handdator

Visa fullständig version : Spionbild F55 (?) Clubman



Fredrik
2013-11-16, 21:47
Nu börjar det cirkulera spionbilder på kommande Clubman, gissningsvis med modellbeteckning F55.
Om den blir ungefär som på bilden återstår att se - kan det vara så att MINI släpper flera modellvarianter redan nu på måndag 18/11 då F56 premiärvisas?

Minid
2013-11-17, 01:08
Hoppas dom inte drar allt för mycket åt de " normala " formerna som ALLA andra bilar har idag, den får ju inte tappa sin charm!

Urban Mini
2013-11-17, 11:50
Pratade lite om detta igår och jag tror det blir bra faktiskt, jag är mer orolig över hur de har ändrat våra pärlor på insidan.

Fredrik
2013-11-17, 12:45
Jag håller med er, både då det gäller exteriören och interiören.
Att frångå MINIs karakteristiska inredning med hastighetsmätaren i mitten och göra som på 99,9 % av alla andra biltillverkare inredningsmässigt gör att MINI tappar charmen lite - det är väl delvis därför man väljer en MINI idag (åtminstone jag) - flirten med den klassiska Minin måste finnas där anser jag!
Någonstans tror jag dock att BMW inte vågar ändra för mycket - man ändrar inte på ett vinnande lag / koncept. De vet nog vad världens MINIster och MINIacs anser vara MINI för fortsatta försäljningsframgångar.

rajapruk
2013-11-17, 16:23
Hur vet ni att inte hastighet kommer att kunna visas på något sätt i mitten?

Fredrik
2013-11-17, 17:26
Hur vet ni att inte hastighet kommer att kunna visas på något sätt i mitten?

Det har diskuterats lite fram och tillbaka om detta, det är min personliga uppfattning att det vore synd om de (BMW) ändrat på denna unika MINI design feature. Har sett lite interiörbilder där hastighetsmätaren i mitten saknats helt, men det kan ju varit förklädda testmulor för att förvilla spionfotograferna.
Mycket möjligt att de utvecklat "center speedo" än mer med någon extravagant skojsig pryl :cool: