handdator

Visa fullständig version : Byta baklykta?



susanne
2013-11-18, 10:26
Hej!
Är på gång att fixa en baklykta ( har en spricka i min som tar in vatten)
Är det svårt att byta en sådan?

Med vänlig hälsning, Susanne

Urban Mini
2013-11-18, 10:36
Tror det bara är att byta glaset. På min Clubman så satt det fast med ett par skruvar bara.

susanne
2013-11-18, 11:03
Tror det bara är att byta glaset. På min Clubman så satt det fast med ett par skruvar bara.

Ok, min är en -02: a jag är ingen expert & tänker inte ge mig på att testa.
Tror man måste byta heja kittet på min? Någon annan som vet!

Har en komplett lykta på G via bildelsbasen.se för 500 kr
Någon måste byta den åt mig bara.....

Urban Mini
2013-11-18, 11:35
Det ser faktiskt inte så jätte komplicerat ut. Kom gärna ner om du vill ha hjälp med det.


http://www.youtube.com/watch?v=5mjO49KfsgI

susanne
2013-11-18, 12:32
Det ser faktiskt inte så jätte komplicerat ut. Kom gärna ner om du vill ha hjälp med det. YouTube Link: http://www.youtube.com/watch?v=5mjO49KfsgI (http://www.youtube.com/watch?v=5mjO49KfsgI)

Tack för filmen! O tack för erbjudandet.
Ska nog kunna ordna en som hjälper mig här hemma.
Det är väl inget specialverktyg han använder va?

Urban Mini
2013-11-18, 15:01
Nej det ser ut som en vanlig hylsa 10 mm

Fredrik
2013-11-24, 09:32
Hur har det gått för dig Susanne?
Denna pärla var ju min första MINI och anledningen till att jag blev obotligt MINIfrälst, så därför är det intressant att få veta hur det går.
Hoppas du fortfarande njuter av bilen (vilket jag misstänker) och har roligt varje kilometer :steering:

susanne
2013-11-24, 18:24
Nej det ser ut som en vanlig hylsa 10 mm

Ok :-) tack!

susanne
2013-11-24, 18:29
Hur har det gått för dig Susanne? Denna pärla var ju min första MINI och anledningen till att jag blev obotligt MINIfrälst, så därför är det intressant att få veta hur det går. Hoppas du fortfarande njuter av bilen (vilket jag misstänker) och har roligt varje kilometer :steering:



11430

Hej Fredrik!
Jo jag har kvar pärlan, ska köpa en lampa till höger bak är tanken. För övrigt rullat den på. Har behövt bytt lite på den sedan jag köpte den -07 bl.a. Servopump & AC , men jag behållet den fast jag ibland är sugen på en nyare så är jag så pass fäst vid den.
Du har inte den blå kvar?

En bild från i dag nytvättad :-)
Susanne

Tess
2013-11-24, 19:49
Gud vilken fin! :D Jag är så svag för just de röda!

Fredrik
2013-11-25, 20:12
11430

Hej Fredrik!
Jo jag har kvar pärlan, ska köpa en lampa till höger bak är tanken. För övrigt rullat den på. Har behövt bytt lite på den sedan jag köpte den -07 bl.a. Servopump & AC , men jag behållet den fast jag ibland är sugen på en nyare så är jag så pass fäst vid den.
Du har inte den blå kvar?

En bild från i dag nytvättad :-)
Susanne

Åh vad roligt att återse den, den ser verkligen fantastisk ut och S-vingen jag monterade sitter kvar :D

Nej, jag har inte kvar min blå R56S (med det världsberömda polerade grenröret). Bytte in den mot en BMW 120d men efter ett halvår insåg jag att det här går ju inte ditt :pucko: och jag sålde den till en Audimek från Karlstad som inte ville ha Audi :mrgreen:
Fann en intressant MINI på Bavaria Stockholm, en Clubman S 2012 med 600 mil på mätaren och lite bättre benutrymme bak då grabbarna har en tendens att inte bli mindre. Det kändes som ett solklart alternativ som jag nu sedan en dryg månad kör omkring i.
Det är grymt härligt att köra MINI igen 8)

Fortsätt berätta om din fina MINI Susanne, och...mer bilder tack :)

susanne
2013-12-01, 15:13
Gud vilken fin! :D Jag är så svag för just de röda!

Tack! Ja de röda är snygga! Din ser fin ut!

susanne
2013-12-01, 15:14
Åh vad roligt att återse den, den ser verkligen fantastisk ut och S-vingen jag monterade sitter kvar :D Nej, jag har inte kvar min blå R56S (med det världsberömda polerade grenröret). Bytte in den mot en BMW 120d men efter ett halvår insåg jag att det här går ju inte ditt :pucko: och jag sålde den till en Audimek från Karlstad som inte ville ha Audi :mrgreen: Fann en intressant MINI på Bavaria Stockholm, en Clubman S 2012 med 600 mil på mätaren och lite bättre benutrymme bak då grabbarna har en tendens att inte bli mindre. Det kändes som ett solklart alternativ som jag nu sedan en dryg månad kör omkring i. Det är grymt härligt att köra MINI igen 8) Fortsätt berätta om din fina MINI Susanne, och...mer bilder tack :) Jag har lite dåligt med bilder insåg jag dde0a vet du hur jag kan skaffa en ny "mini" dekal? O jag har ju den gamla reg hållaren med gamla internet adressen på finns ny uppdaterd att få tag i?
Susanne

Fredrik
2013-12-01, 15:31
Jag har lite dåligt med bilder insåg jag dde0a vet du hur jag kan skaffa en ny "mini" dekal? O jag har ju den gamla reg hållaren med gamla internet adressen på finns ny uppdaterd att få tag i?
Susanne

Jag har dessvärre inga klubbdekaler kvar eller regskyltslister. Kolla med MadeleineO eller Pierre M eller annan styrelseledamot om de har kvar något, Susanne.
Ta lite bilder på pärlan och upp upp upp här 8)

Hagatorpet
2013-12-01, 20:00
Jag har lite dåligt med bilder insåg jag dde0a vet du hur jag kan skaffa en ny "mini" dekal? O jag har ju den gamla reg hållaren med gamla internet adressen på finns ny uppdaterd att få tag i?
Susanne
Hej Susanne
När du blir betalande medlem får du klubbdekalen på posten efter några dagar :)
//Owe

susanne
2013-12-05, 18:21
Hej Susanne När du blir betalande medlem får du klubbdekalen på posten efter några dagar :) //Owe

Tack då vet jag!