handdator

Visa fullständig version : Olika egna tekniker för att få ut en liten buckla



Urban Mini
2013-10-26, 19:47
:mad:Dörruppslag på MINI:mad: Detta går inte, jag googlar runt lite och ser diverse lösningar. allt från smältlim och dra ut till värma sedan chockkyla med kylspray. Någon som TESTAT dessa lösningar och har resultat att berätta om? Mycket prat runt om i diverse forum men jag kan inte få fram många som faktiskt vågat prova :o

Funderar på hårtork och Biltemas kylspray i morgon, någon som testat?

Får bli en tur till plåtnicklas annars 800 kr, jag återkommer efter besöket med en klubbrabatt ;)

Mange249
2013-10-26, 20:20
På en så fin och ny bil som du har är det enda rätta att lämna in! Risken är annars att det blir värre och "facepalmen" är ett faktum... Hade det varit en Civic-92a hade du ju kunnat testa lite:)

Mange249
2013-10-26, 20:22
Glömde skriva att jag lider med dig! Är för mig helt obegripligt hur man kan smälla upp dörren mot någon annans bil oavsett skick... :(

Hagatorpet
2013-10-26, 20:46
fasen vad tråkigt
hände det i dag? såg inga märken på din bil,,,

Urban Mini
2013-10-26, 21:53
Det stod en stor vårdslös BMW bredvid min och jag tänkte när de åkte iväg att, jaha det vare den dörren, såg inget men det kändes i hjärtat. Efter det var det ingen där tills vi kom ut. Ja ja, den skall in på utmassering som det heter. Som sagt jag återkommer med en klubbrabatt sedan ;)

RED: Endast synbart av mig förmodligen men jag har HÖKÖGON när det gäller min bil.

Stephand
2013-10-31, 16:57
Har du inte fått tag på någon person/firma som gör det så vet jag en i Vänersborg som utför sådana arbeten, är det ingen lackskada så brukar resultatet bli super bra, vad du gör LÄMNA INTE på "Bilstället" i Trollhättan.

Urban Mini
2013-11-01, 10:33
Har du inte fått tag på någon person/firma som gör det så vet jag en i Vänersborg som utför sådana arbeten, är det ingen lackskada så brukar resultatet bli super bra, vad du gör LÄMNA INTE på "Bilstället" i Trollhättan.

Jag har också hört att detta ställe är rena skiten, det har för övrigt gått i konkurs så vi kanske kan se att det öppnar något seriöst företag där. Jag har kontaktat mitt försäkringsbolag och de står för hela kostnaden utan att knorra så jag vänder mig till ett proffs anslutet till IF. Måtte jävulen ta han/hon som var på dörren!! Jag begriper fortfarande inte hur man kan göra det, man ser ju att det står en bil där, och mig veterligen så parkerar jag ALDRIG särskilt nära andra bilar.

Hobbe
2013-11-01, 11:23
BMW/MINI-återförsäljarna brukar anlita företag på frekvent basis för att fixa bulor m.m. på sina och kundernas bilar.
Hör med din lokala återförsäljare om det finns ett företag som rekommenderas.

Själv tror jag att jag betalade 400-800 kr per yta (en dörr är en ytan, en bakskärm är en annan yta) för att fixa vad andra ställt till med på mina bilar.

Urban Mini
2013-11-01, 22:38
BMW/MINI-återförsäljarna brukar anlita företag på frekvent basis för att fixa bulor m.m. på sina och kundernas bilar.
Hör med din lokala återförsäljare om det finns ett företag som rekommenderas.

Själv tror jag att jag betalade 400-800 kr per yta (en dörr är en ytan, en bakskärm är en annan yta) för att fixa vad andra ställt till med på mina bilar.

Jag har nosat reda på den firma i Trollhättan som har detta som uppdrag av alla de stora firmorna i regionen. Tid bokad och jag återkommer med utvärdering så snart det är utfört.