handdator

Visa fullständig version : Så kan det gå på vägen hem från Bilia Group Göteborg



pmansson
2013-09-21, 19:37
Idag var vi inne på Bilia Group för att se utbudet. Vi klurar fortfarande på om vi skall uppgradera vår Clubman D - 2010.

Men på vägen hem hann vi inte mycket mer än ut på E6:an förrän en långtradare tyckte vår fil var bättre!

Som tur är hade vi tjänstebilen, så minin är intakt!
Undrar bara vad de säger på måndag när jag skall byta ut tjänstebilen mot en ny :)

Vi klarade oss bra. Vår äldsta dotter som var med i bilen klagade lite över öm axel (hon satt vänster bak - mot dörren).
Jag försökte bara hålla bilen i spår, så att den inte skulle trycka runt oss.

Det låter (och känns) ganska mycket även om skadorna ser måttliga ut. Båda dörrar går dock att öppna utan problem.

Så här blev resultatet:
11277

Ringberg93
2013-09-21, 19:45
Tur att ni klarade er!!

rajapruk
2013-09-21, 20:18
Kan tänka mig att det var lite adrenalin efter det!

Skönt att ni klarade er såpass bra ändå.

Vad tar du för tjänstebil nu då Peter? V60?

Jag är pappaledig nu, så är du i krokarna får du gärna svänga förbi på en fika, du vet var jag bor!

pmansson
2013-09-21, 20:33
Tack för kommentarerna.
Lite väl händelserik dag idag. På vägen in till Mini så fick vi stå still på motorvägen för att en motorcyklist kört av motorvägen och in i ett räcke. Han hämtades med ambulanshelikopter och det var visst väldigt illa.

Hade hoppats på att byta till en D6 Hybrid, men Holland hade köpt in 3000 st i klump, så det blev inga kvar till oss...
Det innebär att bytet blir ganska fantasilöst. V60 D5 Svart R-Design (men fronten är ju ny)!

Kommer gärna förbi en dag framöver!

Minid
2013-09-22, 06:47
Men Gud , var det ni som råkat ut för krocken!? Körde förbi er som hastigast men då var redan polisen där såg ja!

Tur att ni klarade er hyfsat bra ändå!

MrCooper
2013-09-23, 09:46
Oj, vilken tur att ni inte blev skadade. Men man får sig ofta en tankeställare när det händer något sådant här.
Hoppas att vi ses på en träff framöver.

Hagatorpet
2013-09-23, 10:10
Gott att det gick bra

pmansson
2013-09-23, 20:48
Oj, vilken tur att ni inte blev skadade. Men man får sig ofta en tankeställare när det händer något sådant här.
Hoppas att vi ses på en träff framöver.

Säkraste sättet är kanske att ordna en träff själv, eller att låta bli att meddela när vi INTE kan :)

MrCooper
2013-09-24, 14:29
Säkraste sättet är kanske att ordna en träff själv, eller att låta bli att meddela när vi INTE kan :)

Hehe, du får tolka det som du vill. ;)

Det hade varit skönt om någon annan också initierade en träff/fika/eller liknande!

GPHelena
2013-10-08, 14:55
Oj, det här har jag ju missat!

Skönt att höra att ni klarade er bra i alla fall!

Tänkte just att det var länge sedan jag såg dig i Volvon, och då har vi ju förklaringen till det.

Har du hyrbil nu ett tag?

pmansson
2013-10-08, 16:12
Oj, det här har jag ju missat!

Skönt att höra att ni klarade er bra i alla fall!

Tänkte just att det var länge sedan jag såg dig i Volvon, och då har vi ju förklaringen till det.

Har du hyrbil nu ett tag?

Nix - hämtade en ny två dagar efteråt.....skulle ändå byta!
Du får komma bort och kolla till nya "vrålåket". Du vet ju var jag bor...