handdator

Visa fullständig version : Sticker MINI Club Sweden



Urban Mini
2013-11-10, 22:06
Vet inte vem det är som sitter på klubbdekaler, jag behöver i vart fall 2 st likadana helst svarta om det finns och i kvadratform. Vore tacksam för detta då jag skall börja så smått att "smutsa" ned bilen med lite dekaler. Jag fick ju inte köra rally som liten och inte nu heller för den delen. Men jag kan ju ha en look alike i alla fall :D

Tänkte sätta den på vardera sida under backspegeln. vad tycks om det?

pmansson
2013-11-10, 22:20
Skicka personligt meddelande till MadeleineO. Tror det funkar....men vet inte 100% förrän om några dagar :)
Jag fick svar i fredags att hon kommer skicka till mig. Jag hade bett om det till nya bilen.
Men håller med dig - inte helt lätt att hitta vem man beställer från...

Tveksam o m placeringsförslaget, men det kanske funkar ;)
Skall du ha en på varje sida hade nog jag satt på bakre fönstret (som vi har nu), men då funkar ju inte svart!

Urban Mini
2013-11-11, 07:13
Jag är också tveksam helst hade jag sett en längre variant att sätta på vindrutan tex. Men det kanske finns fler varianter.

MrCooper
2013-11-11, 08:57
Finns bara vita och svarta. Jag vill ha en "Chili-red" så jag också kan sätta en på rutan. Vem har mallen?

pmansson
2013-11-11, 09:44
Finns bara vita och svarta. Jag vill ha en "Chili-red" så jag också kan sätta en på rutan. Vem har mallen?

Finns Silver också (om de inte är slut...)

Urban Mini
2013-11-11, 10:20
Jag kan säkert komma överens med han på Skylt och text annars om det är så att det finns ett stort behov av det. Kanske kan ordna så att han har mallen och att vi i sin tur mailar till honom vad vi vill ha och vilken färg, han kan sedan skicka det till var och en mot kostnaden, eller om klubben tar kostnaden och någon ansvarig beställer för klubbens räkning, ja ni hajar ;)

Luc!fear
2013-11-11, 17:07
Jag skulle vilja ha i röd reflex, men min sreentryckare klarade inte det. Någon som kan ordna det, jag betalar gärna för några st och frakt om det är någon som kan hjälpa mig.

Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4

MrCooper
2013-11-11, 17:18
Jag skulle vilja ha i röd reflex, men min sreentryckare klarade inte det. Någon som kan ordna det, jag betalar gärna för några st och frakt om det är någon som kan hjälpa mig.

Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4

Har du mallen?

Luc!fear
2013-11-11, 17:25
Ja, men inte här o nu, då jag är på jobbet kommer jag ihåg det kan jag maila dig det imorgon. Maila mig på: dan@iqenergi.se

Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4

raffaren
2013-11-16, 10:12
Jag skulle också behöva nya,då jag skaffat en Mini till i familjen.
Vit eller silver skulle funka

Luc!fear
2013-11-30, 07:42
raffaren: hade du skapat en tråd med din nya bil? Bilder vill vi ha. Har du tråd på din andra bil... (fösta bil)?

Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4

MrPlow
2013-11-30, 08:36
Jag har en dekal kvar efter att jag sålde bilen!

Hagatorpet
2013-11-30, 18:43
Jag skulle också behöva nya,då jag skaffat en Mini till i familjen.
Vit eller silver skulle funka
vill du ha vit eller silver?

raffaren
2013-12-01, 03:09
Nu har jag fixat till tråden

pmansson
2013-12-01, 09:21
Finns bara vita och svarta. Jag vill ha en "Chili-red" så jag också kan sätta en på rutan. Vem har mallen?

Har fått vit och svart av Madeleine, men inte satt på någon ännu.
Allra helst skulle jag vilja ha chili-red (då är vi minst två...)

mopack
2013-12-02, 06:26
Hejsan,

Är det så att vi i Mini CLubben har en officel tryckare på dessa stickers? Om inte så hade det varit bra kanske om man la upp mallen här på forument i en *betalande medlemmar only*sektion så kan man gå till vilken tryckare som helt och få dessa tryckta. Dock bara en tanke :)

Mvh / Alex

Urban Mini
2013-12-02, 11:32
Om vi kan tänka oss att frångå vinyl och köra vanlig sticker istället så kan jag förhandla fram något bra här i Trollhättan hos Skylt och text. Jag vet i nuläget inte priset för dem vi har ute. Annars att dela mallen kunde ju vara en ide', alla sköter detta på egen hand så får alla den färg dem vill.

Luc!fear
2013-12-07, 19:21
Har bara loggan i PDF vilket inte går att dela här igenom.
Om någon vill ha loggan maila mig på: dan@iqenergi.se

MrPlow
2014-01-18, 15:35
Jag har TVÅ klistermärken / dekaler visade det sig. Är det någon som vill ha så skickar jag med posten!

susanne
2014-01-19, 13:50
Jag har TVÅ klistermärken / dekaler visade det sig. Är det någon som vill ha så skickar jag med posten! Jag bet medlemsavgift 30/12 har ej fått ngn dekal än.....& inget medlemskort Ngn som vet hur lång tid det brukar ta? Har fyllt i formuläret att jag ville ha en svart. Hur får man lättast bort en dekal på glas, har en som behovet tas bort, ngt tips på medel till det? Sitter ganska hårt. Med vänlig hälsning, Susanne

Urban Mini
2014-01-19, 22:11
Jag bet medlemsavgift 30/12 har ej fått ngn dekal än.....& inget medlemskort Ngn som vet hur lång tid det brukar ta? Har fyllt i formuläret att jag ville ha en svart. Hur får man lättast bort en dekal på glas, har en som behovet tas bort, ngt tips på medel till det? Sitter ganska hårt. Med vänlig hälsning, Susanne

Tror det blir lättast med en varmluftspistol och ett rakblad för att få bort det. Vem som sitter på klistermärkena vet jag tyvärr inte men skicka ett pm till Hagatorpet han är medlemsansvarig ;)

Hagatorpet
2014-01-20, 08:42
Jag bet medlemsavgift 30/12 har ej fått ngn dekal än.....& inget medlemskort Ngn som vet hur lång tid det brukar ta? Har fyllt i formuläret att jag ville ha en svart. Hur får man lättast bort en dekal på glas, har en som behovet tas bort, ngt tips på medel till det? Sitter ganska hårt. Med vänlig hälsning, Susanne
Konstigt Sussan
normalt går det på en vecka
jag har skrivit in dig i medlemsregistret och skickat.......
gör ett nytt försök idag....

Hagatorpet
2014-01-20, 09:00
inte så Konstigt att du inte fått det Susanne
Kuvertet låg färdigt i minipärmen och hade inte ens kommit till Posten...
jag som har tabbat mig
Ber om ursäkt..
ligger på brevlådan inom 1 tim :)

Urban Mini
2014-01-20, 09:40
inte så Konstigt att du inte fått det Susanne
Kuvertet låg färdigt i minipärmen och hade inte ens kommit till Posten...
jag som har tabbat mig
Ber om ursäkt..
ligger på brevlådan inom 1 tim :)

Gött att det löste sig :D

susanne
2014-01-20, 11:18
inte så Konstigt att du inte fått det Susanne Kuvertet låg färdigt i minipärmen och hade inte ens kommit till Posten... jag som har tabbat mig Ber om ursäkt.. ligger på brevlådan inom 1 tim :)

Ingen fara!

nanook
2014-05-13, 09:55
Hej. Fattar inte riktigt hur detta forum funkar men gör ett försök. Jag har fått NEW MINI CLUB SWEDEN DEKALER men jag fattar inte hur de skall sättas på. Halva dekalen fastnar kvar på en sida av papperet.


Skickas från min iPad via Tapatalk

Urban Mini
2014-05-13, 09:58
Hej. Fattar inte riktigt hur detta forum funkar men gör ett försök. Jag har fått NEW MINI CLUB SWEDEN DEKALER men jag fattar inte hur de skall sättas på. Halva dekalen fastnar kvar på en sida av papperet.


Skickas från min iPad via Tapatalk

Detta är en vinyldekal, det är helt riktigt att dekalen fastnar i pappret när du tar av skyddsplasten. Du sätter sedan pappret mot den yta du vill fästa dekalen på och gnuggar fast den. Tar bort papperet försiktigt och där sitter den ;)

Nina
2014-05-13, 11:29
Jag har aldrig fått nån dekal.

nanook
2014-05-13, 14:56
Förstått det Urban men några bitar fastnar på en sida och några på den andra. Undrade om man måste värma för att det skall lossna och sitta kvar på en av bladen


Skickas från min iPad via Tapatalk

Haugthon
2014-05-13, 16:44
Enklast är om du med nagelnsovansida stryker på dekalen (innan du monterar) på så vis så kommer dekalen fästa lite extra på monteringspappret.


Förstått det Urban men några bitar fastnar på en sida och några på den andra. Undrade om man måste värma för att det skall lossna och sitta kvar på en av bladen


Skickas från min iPad via Tapatalk

Fredrik
2014-05-13, 18:58
Jag brukar använda ett vanligt bank/bensin/kreditkort. Det funkar väldigt bra. Var försiktig när du tar bort det första papperet.
Vinylsticker kan vara pilligare än en vanlig dekal, men den sitter kvar väldigt bra! Hade en dekal på min f.d. R56 och den satt när jag sålde bilen - då hade den suttit i drygt fyra år utan att någon bokstav hamnade snett efter en mängd biltvättar.

nanook
2014-05-13, 19:20
Ok. Tack för svar. Verkar som de blev bättre när de fått ligga inomhus ett tag. De åker på i morron


Skickas från min iPad via Tapatalk

nanook
2014-05-21, 09:30
Undrar om det är något fel på mina stickers då "bilen" fastnar kvar på fel sida då jag drar loss skyddsplasten?

vuuken
2014-05-21, 13:17
Du måste trycka den ordentligt på plats innan då tar bort skyddspappret! Lite pilligt men håller bra sedan


/Vuuken

pmansson
2014-05-21, 16:53
Jag tog hjälp av en matt-kniv (lite försiktigt) för att säkerställa att hela bilen kommer på rätt sida....och då slipper man ju även fingeravtryck som (möjligen) gör att den fäster sämre!

nanook
2014-05-21, 17:17
Hur ska jag förklara mig så någon förstår. När jag skall sära på skyddsplasten och den del där själva trycket sitter så blir texten kvar på ena sidan och bilbilden på andra. Kommer inte så långt att det ens går att placera det på min bil


Skickas från min iPad via Tapatalk

Hagatorpet
2014-05-21, 20:46
Hur ska jag förklara mig så någon förstår. När jag skall sära på skyddsplasten och den del där själva trycket sitter så blir texten kvar på ena sidan och bilbilden på andra. Kommer inte så långt att det ens går att placera det på min bil


Skickas från min iPad via Tapatalk
Jag skickar en ny till dig i morgon :)

nanook
2014-05-21, 21:22
Ok. Tack Hagatorpet


Skickas från min iPad via Tapatalk

Hagatorpet
2014-05-21, 21:26
Ok. Tack Hagatorpet


Skickas från min iPad via Tapatalk
Klart du skall ha en på din bil
Vilken färg vill du ha?

nanook
2014-05-21, 21:27
Vilka färger har du?


Skickas från min iPad via Tapatalk

Hagatorpet
2014-05-21, 21:28
Svart vit och silver :)

nanook
2014-05-21, 21:28
Silver på tonad ruta blir nog fint. Min mini är en stålgrå 2003:a


Skickas från min iPad via Tapatalk

Hagatorpet
2014-05-21, 21:30
Såg du att jag skrev ett pm till dig?
Skickar en silver i morgon då :)

Nina
2014-05-27, 08:44
Jag har aldrig fått nån dekal.Fick aldrig något svar så jag lät klubbmedlemskapet löpa ut. Så behöver ingen tänka på att skicka mig en dekal längre...

Urban Mini
2014-05-27, 10:33
Fick aldrig något svar så jag lät klubbmedlemskapet löpa ut. Så behöver ingen tänka på att skicka mig en dekal längre...

Hej. Jag skall ta tag i detta. Vilken dekal vill du ha? Beklagar att det har blivit missat. PM din adress och antal dekaler och färg så ordnar jag detta direkt!

Hagatorpet
2014-05-27, 13:15
Fick aldrig något svar så jag lät klubbmedlemskapet löpa ut. Så behöver ingen tänka på att skicka mig en dekal längre...
Så kan vi inte ha det Nina :(
tar på mig det att det missats med att svara dig angående dekal....
Som medlemsansvarig så skickar jag ut välkomstbrev till nya medlemmar,
har även skickat ut dekaler till medlemar som bytt bil eller om dekalen lossnat/gått sönder

klart du skall bli medlem igen och att du skall ha en dekal på bilen :)

Jag ser mig själv som personligt ansvarig på att vi tappar dig som medlem annars,
det är ju inget roligt :( :( :(

Så in med medlemsavgiften, skicka sen ett PM till mig, så löser vi det :)

Luc!fear
2014-06-13, 05:44
Jag skulle behöva en i silver till clubmanen. Inser att jag kört bilen i drygt ett år utan dekal, skamligt Dan, skärpning. Skulle vilja ha en i silver.

Hagatorpet
2014-06-14, 16:10
Jag skulle behöva en i silver till clubmanen. Inser att jag kört bilen i drygt ett år utan dekal, skamligt Dan, skärpning. Skulle vilja ha en i silver.
klart du skall ha en på den bilen med :-)
ligger snart i brevlådan :-)

Luc!fear
2014-06-16, 19:01
klart du skall ha en på den bilen med :-)
ligger snart i brevlådan :-)
Idag låg den i brevlådan... Tack.
Nu skall jag bara få på den också...

Hagatorpet
2014-06-17, 23:29
Idag låg den i brevlådan... Tack.
Nu skall jag bara få på den också...
Skall jag hjälpa dig med det, får du komma an sväng hit :-)