handdator

Visa fullständig version : Helfoliering?



GPHelena
2013-12-03, 17:16
Har någon erfarenhet av helfoliering av bil?

Antar att om det blir bra beror mycket den som utför det, men hur klarar det stenskott och andra skador av den typen?

Hur fungerar det på vintern och kan någon rekommendera någon duktig i Göteborgs-trakten?

Urban Mini
2013-12-03, 17:25
Jag har kört yrkesmässigt med helfolierade bilar så görs det ordentligt är det klockrent. Värt den extra slanten! Har du ett företag så kan du säkert få ett bra pris här uppe på Skylt och Text. De sa uttryckligen att det inte finns tid för dem att ta in privatbilar, det skulle bli för lång väntetid och så skulle kundunderlaget sina då de går till andra.

Hur som helst så är det mycket slitstarkt om det är riktigt gjort. Tror priset ligger från 8-10K i startpris för en liten bil sedan vandrar det ganska raskt uppåt om du har en bil med mycket detaljer som skall packas in.

Om du tänker på en MINI så rekomenderade hon inte att foliera plastdetaljerna då det kan vara svårt för limmet att fästa bra på icke slät yta.

Vad är det för bil du har i åtanke?

Stephand
2013-12-04, 09:57
Är du ute efter att skydda lacken mot slitage och stenskott eller att förändra utseendet på bilen? Om det är lackskydd du söker så finns det system idag som t.o.m skyddar mot stenskott och tvättrepor, Ceramic Pro heter ett systemet och det ställer Ditec mfl i skamvrån, ligger en del filmer om det ute på tuben som visar hur det funkar.
Har en vän som driver en recondfirma och han lämnade just Ditec för detta märket, ska lägga det i dagarna på min nya "vardagsbil" och till våren på övriga i garaget.
Han överbevisade mig med vad det klarade och det går inte att tvätta bort som övriga behandlingar på marknaden, deras största behandling heter 9H och klarar stenskott och mekanisk nötning, tex. I något klipp hugger dom med en tändare i lacken.
Så söker du lackskydd leta upp Ceramic Pro, generalagenten skall finnas i GBG trakten, firman min vän driver ligger i Vänersborg.

Urban Mini
2013-12-04, 11:21
Är du ute efter att skydda lacken mot slitage och stenskott eller att förändra utseendet på bilen? Om det är lackskydd du söker så finns det system idag som t.o.m skyddar mot stenskott och tvättrepor, Ceramic Pro heter ett systemet och det ställer Ditec mfl i skamvrån, ligger en del filmer om det ute på tuben som visar hur det funkar.
Har en vän som driver en recondfirma och han lämnade just Ditec för detta märket, ska lägga det i dagarna på min nya "vardagsbil" och till våren på övriga i garaget.
Han överbevisade mig med vad det klarade och det går inte att tvätta bort som övriga behandlingar på marknaden, deras största behandling heter 9H och klarar stenskott och mekanisk nötning, tex. I något klipp hugger dom med en tändare i lacken.
Så söker du lackskydd leta upp Ceramic Pro, generalagenten skall finnas i GBG trakten, firman min vän driver ligger i Vänersborg.

Låter intresant! Vad pratar vi för priser?

Minid
2013-12-04, 12:10
Låter intresant! Vad pratar vi för priser?

Och kan Urban fixa rabatt? ;) haha

Stephand
2013-12-04, 12:39
Utan att skriva det i sten så har jag för mig att priserna var från 3000+moms för enklaste till 7000+ moms för värsting behandlingen! ta dem lite med reservation.

GPHelena
2013-12-04, 16:00
Jag körde om Ceramic Pro-skåpbilen idag på leden in mot Göteborg :)

En bekant till mig har kört Ceramic Pro på sin Mercedes C 63 Coupé Black Series, han kan dock inte säga vad han tycker eftersom det gjordes relativt nyligen och bilen ställdes nog av ganska omgående efteråt men den såg blank och fin ut i alla fall.

Egentligen hade jag tänkt att foliera vår A 45 matt vit då jag inte är riktigt övertygad om hur den kommer se ut efter omlack av framdörr och vinge, men jag får se...

Tack för svaren i alla fall!

Urban Mini
2013-12-04, 18:36
Och kan Urban fixa rabatt? ;) haha

Rabatter måste vi ju ha :D Skall få en prisbild först, jag har mailat dem så får vi se.

Stephand
2013-12-05, 11:13
Jag körde om Ceramic Pro-skåpbilen idag på leden in mot Göteborg :)

En bekant till mig har kört Ceramic Pro på sin Mercedes C 63 Coupé Black Series, han kan dock inte säga vad han tycker eftersom det gjordes relativt nyligen och bilen ställdes nog av ganska omgående efteråt men den såg blank och fin ut i alla fall.

Egentligen hade jag tänkt att foliera vår A 45 matt vit då jag inte är riktigt övertygad om hur den kommer se ut efter omlack av framdörr och vinge, men jag får se...

Tack för svaren i alla fall!

Har en matt vit pearl lackad motorcykel, riktigt grym färg, vad det gäller dellackeringen av din bil så borde det inte gå å se om inte lackeraren är en klåpare, på svåra lacker kör dom meryta som trollar bort skiftningar för ögat.
Ska du ändå foliera bör du vänta ett tag, nylackat ska varken vaxas eller täckas in den första tiden då färgen "ångar"

Urban Mini
2013-12-05, 18:25
Och kan Urban fixa rabatt? ;) haha

På begäran då så har alla i NMCS 10-15% beroende på vilket antal lager och så ni väljer. Jag återkommer mer under Medlemsrabatter senare när jag har mer info ;) Kanske kan vi köra en grupprabatt. Skulle behövt detta idag när jag körde från Göteborg, blir mordisk av allt knäppande mot rutan!

Luc!fear
2013-12-27, 05:57
Gruppköp av ceramic Pro = högre rabatt? Vad tror du om det Urban Mini, går det att ordna?

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Urban Mini
2013-12-27, 15:33
Gruppköp av ceramic Pro = högre rabatt? Vad tror du om det Urban Mini, går det att ordna?

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Går säkert att ordna men proffsvarianten säljs inte vidare till privatperson.

ola
2014-01-05, 13:51
Plasti Dip är en billigare variant både för hel bil och bättre för detaljer, till skillnad mot foliering där detaljerna inte går att få till bra. min MINI var helvit innan denna dippning. 11509