handdator

Visa fullständig version : Varning innan du ev köper den här bilen!!



Urban Mini
2013-08-31, 01:17
Tänkte att jag skulle dela med mig till er alla nu om mina erfarenheter av en bil som står till försäljning på Bendt Bil i Halmstad. Den har reg nr ORR447 och är min gamla bil som jag hade i 3 månader varav den var på verkstad i 2 månader.

Mycket är bytt på den, men den är sliten och risig i lacken, det visade sig efter ett par tvättar. Om turbon inte är bytt på den så KÖP EJ BILEN. Det var nästa projekt innan jag hävde köpet. De kommer säkert säga att det var en packning bara. Jag stod inte ut med alla fel som kom med bilen. Det var även väldigt skickligt dolda gamla parkeringsskador på clubdörren, repor under backspegeln vänster sida och en buckla på huven som jag såg efter jag avlägsnat bonnets.

Jag hoppas ju att de får den i ett vettigt skick och sätter en vettig prislapp på den så den kan få rulla ett tag till utan strul. Bilen finns att läsa om i många trådar här på forumet bara att titta på min profil. Jag svarar mer än gärna på frågor om du skulle vara spekulant på bilen.


// Urban

Luc!fear
2013-08-31, 04:28
Detta ger pluspoäng till Bernts bil, frågan är vad som händer med bilen nu.

Urban Mini
2013-08-31, 09:18
Bilen kommer säljas i hallen det är jag helt övertygad om. Skall bara bli intressant att se vad de tar för pris för den. Tror inte att de medvetet sålt en dålig bil till mig faktiskt utan bara saknat kännedom om hur illa tidigare ägare behandlat den. Jag vet inte sanningen, det enda jag vet är att skall någon köpa den bilen så bör priset vara långt under listpris.

mopack
2013-09-04, 06:24
Hejsan,

Måste vara denna du pratar om?
http://www.blocket.se/halland/Mini_Clubman_Cooper_S___174HK___Chili_49154255.htm ?ca=20&w=1

Mvh / Alex

Urban Mini
2013-09-04, 07:22
Ja det är precis den, fick lite ont i hjärtat för jag tyckte om bilen som sådan men gud vad den krånglade!! Finns inte en chans att de har hunnit åtgärda felen på den bilen med byte av turbo och ordna kyl och kondensor. Tycker detta är fult av dem om de inte gör nu när jag har gett dem kännedom om det.

Fin bil att se på men mycket skador, se upp med lacken och alla repor. Påpeka även påkörningsskada fram som skadat kondensor och kyl. Men viktigast av allt kolla att turbon är åtgärdad.

Svarar gärna på frågor om någon på forumet mot förmodan är intresserad. Jag avråder skarpt!!

Urban Mini
2013-09-05, 19:15
Tittade nu lite närmare på annonsen och det är märkligt att den har blivit en 09:a och att den har tre säten bak när den är registrerad som 08:a och med 2 säten bak.. Hmm