handdator

Visa fullständig version : Hösttur på Södertörn oktober 2013



Hans-G
2013-09-14, 20:15
Efter floppen med sensommar/höstturen (som jag delvis själv får ta på mig, eftersom ni fick kort svarstid) gör vi ett nytt försök:

Hösttur på Södertörn 6 oktober

(Röstningen med alternativen lördag 5, söndag 6, lördag 12 och söndag 13 oktober utföll som det framgår här ovan. Hur sen resonemanget har gått framgår av trådarna nedan.)

Vi håller oss till traditionellt upplägg: Samling ca 11.45 på MINI/Bavaria, Gårdsvägen i Solna. Avfärd ungefär kl 12 och så kör vi ut på E4:an, svänger av mot Södemalm och tar Klarastrandsleden/Söderleden ut på Nynäsvägen (73:an), viker av mot Västerhaninge och kör fram mot parkeringsplatsen framför Ribby Pizzeria, intill stationen. Här kan de som bor söder om stan och vill slippa omvägen över Solna ansluta. Ungefär 12.45 drar vi ut på vår vanliga runda och kommer via Sorunda till Nynäshamn och Lövhagen-fiket.

Hemfärd efter fikat via Ösmo, Körundavägen, Rosenhill och "Slingerbulten" till Tungelsta och åter till Västerhaninge. Jag rekommenderar som vanligt alla att försöka hänga på för att åtminstone köra den helt fantastiska Körundavägen med sin berg- och dalbaneliknande sträckning. Räkna med att vi lämnar Lövhagen strax efter 15 och att turen avslutas vid 16-tiden.

Det här är en klassiker som ni inte får missa! Det går utmärkt att dyka upp utan föranmälan!
Välkomna!

Hobbe
2013-09-19, 10:49
Alla dagar funkar för mig.

Luc!fear
2013-09-19, 11:00
Lördagen den 5 skulle kanske funka för oss.
Skall ev. upp på Stockholm beer and whisky festivalen.

jeppegross
2013-09-22, 08:24
Hejja Hans-G!!! Hakar vilken dag det blir :)

/ CommandoGross

Haugthon
2013-09-23, 06:16
Jag är sugen på en tur, röstar på 12-13 Oktober. :drive:

MadeleineO
2013-09-24, 07:01
Classic! Röstade 12 eller 13e helgen innan är redan fullbokad.

[nordis]
2013-09-24, 19:55
Om inget annat dyker upp vill säga :)

Hans-G
2013-09-24, 20:16
Fortsätt rösta för att påverka beslutet om vilken dag vi kör!

Lördag 12 oktober leder omröstningen när detta skrivs. Fem röster i pollen plus beskedet från Jeppe Gross att han kan alla dagar som röstningen gäller, och så jag själv då. Men det är bara en rösts ledning, så det kan svänga...


;152277']Om inget annat dyker upp vill säga :)
Ja, [nordis], du hör ju till dom som röstat på 12 oktober. För din skull hoppas jag att det blir den dagen, för det skulle verkligen vara kul om vi fick så fint långväga besök på vår klassiska tur på härliga slingriga vägar på Södertörn!

Fräsen
2013-09-25, 06:16
Ha ha jag gör mitt bästa för att det skall svänga ;) nu är det bra jämt ......

Hobbe
2013-09-26, 15:07
*bumpelibump*

Hans-G
2013-09-26, 23:06
Jaha ja, då är det klart. Det blir INTE 5 oktober. :D

Men i övrigt måste jag ha hjälp. Pollen är stängd och de övriga tre alternativen har fått samma antal röster. Men jag tar till den ovanliga och säkert demokratiskt helt förkastliga metoden att ge er ännu en dag att påverka resultatet genom att skriva inlägg. Har du inte röstat har du här chansen att påverka vilken dag det blir ändå! Och du som har röstat kan ju alltid försöka med något trick som påverkar den evenemangsansvariges val. :hehe:

Så en dag till, sen stänger alla möjligheter att påverka val av dag. Men även framöver kan man förstås ansluta till gänget den dag det blir. På lördag morgon, 28 september, finns det besked här i denna tråd om när vi kör.

Hagatorpet
2013-09-27, 08:53
Kör alla tre :)

Haugthon
2013-09-27, 13:26
Jag fick reda på idag att det minsann är lagtävling (hästhoppning) den 12okt. Så i egenskap av stalledräng så lämnar jag tyvärr återbud :(

Hans-G
2013-09-28, 05:41
Nej. så värst mycket hjälp fick jag ju inte av den extra dagens betänketid. Rent krasst kan vi räkna bort en deltagare lördag 12 oktober, eftersom Haugthon lämnat återbud, så då skulle det vara bäst förutsättningar för flest deltagare (hänger ni med?) de båda söndagarna. Och då är det så, att jag själv kan få knappt om tid söndag 13 oktober, eftersom jag då ställer av min gamla svarta cab i väntan på spekulanter i vår/försommar och vintergaraget i Roslags-Bro norr om Norrtälje öppnar 11.00.

Återstår att ge min egen röst till söndag 6 oktober, eftersom det känns som det bästa alternativet för mig. Kommer alla som bockat för den dagen eller skrivit att de kan den dagen blir vi minst 7 ekipage och det är ju hyfsad anslutning.

Alltså har jag nu bestämt att vi kör vår
Södertörn Classic Autumn Run söndag 6/10
med tider som anges i denna tråds startinlägg. Beklagar, MadeleineO och [nordis] att det inte gick er väg... Och Luc!fear, förstås, fast lördag 5 oktober var ju borta ur leken tidigt... Det går fler tåg nästa år! :D

Och skulle fler vara sugna att komma med är det bara att haka på! SMHI:s prognos för denna dag är relativt gynnsam. :cool:

Luc!fear
2013-09-28, 17:59
Om vi åker till Stockholm och beer and whiskyfestivalen nästa och deras sista helg denna gång så lär vi vara trötta och kanske lite sämre bilförare på söndagen, därför hade lördagen passat oss bättre.
Helgen därefter jobbar jag så skall vi komma då så får jag "offra" en av mina sista semestetdagar samtidigt som jag missar mina helg-ob.
Så därför tror jag att vi skippar det, tyvärr.
Hade så gärna kommit och kör er beryktade södertörnsrunda.
Får hoppas att man får ihop alla träffar bättre nästa år.

Hobbe
2013-10-04, 08:33
Kl. 11:45 alltså på söndag hos BMW/MINI i Solna.

Hans-G
2013-10-04, 11:23
Kl. 11:45 alltså på söndag hos BMW/MINI i Solna.
Precis så är det!

Och tänk om det nu när det vankas fint höstväder kan komma en och annan spontanist som vill hänga på... :) Jag saknar livstecken från flera som brukar dyka upp när det är dags för klassisk Södertörnsrunda. Men det är bara att dyka upp, och när det gäller gamla NMCS-are duger det bra att komma med bil av annat märke... :D

a40716
2013-10-04, 12:57
Hej på er

Jag är tvungen att hoppa av denna tur på Söndag 6/10 pga. att bilen är kvar på verkstaden över helgen.

Måste byta Ljusinsats pga. den rör sig ej när man vrider på tändningen.

Med vänlig hälsning Mats

Fredrik
2013-10-04, 15:29
Jag hämtar min nya MINI på Bavaria i nästa vecka, så jag hinner dessvärre inte medverka vid denna tur.

Fredrik
2013-10-04, 15:31
Jag hämtar min nya MINI på Bavaria i nästa vecka, så jag hinner dessvärre inte medverka vid denna tur.

...och ja, så snart jag fått en bra bild ska jag byta avatar 8)

Mr Clubman
2013-10-04, 19:06
Kul Fredrik! Vad blev det? Jag kan inte heller denna gång, barnen har idrottsevenemang! Jag siktar på spring Run! :)

Fredrik
2013-10-04, 20:01
Kul Fredrik! Vad blev det?
Jag hittade en Eclipse Grey Clubman S 2012 med 600 mil på mätaren hos Erik på Bavaria. Behövde en lite större MINI än hatch men ville inte gå upp till Countryman så då passade en Clubman S bra 8)

MrCooper
2013-10-04, 20:05
Jag hittade en Eclipse Grey Clubman S 2012 med 600 mil på mätaren hos Erik på Bavaria. Behövde en lite större MINI än hatch men ville inte gå upp till Countryman så då passade en Clubman S bra 8)

Clubman is da s**t! ;)

Grattis! Nu väntar vi på bilderna...

Mr Clubman
2013-10-04, 20:12
Helt rätt modellval. Jag kunde inte ha valt bättre själv ;) clubman är som sagt the shit, alltså fett bra! :) välkommen i klubben i klubben!

Fredrik
2013-10-04, 20:28
Clubman is da s**t! ;)

Grattis! Nu väntar vi på bilderna...

Tack Noel, men...bilder :blink: ;)


Helt rätt modellval. Jag kunde inte ha valt bättre själv ;) clubman är som sagt the shit, alltså fett bra! :) välkommen i klubben i klubben!

Tack Janne, ska bli kul att veva runt i en Clubman ett tag framöver 8)

Hans-G
2013-10-05, 18:34
För att det inte ska komma i skuggan av Fredriks trådkapning ;) (trevligt att det blev ännu en MINI, lycka till med den!) vill jag bara påminna om att det bara är att dyka upp vid Bavaria/MINI i Solna 11.45 imorgon, söndag, om man känner att suget efter lite kurvtagning och samvaro med några andra MINIster skulle smyga sig på... :)
Vi blir inte så många, men vilket gäng...! :D

Fredrik
2013-10-06, 07:03
För att det inte ska komma i skuggan av Fredriks trådkapning ;) (trevligt att det blev ännu en MINI, lycka till med den!)
Haha, tack Hans, beklagar trådkapningen men ville bara meddela att jag snart rattar MINI igen och att ni då har ytterligare en deltagare :steering:
BMW /MINI lägger ut 100 kr till Barncancerfonden per provkörd bil så jag ska dit 11.00 och testa en Paceman S och kanske någon mer bil.
Om tid och intresse finnes kanske deltagarna på höstturen vill provköra någon kärra för att bidra med en slant, men är det tight med tid kanske det blir lite knepigt?
Jag har andra aktiviteter för mig sedan så jag hinner dessvärre inte åka med er men Södertörnsrundan är en superklassiker välregisserad som alltid av Hans-G så om du funderar på att åka med fundera inte längre - gör det!

MadeleineO
2013-10-06, 08:52
Vad kul att du är på väg tillbaka Fredrik, grattis till nya bilen.

Hoppas ni får en fin runda idag :)

Deeman
2013-10-11, 15:39
Kul att ni kom iväg!
Har ju inte varit så aktiv pga flytt och omorganisation på firman Sorry!
Kollade bara om det blev denna helgen men då vart det förra.
Få satsa på kommande event! :-)