handdator

Visa fullständig version : Häpp! - tråden om ingenting



Hobbe
2013-09-03, 21:34
Mer än 20 grader varmt i Stockholm. Bara början av septembermånad.
Jag såg en svart Audi TT i dag med dubbade vinterdäck....

Häpp!

Urban Mini
2013-09-04, 21:53
Det måste vara den Audin som jag såg på Blocket. den var aldrig vinterkörd och hade rullat bara 500 mil / år och gått 6000 mil en 00:a enligt annonsen. Tyckte det lät som en seriös kille :D

Hobbe
2013-09-09, 15:17
Noterade åter "dubbdäcksyndromet" i Stockholm.
En Volvo parkerad i mitt garage med dubbdäcken på.
Häpp.

Vad är fel på folk?
Hur kan man missa att det är sommar och barmark?
Är det så att folk struntar i det högaktningsfullt, eller inte har råd att handla däck?
Om man inte har råd, varför köpa bil?

Urban Mini
2013-09-09, 21:45
Jag undrar mest: Om man inte kan köra bil varför skaffar man en? Såg mycket märkliga beteenden ute idag. Jag kör väldigt fort men aldrig vårdslöst eller dumt!

Hagatorpet
2013-09-09, 21:52
Jag kör varken fort, vårdslöst eller dumt ;)

Minid
2013-09-10, 08:38
Mer än 20 grader varmt i Stockholm. Bara början av septembermånad.
Jag såg en svart Audi TT i dag med dubbade vinterdäck....

Häpp!

Hahahahahahahahhaha


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m/)

pmansson
2013-09-10, 10:37
Jag kör varken fort, vårdslöst eller dumt ;)

Hahahahahahahahaha

Har du börjat åka buss? :D

Hobbe
2013-11-06, 09:19
Var hos Förenade Bil i Malmö förra helgen.
En styck R56 GP (demo) fanns till salu för en bit över 300KKr.
Lite småsugen blev jag, men 218 PS är på tok för lite effekt om man jämför med dagens konkurrenter.
(Jag hade dock bytt alla röda detaljer/dekorer mot svarta)

powernap
2013-11-06, 09:32
Äntligen en "riktig" tråd ;)

Såg en Mini One idag.....röd......


Krossad höger bakruta, skrapmärken på hela höger sida och airbagen utlöst i ratten...... Hen körde nog både fort vårdslöst och dumt (eller givetvis föraren av den andra bilen)

GPHelena
2013-11-06, 14:36
Var hos Förenade Bil i Malmö förra helgen.
En styck R56 GP (demo) fanns till salu för en bit över 300KKr.
Lite småsugen blev jag, men 218 PS är på tok för lite effekt om man jämför med dagens konkurrenter.
(Jag hade dock bytt alla röda detaljer/dekorer mot svarta)

Njä, vet inte om jag håller med dig där.

För mig så handlar inte MINI om hästkrafter eller att vara snabbast, det finns ju alltid någon som har snabbare bil än en själv oavsett :)

Jag kör ju nu på vintern min A 45 och även om den bilen är snabbare, betydligt snabbare, än GPn så känns GPn roligare att köra.

Så jag säger tvärtom nästan :)

En GP är billig med tanke på hur mycket körglädje den ger, min A 45 kostar ju nästan 600.000:- och det är ju nästan det dubbla priset mot GPn.

Sen var det väl tidning EVO som körde på bana med GP, Audi A1 Quattro, Megane R26.R och Ford Focus RS500. GPn var snabbast, så hästkrafter är inte allt.

rajapruk
2013-11-06, 16:40
Njä, vet inte om jag håller med dig där.

För mig så handlar inte MINI om hästkrafter eller att vara snabbast, det finns ju alltid någon som har snabbare bil än en själv oavsett :)

Jag kör ju nu på vintern min A 45 och även om den bilen är snabbare, betydligt snabbare, än GPn så känns GPn roligare att köra.

Så jag säger tvärtom nästan :)

En GP är billig med tanke på hur mycket körglädje den ger, min A 45 kostar ju nästan 600.000:- och det är ju nästan det dubbla priset mot GPn.

Sen var det väl tidning EVO som körde på bana med GP, Audi A1 Quattro, Megane R26.R och Ford Focus RS500. GPn var snabbast, så hästkrafter är inte allt.

Kul att höra. Kan du sätta fingrarna på vad det är som gör att den är roligare köra? Väghållningen? Motorljudet? Något annat?

GPHelena
2013-11-06, 17:07
Kul att höra. Kan du sätta fingrarna på vad det är som gör att den är roligare köra? Väghållningen? Motorljudet? Något annat?

Ingen aning egentligen!

Bara en ren känsla av körglädje helt enkelt. En känsla av att bilen är något utöver det vanliga. Ungefär som att hoppa från en AMG till en AMG Black Series. Kanske som att jag väljer en Aston Martin Vantage S före en Nissan GT-R eller Porsche 991. (och för att frun tycker GT-R är en ful bil och Porsche är 40-årskrisande gubbil men det hör kanske inte hit!)

Vissa bilar bara skapar en ren glädje, och som tur är så för mig står inte känslan/körglädjen i relation till prislappen!

Oavsett motor så tycker jag MINI är just något utöver det vanliga! :)

pmansson
2013-11-06, 17:57
Kul att höra. Kan du sätta fingrarna på vad det är som gör att den är roligare köra? Väghållningen? Motorljudet? Något annat?

Hehe - Behöver du argument för att bli med MINI igen? ;)

rajapruk
2013-11-06, 20:43
Hehe - Behöver du argument för att bli med MINI igen? ;)

Behöver inga argument, jag vet att MINI ger mest körglädje per krona!

Jag sparar faktiskt varje månad till en Porsche lagom till 50-årskrisen. Jag vill ha en Porsche en gång i livet helt enkelt.
Men inte omöjligt att det blir en MINI-kris när 40 närmar sig. Ganska troligt snarare :)

MrCooper
2013-11-07, 07:15
Behöver inga argument, jag vet att MINI ger mest körglädje per krona!

Jag sparar faktiskt varje månad till en Porsche lagom till 50-årskrisen. Jag vill ha en Porsche en gång i livet helt enkelt.
Men inte omöjligt att det blir en MINI-kris när 40 närmar sig. Ganska troligt snarare :)

Det är klart att du behöver en 40-årspresent också och det ena behöver inte utesluta det andra. ;)
Snart kommer ni att behöva en andra bil och då...

Hobbe
2013-11-07, 13:02
DanielGBG,

jag förstår vad du försöker säga. R56 GP:ns vikt, däck, bromsar, och chassi är inte mycket att klaga över.
Att ha roligt är kul, men att vara snabbast kan vara en nödvändighet ;)
När det kommer till mina behov så saknas drygt 80 PS i motoreffekt.
Det är inte kul att bli omkörd efter att ha kämpat sig förbi i kurvorna på tex Anderstorp och Mantorp när rakorna kommer....