handdator

Visa fullständig version : Inför: Trollhättan helgen 25/10-26(27)/10 Officiell invigning av ANA-bil MINI



Urban Mini
2013-10-10, 15:53
Då har jag vart och pratat med Richard lite till i samband med att jag lämnade flyers och följande kom fram.

Det kommer vara en invigning den 25/10 och hela helgen. Även MINI kommer upp med tävlingar och bla 3 bilar från MINI To Go som tydligen startar i Malmö och rör sig upp över landet. Vi kommer inte att få några särskilda klubbrabatter eller liknande ännu, detta är på G och kommer inom kort, därav anledningen till att han vill ha en träff lite senare med bara oss för att diskutera detta.

Hur som helst så tycker jag att ALLA som kan bör komma det måste ju vara mer BMW än MINI där. Vi kan ju inte tillåta bara silvergråa BMW:s ;) Det jag får ut av ANA är att de är beredda att köra på för fullt, det kommer bli en rejäl media satsning. Så vi bör vara där. Jag kan inte ge mer information än att det är den helgen och att det kommer bli trevligt så pallra er ned eller upp nu så vi kan ge dem ett bra välkomnande. Jag svarar gärna på frågor och ger vägbeskrivningar om så önskas. Kan till och med ordna en sovplats eller två om det skulle vara så :D

Vi behöver piggas upp lite nu inför hösten :D

25-26/10 BOKA IN HELGEN!

// Urban

Hagatorpet
2013-10-10, 16:20
tider? :)

GPHelena
2013-10-10, 16:22
Låter kul!

Det var så länge sedan jag vara på ANA så jag minns inte hur det ser ut, men det kanske finns plats för klubben på parkeringsplatsen med någon flagga och lite flyers till folk?

Jag kan ju dyka upp i Jaguaren för att skoja till det lite :o

Urban Mini
2013-10-10, 23:20
Plats löser vi det kommer inte att vara ett problem. Det ser likadant ut som det gjorde sist du såg det med all säkerhet. Rund utställningsbyggnad och på sidan längs med rv 45 har MINI sitt tillhål.

GPHelena
2013-10-14, 11:05
Är det bestämt dag och tid ännu?

Urban Mini
2013-10-14, 16:24
MINI Kommer att ha event både fredag och lördag så vi kan ju ta en dag som passar flest folk. Jag tänkte vara där med lite flyers bägge dagarna. Skall kolla med Richard om man kan få en plats på ett bra ställe.

Ringberg93
2013-10-16, 15:10
Kanske kan komma upp på lördagen ;)

Urban Mini
2013-10-16, 20:57
Kanske kan komma upp på lördagen ;)

Hör av dig innan om du kommer och kanske vill ha sällskap :D

pmansson
2013-10-16, 22:31
Kanske kan komma upp på lördagen ;)

Möjligt att jag/vi åker upp på lördagen också. I så fall kan vi ju ha sällskap från Göteborg/Lerum...

Ringberg93
2013-10-17, 00:48
Låter som en toppen idé, ska bara kolla hur det blir innan jag bestämmer något ;) ska kolla upp det efter helgen :)

Urban Mini
2013-10-17, 04:48
Låter bra, är det någon annan som vet att de kan hänga på?

Minid
2013-10-17, 09:44
Lördag passar mig med!

GPHelena
2013-10-17, 13:55
Jag kör nog upp på lördagen!

Någon som vet hur vädret blir? :)

Minid
2013-10-17, 14:59
Lördag it is?

Vädret.. 9 grader och mulet.. ! ska vi mötas upp någonstans på vägen? någon mer från götet?

MrCooper
2013-10-17, 15:51
Vi har pratat om att göra något med familjen den helgen. Återkommer med besked när vi pratat ihop oss.

Urban Mini
2013-10-17, 16:12
Låter fint, fler intressenter?

Ringberg93
2013-10-19, 21:38
Bra nyheter :) jag kommer på lördagen, var och när ska vi träffas i Göteborg för samåkning?

Urban Mini
2013-10-19, 22:15
Det verkar som att flest av er kan komma på lördagen, stämmer detta ? Vi skulle kunna putsa ihop en samåkning så möts vi från norra delarna upp i Trollhättan innan vi åker över. Kom gärna med förslag på tider mm så vi kan bli ett par stycken. Kan vi få ihop 5 bilar på en spontanträff så skall vi allt greja detta med ;)

pmansson
2013-10-20, 00:43
Bra nyheter :) jag kommer på lördagen, var och när ska vi träffas i Göteborg för samåkning?

Beror lite på om det skall bli transportsträcka eller småvägar....
Från Lerum kan man ju åka via Gråbo och Sollebrunn. Verkar ju som även Daniel hänger på ( vi bor ju bra en "Drive" från varandra). Frågan och också hur dags vi skall sammanstråla men det där väl Urban bestämma!

Minid
2013-10-20, 02:32
Vilken tid är öppningen där?
Ska vi som åker från Götet köra småvägar upp eller ska vi åka raka vägen dit, vad känner ni?

Urban Mini
2013-10-20, 16:33
Jag skall kolla med Richard på ANA och så återkommer jag med hålltider för lördagen inom kort!

MrCooper
2013-10-20, 21:14
Då är jag också klar för lördagen! Jag är flexibel, men tycker att det kan vara kul att åka tillsammans. Kan tänka mig att åka omvägen via Lerum ena hållet och slingriga Kungälvsvägen åt andra hållet.

Tycker att vi åker tidigt så vi är uppe till öppningen. Tiden gick rätt fort sist kan jag meddela. :p
Denna gången hoppas jag på kaffe också. Finns ett litet fik på Kungälvsleden som vi har fikat på tidigare.

eke
2013-10-20, 21:46
Även jag tänker så klart att dyka upp på lördagen!

Minid
2013-10-20, 22:15
Härligt noel och eke!
Glöm inte pumpen eke ;) så fort vi får öppningstider så kan vi planera rutten?

Urban Mini
2013-10-21, 04:54
Se där nu börjar det arta sig. Underbart!! Jag skall ligga på Rickhard lite jag vet att han har massor att göra men åker nog förbi han efter min praktik idag. Om någon mer har material från klubben tex flyers etc så ta med detta då. Man vet ju inte hur många som kommer. Jag är lite sparsam i min inställning med tanke på att de är i SAAB:s gamla lokaler och många tycker ju säkert detta är ett övergrepp.... Ja så inskränkta är vissa här... Tyvärr. Men vi hoppas ju på mycket folk. Jag ger ju en lägesrapport på fredag kväll också givetvis.

eke
2013-10-21, 10:54
Härligt noel och eke!
Glöm inte pumpen eke ;) så fort vi får öppningstider så kan vi planera rutten?

Pumpen kommer givetvis åka med!
Tyvärr kommer jag dock missa eventuell gemensam-åkning från Göteborg då jag är ute på tjänsteresa på fredagen och kommer övernatta i Götene.

pmansson
2013-10-21, 19:27
Hej alla,
Pratade just med Daniel(GBG).
Vårt förslag är att vi träffas utanför oss i Lerum. Härifrån är det sedan 78 km upp vilket ger c.a 20 km "omväg".
Både Daniel/Helena och jag/Dorthe har ju hundar (som vi tänker lämna hemma) så bäst för oss (rent egoistiskt) att komma upp så fort det går, och sedan kan vi bedömma på plats om vi hinner med omvägen över Kungälv hem (beoende på hur länge vi stannar).
Eftersom många troligen vill åka "raka vägen hem" så blir det även mest naturligt med Kungälvsvägen hem (tror jag).
Om detta faller i smaken så meddelar jag mötesplats lite senare - och då c.a 75 min innan vi beräknas vara uppe. Det tar väl c.a en timme upp. Från Olskroken tar det c.a 15 min ut till oss (något längre om man väljer Jonseredsvägen - vilket rekommenderas). Om önskan finns för en kopp kaffe innan avfärd - så ordnar vi givetvis detta!

Ace: Du behöver inte tjata så mycket om att få följa med...du ÄR välkommen!

MrCooper
2013-10-21, 21:09
Ace: Du behöver inte tjata så mycket om att få följa med...du ÄR välkommen!

:D

:potd:

Urban Mini
2013-10-21, 21:25
Ok nu har jag kollat öppettider med ANA och det är 10-15 på lördagen. Han kunde inte avslöja några aktiviteter ännu. Om det är pga av att han inte vet eller för att han inte får vet jag inte, men 10-15 är det öppet i alla fall.

MrCooper
2013-10-21, 21:59
Skall vi sikta på att vara där till 10 då??

Minid
2013-10-21, 22:27
Det är ok för mig att ses hos er i Lerum innan !
Att vara där vid 10 känns också bra , åka från stan till Lerum vid ....?

Urban Mini
2013-10-22, 06:54
Noel vet ju vart det är men det vore allt trevligt om jag mötte upp er och fick vara med i ankomsten :D Hör av er när ni vet era tider. Hur många från Trestad och närområde kommer?

MrCooper
2013-10-22, 07:58
Det är ok för mig att ses hos er i Lerum innan !
Att vara där vid 10 känns också bra , åka från stan till Lerum vid ....?

Skall vi låta pmansson svara på när vi behöver åka från Lerum först innan vi funderar på när vi behöver åka från Göteborg?

Ringberg93
2013-10-22, 10:24
Känns som om jag kommer få lämna Halmstad jävligt tidigt på lördag ;)

MrCooper
2013-10-22, 11:19
Känns som om jag kommer få lämna Halmstad jävligt tidigt på lördag ;)

Jepp. :)
Eller så kommer du upp på fredag kväll och söver hos oss. Har en ett litet gästrum i förlängningen på garaget på 7kvm. Måste bara dubbelkolla ifall rummet redan är bokat.

pmansson
2013-10-22, 18:48
Känns som om jag kommer få lämna Halmstad jävligt tidigt på lördag ;)

Finns möjlighet att sova över hos oss också om du tycker det blir för tidig morgon. Tylösand-Lerum = 15,5 mil, c.a 90 minuters körning, men bero förstås på hur du hanterar högerfoten...

pmansson
2013-10-22, 18:58
Det bör väl räcka med samling 09.00, så räknar vi med att komma iväg runt 09.15. Tror vi skall räkna med c.a 1 timme upp. Det är ganska mycket vilt ute nu så dumt att blåsa på alltför mycket!

Eller skall vi bara där innan/precis vid 10.00?

Vi bor på Hammars Backe 7, c.a 15 min från Olskroken/Tingstadstunneln. Antingen kör man av i Hulan och kör genom 4 rondeller och sedan är det första efter lampaffären. Eller så fortsätter man till Kastenhof-motet och kör c.a 700 m tillbaka.

Hagatorpet
2013-10-22, 19:05
Jag och Emilia hänger på med :)
skall på fest vid 15 tiden, så vi får åka lite tidigare tillbaka kanske,,,,,

Urban Mini
2013-10-22, 19:30
Jag och Emilia hänger på med :)
skall på fest vid 15 tiden, så vi får åka lite tidigare tillbaka kanske,,,,,

Gött med bra planering Owe :D Ses vi på lördag då!

pmansson
2013-10-22, 19:34
Jag och Emilia hänger på med :)
skall på fest vid 15 tiden, så vi får åka lite tidigare tillbaka kanske,,,,,

Kul. Då kan du ju värma upp med Härskogsvägen hit, eller vill ni ansluta längre upp längs rutten?

Ringberg93
2013-10-22, 20:26
Finns möjlighet att sova över hos oss också om du tycker det blir för tidig morgon. Tylösand-Lerum = 15,5 mil, c.a 90 minuters körning, men bero förstås på hur du hanterar högerfoten...
Av någon konstig anledning så är min högerfot jävligt tung..... måste va en sjukdom ;)

Hagatorpet
2013-10-22, 20:30
jag har ett ständigt tjat i passagerarstolen
Du får inte köra i 130 i dag pappa, ok brukar jag säga innan jag drar iväg :D

pmansson
2013-10-22, 20:48
jag har ett ständigt tjat i passagerarstolen
Du får inte köra i 130 i dag pappa, ok brukar jag säga innan jag drar iväg :D

Men kör du i 140 så lyder du ju henne....

Hagatorpet
2013-10-22, 21:17
Så är det :) men fråga henne hon håller inte alltid med :D

Ringberg93
2013-10-23, 11:16
jag har ett ständigt tjat i passagerarstolen Du får inte köra i 130 i dag pappa, ok brukar jag säga innan jag drar iväg :D
Jag skiter bara i att lyssna när min flickvän klagar på hur fort jag kör ;)

Haugthon
2013-10-23, 12:28
Ser ut som jag lyckats ordna med hundvakt på lördag, så lägg till en Pepper White Clubman till gänget :D Jag ansluter hos dig pmansson på lördag kl09:00.


Det bör väl räcka med samling 09.00, så räknar vi med att komma iväg runt 09.15. Tror vi skall räkna med c.a 1 timme upp. Det är ganska mycket vilt ute nu så dumt att blåsa på alltför mycket!

Eller skall vi bara där innan/precis vid 10.00?

Vi bor på Hammars Backe 7, c.a 15 min från Olskroken/Tingstadstunneln. Antingen kör man av i Hulan och kör genom 4 rondeller och sedan är det första efter lampaffären. Eller så fortsätter man till Kastenhof-motet och kör c.a 700 m tillbaka.

Minid
2013-10-23, 12:45
Jag skiter bara i att lyssna när min flickvän klagar på hur fort jag kör ;)

:s du är modig du!

pmansson
2013-10-23, 14:55
Ser ut som jag lyckats ordna med hundvakt på lördag, så lägg till en Pepper White Clubman till gänget :D Jag ansluter hos dig pmansson på lördag kl09:00.

Kul. Du är givetvis välkommen också!
Verkar som Clubman Pepper White blir i majoritet (med råge). Har jag räknat rätt blir du den fjärde!

pmansson
2013-10-23, 14:56
Jag skiter bara i att lyssna när min flickvän klagar på hur fort jag kör ;)

Kanske beror på att hon är rädd om dig.....

GPHelena
2013-10-23, 15:00
6 bilar totalt från Lerum? Hört något från Ace?

Urban Mini
2013-10-23, 15:04
Det här ser riktigt lovande ut inför lördagen :D Meddela mig gärna vilken väg ni tar så jag kan möta upp på vägen innan vi åker ut mot ANA.

Ringberg93
2013-10-23, 15:50
Kanske beror på att hon är rädd om dig.....
Fast hon klagar redan när man ligger 15 över :/

pmansson
2013-10-23, 17:52
6 bilar totalt från Lerum? Hört något från Ace?

Nix, och kan har överskridit sin kvot för privata meddelanden...så kan kan inte skicka frågan till honom!

Noel: Antar att du har hans mobilnummer. Kanske läge att dra iväg ett sms?

pmansson
2013-10-23, 18:01
Det här ser riktigt lovande ut inför lördagen :D Meddela mig gärna vilken väg ni tar så jag kan möta upp på vägen innan vi åker ut mot ANA.

Eftersom man bortser från E20 så finns det ju tre riktigt bra vägar ut från Lerum (härskogsvägen, jonseredsvägen, olofstorpsvägen), men skall vi komma i någorlunda tid så tänkte jag mig kortaste vägen via mindre vägar. Det innebär via Gråbo och Sollebrunn (trots att vi då missar sjövik-alafors som också är en rolig väg). Du vet säkert bäst var det kan vara lämpligt att möta upp (så du även kan säkerställa att vi inte kör vilse...)

pmansson
2013-10-23, 18:25
Summering över deltagare som samlas i Lerum 26/10 09.00. Ni som vill ha fika innan - kom från 08.30!
Adressen är: Hammars Backe 7, Peter 0739-020684, Dorthe 0706-412411

DanielGBG - Works GP2
Noel - Clubman Works Pepperred
Minid - Minid Pepperblack
Hagatorpet - Clubman D Pepperwhite
Haugthon - Clubman D Pepperwhite
Ringberg93 - Clubman D Pepperwhite
pmansson - Clubman D Pepperwhite (oj - hur många finns det?)


Ansluter kring Trollhättan:

Urban Mini
Eke

Har jag missat någon?

MrCooper
2013-10-23, 20:24
Nix, och kan har överskridit sin kvot för privata meddelanden...så kan kan inte skicka frågan till honom!

Noel: Antar att du har hans mobilnummer. Kanske läge att dra iväg ett sms?

Ringde honom för någon dag sedan och lämnade meddelande. Testar igen.

GPHelena
2013-10-23, 20:44
Om vi skall fika innan, innebär detta att vi måste därefter stanna i varenda buske hela vägen upp till Trollhättan? :)

Skämt å sido. Bra initiativ, Peter och Dorthe!

För att vara övertydlig. Vi KÖR från dig 09.00?

Fasiken, jag är ju jättesugen att komma med två bilar om jag får min nya på fredag!

pmansson
2013-10-23, 22:51
Om vi skall fika innan, innebär detta att vi måste därefter stanna i varenda buske hela vägen upp till Trollhättan? :)

Skämt å sido. Bra initiativ, Peter och Dorthe!

För att vara övertydlig. Vi KÖR från dig 09.00?

Fasiken, jag är ju jättesugen att komma med två bilar om jag får min nya på fredag!

Tanken var för de som kommer lite mer långväga (typ Halmstad, Jönköping, Svenljunga), så finns det en möjlighet att få en kopp kaffe innan vi drar mot Trollhättan, men annars är väl knappast 08.45 en optimal fikatid. Det får bli ett kommande tillfälle längre fram med "riktigt" fika-stopp hemma hos oss!

Så jag håller med Daniel - vi siktar på att ÅKA 09.00

Det är lätt att hitta - åk parallellvägen (söder om motorvägen) oavsett om ni kör av vid Hulan eller Kastenhof.
Minsta tveksamhet - så ring mig eller Dorthe

Daniel:
Helena följer kanske med, men annars finns det nog intressenter som kan tänka sig att köra den bil som blir "över" om du hinner få den nya ..... :)
Låter som din nya "vinterbil" hade passat många som sommarbil !

Minid
2013-10-24, 09:14
DanielGBG - Works GP2
Noel - Clubman Works Pepperred
Minid - Minid Pepperblack
Hagatorpet - Clubman D Pepperwhite
Haugthon - Clubman D Pepperwhite
Ringberg93 - Clubman D Pepperwhite
pmansson - Clubman D Pepperwhite (oj - hur många finns det?)






X) hahaha

MrCooper
2013-10-24, 09:46
Summering över deltagare som samlas i Lerum 26/10 09.00. Ni som vill ha fika innan - kom från 08.30!
Adressen är: Hammars Backe 7, Peter 0739-020684, Dorthe 0706-412411

DanielGBG - Works GP2
Noel - Clubman Works Pepperred
Minid - Minid Pepperblack
Hagatorpet - Clubman D Pepperwhite
Haugthon - Clubman D Pepperwhite
Ringberg93 - Clubman D Pepperwhite
pmansson - Clubman D Pepperwhite (oj - hur många finns det?)


Ansluter kring Trollhättan:

Urban Mini
Eke

Har jag missat någon?

Någon har dålig fantasi ser jag. ;)

Kul att det börjar bli lite bilar. Är det bara jag som ser fram emot lördagen??

Urban Mini
2013-10-24, 11:24
Nej det finns allt medlemmar som ser fram emot det här uppe också :D Har ju satt på vinterdäcken vilket INTE glädjer mig men men man kan ju inte få allt. Hoppas på att vi får vint väder oavsett temperatur bara. Har ju haft tur hittills.

MrCooper
2013-10-24, 11:42
Nej det finns allt medlemmar som ser fram emot det här uppe också :D Har ju satt på vinterdäcken vilket INTE glädjer mig men men man kan ju inte få allt. Hoppas på att vi får vint väder oavsett temperatur bara. Har ju haft tur hittills.

Jag har också dragit på vinterdäcken. Det har ju varit frost men när jag var ute och körde i förrgår så kändes bilen som en tvålkopp. 14 grader varmt var det då.

MrCooper
2013-10-24, 11:49
Jag och Minid skall träffas 08:15 vid Preem Ullevi så om någon mer vill sluta upp i GBG så är det bara att sluta upp.

GPHelena
2013-10-24, 11:53
Jag har också dragit på vinterdäcken. Det har ju varit frost men när jag var ute och körde i förrgår så kändes bilen som en tvålkopp. 14 grader varmt var det då.

Det är lugnt Noel, du och jag får ju ändå köra med handbromsen på så att de vita dieslarna hänger med! ;)

MrCooper
2013-10-24, 13:04
Det är lugnt Noel, du och jag får ju ändå köra med handbromsen på så att de vita dieslarna hänger med! ;)

:D

:potd:

Haugthon
2013-10-24, 16:37
Det svider som gammal JCW ägare att köra bruksdiesel :(

pmansson
2013-10-25, 06:51
Det är lugnt Noel, du och jag får ju ändå köra med handbromsen på så att de vita dieslarna hänger med! ;)

Hehe - har du kollat väderprognosen?
Det verkar viktigare att ha snabba vindrutetorkare!
Vi får hålla tummarna att vädergudarna hjälper oss...

MrCooper
2013-10-25, 07:10
Jag har helt nya torkarblad som ligger i bilen och väntar på att bli monterade. Skall nog se till att få de bytta ikväll.
Fick du köpt torkarblad Björn eller vill du att jag fixar åt dig?

Haugthon
2013-10-25, 07:28
Jag har helt nya torkarblad som ligger i bilen och väntar på att bli monterade. Skall nog se till att få de bytta ikväll.
Fick du köpt torkarblad Björn eller vill du att jag fixar åt dig?
BDS säljer Bosch flatblades för 90kr/st just nu, de är riktigt bra :)

GPHelena
2013-10-25, 08:40
Hehe - har du kollat väderprognosen?
Det verkar viktigare att ha snabba vindrutetorkare!
Vi får hålla tummarna att vädergudarna hjälper oss...

Vet inte vad du pratar om Peter! Bara att gasa på så regnet blåser av! :)

Enligt SMHI så verkar det som att det skall vara uppehåll, i Trollhättan i alla fall.

Nåja, bara det inte snöar så!

Minid
2013-10-25, 13:13
Jag har helt nya torkarblad som ligger i bilen och väntar på att bli monterade. Skall nog se till att få de bytta ikväll.
Fick du köpt torkarblad Björn eller vill du att jag fixar åt dig?

jag ska iväg och storstäda bilen nu, blir nya blad i samband med tvätt ;)
Tack ändå!

Hagatorpet
2013-10-25, 13:33
Det är lugnt Noel, du och jag får ju ändå köra med handbromsen på så att de vita dieslarna hänger med! ;)
Jag kör en av dieslarna ni inte kommer att behöva vänta på,,,,,

Hagatorpet
2013-10-25, 13:34
Jag och Minid skall träffas 08:15 vid Preem Ullevi så om någon mer vill sluta upp i GBG så är det bara att sluta upp.
Då ses vi där 08:15 :)
Nu har jag vinterdäck på alla fyra ;)

Ringberg93
2013-10-25, 13:55
Det blir tveksamt om jag kommer imon för fick en lättare hjärnskakning igår :( men jag skickar ett sms imon till pmansson ifall jag kommer

MrCooper
2013-10-25, 15:56
Det blir tveksamt om jag kommer imon för fick en lättare hjärnskakning igår :( men jag skickar ett sms imon till pmansson ifall jag kommer

Oj, det var tråkigt att höra.
Hoppas att det inte är allt för allvarligt.

GPHelena
2013-10-25, 17:31
Kan någon rekommendera något bra matställe i Trollhättan? Eller söderöver?

Urban Mini
2013-10-25, 17:40
Ok allmänt nu så verkar det som om ni kommer bakvägen via Sollebrun, Nossebro och upp hit. Jag funderar på en lämplig anslutning för oss som "tyvärr" redan är på plats. Om vi säger att vi möts kl 10.00 här i Trollhättan och sedan beger oss ut till ANA eller skall vi helt enkelt mötas på ANA? Överby köpcenter är nära och relativt tomt på folk vid 10.00 så PREEM Överby sedan åka gemensamt över ?

pmansson
2013-10-25, 18:57
Kan någon rekommendera något bra matställe i Trollhättan? Eller söderöver?

Thorskogs slott?
Men vet inte om de bytt ägare....

eke
2013-10-25, 19:37
Ok allmänt nu så verkar det som om ni kommer bakvägen via Sollebrun, Nossebro och upp hit. Jag funderar på en lämplig anslutning för oss som "tyvärr" redan är på plats. Om vi säger att vi möts kl 10.00 här i Trollhättan och sedan beger oss ut till ANA eller skall vi helt enkelt mötas på ANA? Överby köpcenter är nära och relativt tomt på folk vid 10.00 så PREEM Överby sedan åka gemensamt över ?

Jag tycker Preem Överby låter som ett bra förslag, det vore roligt att komma dit i en stor gemensam kollon. Jag siktar på att vara där vid 10!

Med tanke på tidigare erfarenheter får ni mitt mobilnummer här: 0736606925

pmansson
2013-10-25, 19:39
Ok allmänt nu så verkar det som om ni kommer bakvägen via Sollebrun, Nossebro och upp hit. Jag funderar på en lämplig anslutning för oss som "tyvärr" redan är på plats. Om vi säger att vi möts kl 10.00 här i Trollhättan och sedan beger oss ut till ANA eller skall vi helt enkelt mötas på ANA? Överby köpcenter är nära och relativt tomt på folk vid 10.00 så PREEM Överby sedan åka gemensamt över ?

Trollhättan är inte min hemmaplan...har dock varit på fd Volvo Aero några gånger!
Men hittar jag rätt på kartan så är det första avfarten efter Stallbackabron?
Skriv gärna ditt telefonnummer, antingen här i tråden, i ett privat pm, eller via sms (mitt nummer står ju längre upp i tråden).
Ses imorgon!

Urban Mini
2013-10-25, 19:39
Låter kanon skall vi bestämma PREEM Överby kl 10.00? Noel som verkar leda gänget från GBG kan väl bekräfta ?


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

Urban Mini
2013-10-25, 19:41
Stämmer att det är första efter bron! 0767774400 är mitt mobilnummer alla som tagit del av info om mötesplats får gärna bekräfta via sms.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

MrCooper
2013-10-25, 21:37
Imorgon så är tror jag att det är bäst att jag och DanielGBG ligger i täten så att vi inte dör i smogen från alla oljebrännare. :blush:

Urban Mini
2013-10-25, 21:39
Imorgon så är tror jag att det är bäst att jag och DanielGBG ligger i täten så att vi inte dör i smogen från alla oljebrännare. :blush:

Tycker jag låter som en bra ide' jag skall be om lite rabatt på partikelfilter ;)

pmansson
2013-10-25, 21:42
Imorgon så är tror jag att det är bäst att jag och DanielGBG ligger i täten så att vi inte dör i smogen från alla oljebrännare. :blush:

Du kan ju försöka hänga på Daniel....lycka till!
Han lär ligga i täten :)

Hagatorpet
2013-10-25, 22:06
Imorgon så är tror jag att det är bäst att jag och DanielGBG ligger i täten så att vi inte dör i smogen från alla oljebrännare. :blush:
och så blir ni inte efter heller,,,,
kan ju vara skadligt för självkänslan,,, :)

GPHelena
2013-10-25, 22:50
Du kan ju försöka hänga på Daniel....lycka till!
Han lär ligga i täten :)

Åh nej, jag placerar mig sist. Jag kör devisen, bättre att se snabb ut än att vara det :D

Vad GPn gör däremot kan jag inte ta ansvar för imorgon!

Minid
2013-10-25, 23:15
Vad GPn gör däremot kan jag inte ta ansvar för imorgon!

vem får äran!?!? ;)

GPHelena
2013-10-25, 23:22
vem får äran!?!? ;)

En person som växlar upp vid 3000 varv, och vet inte vad en Sport-knapp är.

Så GPn är i trygga händer!

:D

Minid
2013-10-25, 23:23
Mansson!! ;)

pmansson
2013-10-26, 07:20
Mansson!! ;)

Va....skall vi få en till med hjärnskakning :)
(Edit: kommentaren gällde förstås ifall du hann läsa Daniels inlägg...)

Urban Mini
2013-10-26, 07:24
Vädergudarna har bestämt sig för att blåsa en del på oss, men än så länge är det uppehåll i alla fall!

GPHelena
2013-10-26, 14:20
Tack alla för en trevlig träff!

Jag tror att vi alla är överens om att vi kan sammanfatta träffen med... "MINI to go...". Bah. :D

Minid
2013-10-26, 14:33
Ja, tack allihopa och speciellt Helena och Daniel för att jag fick provköra raketen!
Trevligt som vanligt!

http://img.tapatalk.com/d/13/10/26/utatyqy9.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/10/26/9emumyhu.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/10/26/9ade9a8u.jpg

pmansson
2013-10-26, 15:04
Tack alla för idag, även om vi lämnade något tidigare för att komma hem till hundarna.
Vi tog 45:an tillbaka, men svängde av vid Alafors och genade till Sjövik. Då kommer man ned till slutet av den långa rakan där Noel och Björn blåste förbi. Riktigt bra mc/mini-väg. Även jag tackar Helena och Daniel för provturen av GP2:an. Det händer "något" mer när man använder gaspedalen på den jämfört med vår!
/Peter&Dorthe

Urban Mini
2013-10-26, 17:00
Tack för en trevlig dag, gick kanske lite långsammare än sist men vi fick ju synas i alla fall :D

11326113271132811329113301133111332113331133411335

Ringberg93
2013-10-26, 17:15
Tack för idag! Väldigt trevligt :)

pmansson
2013-10-26, 18:47
[QUOTE=Urban Mini;152885]Tack för en trevlig dag, gick kanske lite långsammare än sist men vi fick ju synas i alla fall :D

Långsammare?
Både Helenas och Daniels bilar rörde sig "hyfsat" väl valda sträckor på vägen hem...

Urban Mini
2013-10-26, 19:54
[QUOTE=Urban Mini;152885]Tack för en trevlig dag, gick kanske lite långsammare än sist men vi fick ju synas i alla fall :D

Långsammare?
Både Helenas och Daniels bilar rörde sig "hyfsat" väl valda sträckor på vägen hem...

Långsammare för mig då! Jag var inte tydlig nog :D Bra att ni hade en trevlig hemresa. Då blir det Bowling snart, men vi får ta en träff i Göteborg innan det tycker jag.

pmansson
2013-10-26, 20:08
[QUOTE=pmansson;152887]

Långsammare för mig då! Jag var inte tydlig nog :D Bra att ni hade en trevlig hemresa. Då blir det Bowling snart, men vi får ta en träff i Göteborg innan det tycker jag.

Förstod vad de menade. Kunde inte låta bli att retas lite bara. Svårt att hålla hög snitthastighet bland rödljus och kullerstenar!
Bra initiativ. Det viktiga är ju att "någon" tar kommandot och ordnar ett datum. Till slut brukar det ju bli ganska bra uppslutning.

Hagatorpet
2013-10-26, 20:37
Tack för en trevlig träff :)
går ju få det trevligt även om det regnar :D
tror det var bra med lite lugnare körning då mina vinterdäck inte har speciellt bra fäste på detta väglaget ;)

Haugthon
2013-10-26, 20:37
Ja tack för en bra träff, med många spännande varv i Trollhättans rondeller :) Kikade in Saabmuseet på vägen hem, helt klart värt besväret.

Urban Mini
2013-10-26, 20:39
Jag skall jobba lite mer på ett besök i verkstaden och en klubbkväll här uppe senare i vinter det lovar jag ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

Hagatorpet
2013-10-26, 20:44
Ja tack för en bra träff, med många spännande varv i Trollhättans rondeller :) Kikade in Saabmuseet på vägen hem, helt klart värt besväret.
det var till och med såEmilia tyckte det var pinsamt :) men jag tycker det är skitskoj
hela rondellen full av Minisar,,,, ingen annan kommer in ,,,, flera varv,,, hahaha

Urban Mini
2013-10-26, 21:50
det var till och med såEmilia tyckte det var pinsamt :) men jag tycker det är skitskoj
hela rondellen full av Minisar,,,, ingen annan kommer in ,,,, flera varv,,, hahaha

Tror inte jag är helt normal, men måste man vara det?

GPHelena
2013-10-26, 22:33
[QUOTE=Urban Mini;152885]Tack för en trevlig dag, gick kanske lite långsammare än sist men vi fick ju synas i alla fall :D

Långsammare?
Både Helenas och Daniels bilar rörde sig "hyfsat" väl valda sträckor på vägen hem...

Ja, det där var ett jäkla ofog. Jag ber om ursäkt. Det bara rasslade till i vänsterspegeln och när jag försökte köra ifatt med GPn och säga till att så där fort kör man minsann inte så kom jag aldrig nära. Hur många gånger jag än försökte! :(

Stephand
2013-10-28, 18:07
Får försöka få tummen ur nästa gång, nu krockade det med ett besök i minis hemland så en visit hos den lokala handlarn fick det bli.
11341

MrCooper
2013-10-29, 07:18
Tack alla för trevlig träff.
Lustigt att jag skrattade och skämdes på samma gång när vi ockuperade rondellerna. Det hade varit kul om någon hade filmat det uppifrån när det snurrade runt 12 MINI bilar i en rondell. Kanske något för Bilia Group att plagiera i sin nästa reklamfilm, Lucia run blev ju lyckat! :p

Lite sotis är man ju över att "Minid" fick köra GP. :(

Till nästa gång så får vi se till att ha mer tid att umgås. Gick lite väl mycket tid till åkandet då många behövde bege sig hemåt efter körningen.

Såg inte röken av MAX kupongerna heller. Skulle du inte dela ut de på träffar, Urban Mini? ;)

Urban Mini
2013-10-29, 19:09
Tack alla för trevlig träff.
Lustigt att jag skrattade och skämdes på samma gång när vi ockuperade rondellerna. Det hade varit kul om någon hade filmat det uppifrån när det snurrade runt 12 MINI bilar i en rondell. Kanske något för Bilia Group att plagiera i sin nästa reklamfilm, Lucia run blev ju lyckat! :p

Lite sotis är man ju över att "Minid" fick köra GP. :(

Till nästa gång så får vi se till att ha mer tid att umgås. Gick lite väl mycket tid till åkandet då många behövde bege sig hemåt efter körningen.

Såg inte röken av MAX kupongerna heller. Skulle du inte dela ut de på träffar, Urban Mini? ;)

De kom i brevlådan på måndagen ju ;) Så nu har vi 300 stycken rabattkuponger a 10 kr Blir många Friscomål :D