handdator

Visa fullständig version : Blästring? 8x17 ET45 Countryman



PettaP
2013-11-10, 22:03
Hallå & hej!

Kör sedan 6 mån en Countryman ALL4.
Hittade direkt hit till detta forum efter köpet, men har tyvärr varit en ganska passiv läsare...
Tänkte göra en bättre presentation senare under rätt ämne..:)

Jag måste bara fråga er som har koll...

Har köpt vinterfälgar AEZ Sydney Dark 8x17 ET45 med däck 225/50.
Original(5-star Double Spoke) kör man med 7x17 ET50, och oftast 205/55.

Sydney breddar väl ca 1,75-2cm gentemot original.

Är nu rädd att mina fälgar kommer blästra dörrsidorna..:(

Lägger med några bilder som illustration...


Någon som har erfarenhet av detta???

Tack på förhand!
Peter


Sent from my iPad using Tapatalk HD

PettaP
2013-11-10, 22:08
Ser nu att en bild hamnade på sniskan... Vet ej varför... Sorry!
/Peter

Urban Mini
2013-11-11, 07:24
Jag kan tyvärr inte besvara din fråga men vill passa på att hälsa dig välkommen som aktiv medlem. :)

MrCooper
2013-11-11, 08:55
Välkommen! En biltråd hade väl inte varit helt fel?!

Gällande din fråga så har du stänkskydd som inte är standard? Misstänker att breddningen gör att det kommer att skvätta lika mycket som original utan stänkskydd. Det kommer att blir lite skitigare men jag tror inte att det är någon fara. JCW sidokjolar brukar ta stryk vid "gälarna" men några sådana har du inte.

PettaP
2013-11-11, 10:23
Tack för välkomnandet!
Ser nu oxå på mobilen att fler bilder är åt fel ledd... Jag lovar att lära mig göra rätt i framtiden;)

Stänkskydden är inte standard, men dock original. Dom hjälper till att skydda lite grann, men jag är ändå rädd för att allt grus nu i vinter kommer ordna prickiga dörrsidor.

Jag borde självklart kollat hur det såg ut med sommarfälgarna, som är original Turbo Fan 7,5x18 Et52 med 225/45, innan jag skiftade...
Någon annan som kanske har en bra bild på detta där man ser utsticket?

Jag åker nog ner till däckfirman och konfererar... Behålla nuvarande fälgar, beställa nya eller köpa orginalfälgar som kostar "brallan"... Det är frågan.?.?.?

/P

PettaP
2013-11-11, 22:06
Då är beslutet taget att behålla fälgarna!

Visst breddar dom något mot original, men som Noel skrev kompenseras detta genom stänkskydden och kommer inte utgöra några problem.

Kan dock konstatera att det blev betydligt mer komfort då jag gick ner till 17" och utelämnade Run Flat.
Som det känns nu kommer mina 18" ligga ute för byte mot 17" i annonshörnan i vår..;)

Tack än en gång för ett schysst forum!
/P