byggprogram? Gjorde du den i den tyska?

rajapruk
2013-12-03, 21:02
Grattis till snart ny bil ;)
Kul att det växer i göter!

jag lyckas inte konfigurera i minis byggprogram? Gjorde du den i den tyska?

Tack.
Går bara för säljare ännu så länge i deras affärssystem.

Minid
2013-12-03, 21:02
okej! då förstår jag
;)

pmansson
2013-12-03, 21:09
Trillade dit idag... :)
.

Grattis, men det var bara en tidsfråga innan det var dags igen ;)

rajapruk
2013-12-03, 21:23
Grattis, men det var bara en tidsfråga innan det var dags igen ;)

Ja det var väl det :)

Jag har ju långsiktigt sparat till en Porsche i några år, men nu får jag ge upp den drömmen när spargrisen tömdes. Vi behöver en andrabil, och jag kunde inte motstå frestelsen.

Hagatorpet
2013-12-03, 22:30
Grattis :)
Den ser fin ut
Är också sugen men måste tyvärr vänta ett par år till .....

Luc!fear
2013-12-04, 06:46
Kul, då blev du nog först ut här med en F56:a. Grattis.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Tess
2013-12-04, 06:53
Vad kul! :) Förstår att det måste kännas som en jättelång väntan nu. ;)

MrCooper
2013-12-04, 07:49
Ah, så nu är det officiellt!
Ser fram emot några turer framöver med start i Torslanda. :p

Kul att vi inte "går om varandra" den här gången.

Bilderna visar bil med tonade bakrutor, men det är också en bugg i systemet?

Namn:
Kvicksilver (frågan är om han blir kvick eller inte ;))
Quicksilver
Vitnos - http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/00/00/70/42/02/3/rudolfsson-marie-louise-vitnos-forsoker-flyga.jpg

(http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/00/00/70/42/02/3/rudolfsson-marie-louise-vitnos-forsoker-flyga.jpg)Klart att man minns Silverräven, ett passande namn på bilen. What does the Fox say??

Fredrik
2013-12-04, 08:04
Vad kul, grattis Magnus :cool:
Då får du ju själv köra den i början på nästa år och behöver inte invänta min resumé av testkörningen i februari.
De första bilderna gav bilen ett lite suspekt utseende, men jag lovar dig att när jag såg den live i helgen smälte allt ihop till en helhet - nya MINIn helt enkelt.

rajapruk
2013-12-04, 11:50
Grattis :)
Den ser fin ut
Är också sugen men måste tyvärr vänta ett par år till .....

Tack.
Är ju inget fel på din bil! Grymt fin.

rajapruk
2013-12-04, 11:52
Kul, då blev du nog för ut här med en F56:a. Grattis.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Tack :)

rajapruk
2013-12-04, 11:52
Vad kul! :) Förstår att det måste kännas som en jättelång väntan nu. ;)
Indeed :)

rajapruk
2013-12-04, 11:54
Bilderna visar bil med tonade bakrutor, men det är också en bugg i systemet?


Tror det är ljussättningen, alla rutorna ser ju tonade ut.

"Kvicksilver" var bra!

rajapruk
2013-12-04, 11:55
Vad kul, grattis Magnus :cool:
Då får du ju själv köra den i början på nästa år och behöver inte invänta min resumé av testkörningen i februari.

Jasså? Kul om det blir så!

ipp
2013-12-04, 12:58
Ser skitbra ut. Grattis!

MrCooper
2013-12-04, 14:16
När börjar moddningen då? Antar att du börjat planeringen? :woot:

rajapruk
2013-12-04, 15:40
Ser skitbra ut. Grattis!

Danke!

rajapruk
2013-12-04, 15:43
När börjar moddningen då? Antar att du börjat planeringen? :woot:

Funderat på svarta eller röda viper-stripes. Det fanns inte som tillval. Men det är ju inte säkert att det är snyggt på F56 med bulan på motorhuven. Får se bilen i verkligheten först.

Sen har jag också funderat på röda backspeglar.

Sen när JCW-delar börjar släppas ligger man väl illa till :)

Haugthon
2013-12-05, 06:24
Grattis!!

Grymt snygg F56:a inte alls avundsjuk.... :p

rajapruk
2013-12-05, 10:43
Grattis!!

Grymt snygg F56:a inte alls avundsjuk.... :p

Bra, för jag var avundsjuk på dig när du köpte den röda worksen! ;)

rajapruk
2013-12-12, 22:32
Jag ligger just nu sömnlös och våndas över om jag ska lägga på taklucka eller ej. Det kostar 8500kr, så det är en rejäl slant, och jag har redan sprängt min tillåtna budget.

Ni som har taklucka, vad tycker ni? Är det värt pengarna? Det jag funderar på är om man får mer körglädje av att öppna takluckan och höra mer motorljud vid inspirerad körning?
Blir det ett stor lyft för barn som åker bak?
Eller är det rentav så mycket vikt högt upp att det försämrar körglädjen?
Jag har ju hört skräckhistorier också om söndriga MINI-takluckor och räkningar på 20 papp...
Hilfe bitte!

Urban Mini
2013-12-12, 22:51
Jag ligger just nu sömnlös och våndas över om jag ska lägga på taklucka eller ej. Det kostar 8500kr, så det är en rejäl slant, och jag har redan sprängt min tillåtna budget.

Ni som har taklucka, vad tycker ni? Är det värt pengarna? Det jag funderar på är om man får mer körglädje av att öppna takluckan och höra mer motorljud vid inspirerad körning?
Blir det ett stor lyft för barn som åker bak?
Eller är det rentav så mycket vikt högt upp att det försämrar körglädjen?
Jag har ju hört skräckhistorier också om söndriga MINI-takluckor och räkningar på 20 papp...
Hilfe bitte!

Kan inte svara för just MINI, har haft andra bilar både cab och med taklucka. Jag tycker antingen eller! Finns annat du kan lägga 8500 kr på som ger dig mer glädje, tycker jag. Men jag kan ha fel gällande just MINI.

Haugthon
2013-12-13, 07:44
Personligen allergisk mot glastak, och iom att du har Anthracit innertak så gör sig inte en taklucka. plus att den höjer tyngdpunkten. Och skippar du den får du ju råd med Head up displayen. kostar ju bara ca 5000 :D

Jag ligger just nu sömnlös och våndas över om jag ska lägga på taklucka eller ej. Det kostar 8500kr, så det är en rejäl slant, och jag har redan sprängt min tillåtna budget.

Ni som har taklucka, vad tycker ni? Är det värt pengarna? Det jag funderar på är om man får mer körglädje av att öppna takluckan och höra mer motorljud vid inspirerad körning?
Blir det ett stor lyft för barn som åker bak?
Eller är det rentav så mycket vikt högt upp att det försämrar körglädjen?
Jag har ju hört skräckhistorier också om söndriga MINI-takluckor och räkningar på 20 papp...
Hilfe bitte!

MrCooper
2013-12-13, 08:38
Jag ligger just nu sömnlös och våndas över om jag ska lägga på taklucka eller ej. Det kostar 8500kr, så det är en rejäl slant, och jag har redan sprängt min tillåtna budget.

Ni som har taklucka, vad tycker ni? Är det värt pengarna? Det jag funderar på är om man får mer körglädje av att öppna takluckan och höra mer motorljud vid inspirerad körning?
Blir det ett stor lyft för barn som åker bak?
Eller är det rentav så mycket vikt högt upp att det försämrar körglädjen?
Jag har ju hört skräckhistorier också om söndriga MINI-takluckor och räkningar på 20 papp...
Hilfe bitte!

Frågar du mig så är det en "No-brainer". Taklucka förhöjer körglädjen. Hade alla dagar i veckan tagit den före en head-up display.
Men det är detta som är så kul. Att vi alla tycker så olika och att det är tur att det finns så mycket att välja på. :)

Grymt skönt att öppna i bakkant och känna hur det fläktar på våren, innan det är så varmt att man vill öppna hela taket men solen värmer tillräckligt mycket så man vill svalka lite.
Man får även in mycket dofter som ger intryck (du behöver dock inte öppna när du passerar rya-verken ;)).

MEN, jagar du tusendelar på 0-100 så skall du inte ha glastak då det adderar vikt.

Luc!fear
2013-12-13, 09:50
Jag hade glastak på min resa MINI så när jag skulle beställa min Countryman var det för mig en självklarhet. Det samma gällde i år när jag köpte Clubman ville inte vara utan. Min dotter letar nu efter en hatch S eller Workshop & ett av hennes krav är gladtaket. Dock är det som Nobel skriver, en smaksak vad man illa ha o hälsa vill lägga pengar på. Tror att andrahandsvärde blir betydligt bättre också, men det är ju vad jag "tror".

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Luc!fear
2013-12-13, 09:52
Djävla rättstavnings-app... Ja, ni förstår nog vad jag menar...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Tess
2013-12-13, 10:09
Jag har panorama och jag älskar det!!

Hagatorpet
2013-12-13, 10:24
jag hade satsat pengarna på något annat, är inte imponerad av taklucka/glastaket
men som Noel skriver , roligt att det är lite olika tycke och smak :)
Gör som du känner själv, om du är osäker provkör med och utan igen... :)

Björn P
2013-12-13, 11:24
Om du inte ska ha din nya bil tills den skrotas hade jag funderat på andrahandsvärdet av panoramatak. Jag tror att många framtida spekulanter bara MÅSTE ha panoramatak och därför väljer bort din bil annars. Jag hade samma grej med min, men då var det att jag snålade in på klimatanläggning och bara valde manuell AC. Snålheten bedrar visheten. ;) Head-up display tror jag ingen kommer gå igång på på samma sätt, så den får du skriva av under den tid du äger den själv.

Anyhow. Stort grattis till den framtida bilen. Riktigt läcker färgkombo!

Hagatorpet
2013-12-13, 11:53
Om du inte ska ha din nya bil tills den skrotas hade jag funderat på andrahandsvärdet av panoramatak. Jag tror att många framtida spekulanter bara MÅSTE ha panoramatak och därför väljer bort din bil annars. Jag hade samma grej med min, men då var det att jag snålade in på klimatanläggning och bara valde manuell AC. Snålheten bedrar visheten. ;) Head-up display tror jag ingen kommer gå igång på på samma sätt, så den får du skriva av under den tid du äger den själv.
Anyhow. Stort grattis till den framtida bilen. Riktigt läcker färgkombo!
Det är sant som Björn skriver,,,, vissa köpare går bort,,,
Mer utrustning = lättare att sälja
Men du får inte pengarna tillbaka vid försäljning, tror inte jag i alla fall
Betydligt viktigare med t.ex. AC tror jag
Välj dom grejerna DU VILL HA
Bry dig inte om att lägga på grejer för att den skall bli mer lättsåld när du säljer
det är mitt råd..

pmansson
2013-12-13, 16:34
Jag tror så här: De som absolut vill ha taklucka tappar du vid en senare försäljning, men jag tycker du skall bedömma vad du vill ha SJÄLV. Har du kvar den länge så har du ju nytta av den länge. Säljer du den förhållandevis snabbt (när det kommer en F56 Works :) ), så tror jag ändå att det finns köpare där ute som vill ha den nyare F56. Det finns ändå ganska många som inte är "vana" vid att ha taklucka. Jag har haft taklucka på några tidigare bilar (men ej glastak). För min egen del prioriterar jag det inte så högt, men det kan också bero på att jag är ganska lång så jag slår i taket om det finns taklucka. Vet dock inte hur stor skillnad det blir på MINI.
Vi har ju precis bytt till en "låg-specad" R56 (d v s utan taklucka), men vi är rätt nöjda ändå !!!
Lätt val nu va??? - ;)

Edit: Undrar hur det ser ut med Viper-stripes på taklucka - kanske är riktigt fräckt !

rajapruk
2013-12-13, 17:00
Tack för all input! Lutar åt att det inte blir taklucka, men det är många nätter kvar innan specen är fryst...

pmansson
2013-12-13, 20:23
...sedan har jag ju hört att några även på 2000-talet köper bilar helt utan AC - så det kanske går att få sålt utan taklucka ;)

rajapruk
2013-12-13, 22:04
...sedan har jag ju hört att några även på 2000-talet köper bilar helt utan AC - så det kanske går att få sålt utan taklucka ;)

Hur varmt kan det bli?!

rajapruk
2013-12-16, 16:40
Bestämt mig nu, det blir ingen taklucka. Jag körde Brumma och Morris igår, och det blir lite högre ljudnivå med taklucka, helt klart.
Kändes även som lite skillnad i takhöjd inuti.

Så nu är det head-up display, tonade rutor, rally-lights, bakkamera och JCW Aero kit som jag kommer ha lite ångest över framgent, men det är egentligen en icke-fråga eftersom budgeten redan är övertracerad :)

Urban Mini
2013-12-16, 18:25
Bestämt mig nu, det blir ingen taklucka. Jag körde Brumma och Morris igår, och det blir lite högre ljudnivå med taklucka, helt klart.
Kändes även som lite skillnad i takhöjd inuti.

Så nu är det head-up display, tonade rutor, rally-lights, bakkamera och JCW Aero kit som jag kommer ha lite ångest över framgent, men det är egentligen en icke-fråga eftersom budgeten redan är övertracerad :)

Vad skulle ovan kalas gå lös på?

rajapruk
2013-12-16, 21:46
Vad skulle ovan kalas gå lös på?

head-up display 5
tonade rutor 3
rally-lights vet ej
backkamera 3
JCW Aero kit 20 (ingår 17" fälgar och vinge).

Hagatorpet
2013-12-16, 22:18
head-up display 5
tonade rutor 3
rally-lights vet ej
backkamera 3
JCW Aero kit 20 (ingår 17" fälgar och vinge).
Finns väl inget där man vill vara utan.....

Urban Mini
2013-12-16, 22:19
head-up display 5
tonade rutor 3
rally-lights vet ej
backkamera 3
JCW Aero kit 20 (ingår 17" fälgar och vinge).

Då hade jag valt Head up och backkameran. Resten kan faktiskt vara lite kul att ordna med sedan. Jag har sett lite videos om backkameranoch den verkar kul. Inte för att det behövs men iaf. Om an nu tänker så här: Du var inne på taklucka för 8500 kr och head up + kamera ger dig ju ett överskott på 500 kr så om du väljer detta så överskrider du din budget med mindre än vad du tänkt med takluckan. Logiskt va?

pmansson
2013-12-16, 22:27
Priser till R56 enligt specen jag fick med till vår...
Rally lights 2785:-
Set for Rally lights 1850:-

Du bör ju prioritera det som är fabriksmonterat (och VÄLDIGT gärna vill ha), flera av de andra sakerna går ju att eftermontera!
Vet inte hur heads-up funkar på MINI men jag har ju autobroms på tjänstebilen och då får man ju varningen projicerad i rutan.

MrCooper
2013-12-17, 09:53
Då hade jag valt Head up och backkameran. Resten kan faktiskt vara lite kul att ordna med sedan. Jag har sett lite videos om backkameranoch den verkar kul. Inte för att det behövs men iaf. Om an nu tänker så här: Du var inne på taklucka för 8500 kr och head up + kamera ger dig ju ett överskott på 500 kr så om du väljer detta så överskrider du din budget med mindre än vad du tänkt med takluckan. Logiskt va?

Jag gillar ditt sätt att tänka! :p

rajapruk
2014-01-16, 12:00
En liten update. Jag har lagt till JCW-kit på min S, och det kittet är försenat till Maj-produktion. Skulle kommit i April-produktion egentligen.
Ingår gör JCW-vinge, JCW aero-kit, och 17" jcw-fälg.
Jag vet inte det exakta namnet eller priset på detta kit ännu, men jag vet att jag kommer vilja ha det :)

Minid
2014-01-16, 17:49
Härligt ;)! Jcw är ett lyft för f56 tycker jag ;)

pmansson
2014-01-17, 07:01
En liten update. Jag har lagt till JCW-kit på min S, och det kittet är försenat till Maj-produktion. Skulle kommit i April-produktion egentligen.
Ingår gör JCW-vinge, JCW aero-kit, och 17" jcw-fälg.
Jag vet inte det exakta namnet eller priset på detta kit ännu, men jag vet att jag kommer vilja ha det :)

Då lär det blir svårt att brumma förbi dig då.... :D
Häftigt, då blir det en bra benchmarking för eventuella kommande inköp!
Grattis!!!

rajapruk
2014-01-17, 07:40
Det är ingen uppgradering av motor eller liknande i det paketet, så du kommer fortfarande ha 10 brummhästar mer Peter!

Hagatorpet
2014-01-17, 08:00
Det är ingen uppgradering av motor eller liknande i det paketet, så du kommer fortfarande ha 10 brummhästar mer Peter!
Hästkrafter är inte allt :)
kolla med Noel :drive: om du inte tror mig:soffa:

pmansson
2014-01-17, 08:39
ahhhh - läste bara JCW-kit, men det blir säkert ett bra "lyft" även det :)

@Hagatorpet - Nej, hästkrafter är ju inte allt, bra munläder hjälper mycket också :D

MrCooper
2014-01-17, 10:07
Hästkrafter är inte allt :)
kolla med Noel :drive: om du inte tror mig:soffa:

:mad:

Tess
2014-01-17, 10:34
En liten update. Jag har lagt till JCW-kit på min S, och det kittet är försenat till Maj-produktion. Skulle kommit i April-produktion egentligen.
Ingår gör JCW-vinge, JCW aero-kit, och 17" jcw-fälg.
Jag vet inte det exakta namnet eller priset på detta kit ännu, men jag vet att jag kommer vilja ha det :)

Kul! :D Ska bli så roligt att få se bilder på detta sen. :)

rajapruk
2014-01-27, 18:09
Jag har idag ändrat denna order från F56 till en F55. Praktikaliteten med 5 dörrar när man ska köra 2 barn till dagis tog överhanden.
Tyvärr betyder detta att sommaren 2014 blir utan MINI :(
Lite trist också, för jag var den förste i Sverige som lade order på F56.
F55 lanseras till hösten, är vad jag har fått veta.

pmansson
2014-01-27, 20:39
Jag har idag ändrat denna order från F56 till en F55. Praktikaliteten med 5 dörrar när man ska köra 2 barn till dagis tog överhanden.
Tyvärr betyder detta att sommaren 2014 blir utan MINI :(
Lite trist också, för jag var den förste i Sverige som lade order på F56.
F55 lanseras till hösten, är vad jag har fått veta.

...och när kommer F55 med Works då? ;)
Förstår ditt val och då kanske du blir först i Sverige med F55 istället?
Synd för oss andra (och dig) att du inte har någon MINI på träffarna i sommar bara.....om du inte HYR en !

rajapruk
2014-01-27, 21:46
...och när kommer F55 med Works då? ;)
Bra fråga :)

MrCooper
2014-01-28, 09:17
Men då blir du först i Sverige att beställa en F55 då? Om du fortsätter såhär så kan du även blir först med att beställa F54 (den nya Clubmanen). :p

rajapruk
2014-01-28, 10:47
Haha!

pmansson
2014-01-28, 16:32
Men då blir du först i Sverige att beställa en F55 då? Om du fortsätter såhär så kan du även blir först med att beställa F54 (den nya Clubmanen). :p

Du tänkte p s s som jag - fast jag nöjde mig med F55 Works :)

Annars hade ju F16 (eller F1) varit perfekt på Vårgårda Flygfält...

rajapruk
2014-07-30, 12:04
Stänger nu denna tråd för denna bil blev aldrig av. Startar en ny tråd för min F55.