handdator

Visa fullständig version : äntligen!!



Urban Mini
2013-08-23, 13:39
Nu skall jag äntligen bege mig ner till Göteborg för att hämta upp min älskade bil som stått på verkstad sedan den 1 augusti. Jag slänger in ett par rader senare vad som är åtgärdat och hur den går. :steering:

Hagatorpet
2013-08-23, 14:12
Nu skall jag äntligen bege mig ner till Göteborg för att hämta upp min älskade bil som stått på verkstad sedan den 1 augusti. Jag slänger in ett par rader senare vad som är åtgärdat och hur den går. :steering:
jag skall ner dit idag med kanske vi ses :) 17:30 är jag där :)

pmansson
2013-08-23, 15:05
jag skall ner dit idag med kanske vi ses :) 17:30 är jag där :)

Köpa Paceman ? ;)

Minid
2013-08-23, 20:46
Owe du skulle ringt !!;)
Gött att du fått tillbaka bilen , rullar den ?

Urban Mini
2013-08-23, 21:24
jag skall ner dit idag med kanske vi ses :) 17:30 är jag där :)

Jag var där ganska exakt 17.30 så vi kanske sågs då utan att veta om det :o

Urban Mini
2013-08-23, 21:34
Bilen rullar och går fin fint. Men jag undrar om de har vart på hjulinställningen? Nu är jag helt kass på det mekaniska men jag vet att det är elektronisk styrning. Om man byter hela elsystemet i motorn vilket har gjorts nu, kan man då få ratten att ändra läge? Jag hade inne den på en hjulinställning innan och ratten var spikrak men nu är den aningens sned.

Sedan var mina union jack ventilhattar borta och 20 liter bensin använt till provkörning. Retar mig lite.

Det som har gjorts med bilen sedan köpet i juni är:

byte av tröskellister
byte av dimljus
byte av torkararm höger fram
byte start/stop sensor
lackering av bakluckor
byte av tändstift
Byte av packbox inkl växellådsolja och motorolja och filter
Byte av kabelstam motor
Byte av knackningssensorer

Gjort av mig:

nya gummimattor
hjulinställning
tonade rutor (solarplexius)
diverse lagning av repor i lacken


Känns som att jag kan ta mig en redig tur i morgon, det förtjänar både jag och bilen!!

Minid
2013-08-24, 08:53
Vad sa dom när du nämnde att ventilhattarna var borta då? Den har väl stått på deras område hela tiden?!

Skönt att du fått din bil åter igen!

Urban Mini
2013-08-24, 11:23
De sa att det kände de inte till. Han skulle fråga teknikern på måndag men jag kan ju aldrig tänka mig att han på något sätt vart tvungen att ta av dem. Fick med mig 4 st i plast för 0.01 kr styck. Snällt av dem. :confused:

Hagatorpet
2013-08-26, 09:31
Jag var där 17:45 och skulle hämta bilen
dom hade tyvärr missat att kontrollera lackeringen och hade tyvärr heller inte monterat skärmkant och tanklock
med väntetid och resa spenderade jag nästan 4 tim på detta
Lite tråkigt bemötande från deras service mottagare också, som inte förstod att jag vägrade ta med bilen hem som den var över helgen
fick tillslut en hyrbil/lånebil som jag inte skulle behöva betala något för, förhandlade till mig att det var helt avgiftsfritt,
ingen mil/dygnskostnad, ingen bränslekostnad och inte heller någon självrisk vid eventuell skada.
Tycker detta besök var tråkigt med tanke på hur trevliga och bra det var vid servicen förr två veckor sedan då allt var kanon
även när jag lämnade in bilen på Måndagen var det riktigt trevliga.... men det gick över....
kanske för att det var Fredag kväll, vad vet jag.
tråkigt även att andra avdelningar krånglar när dom ställer upp som dom gör på Mini (säljarna) med bil när det är kris för mig
dom är alltid kanon

Nina
2013-08-26, 10:34
Sedan var mina union jack ventilhattar borta och 20 liter bensin använt till provkörning. Retar mig lite.
Konstigt om ventilhattarna försvinner när bilen står på deras område. Var den inhägnad eller kan nån ta sig in där när det är stängt? Märkligt att 20 liter (!) bränsle försvunnit, sent påtänkt men kanske du skulle ha skrivit upp hur långt den hade rullat innan du lämnade den där. 20 liter kan handla om ~15–20 mil. Tycker 20 liter låter lite väl mycket för provkörningar. Trist om de kört omkring med din bil.

Minid
2013-08-26, 11:51
Vet inte om någon har nämnt det men.... Wölkes....


;)

Urban Mini
2013-08-27, 10:23
Den har stått på deras område sedan 2 augusti. Jag vet att de skulle ta den på en rejäl provtur för att reda ut varför en säkring gick hela tiden vilket är helt ok. Men jag tycker att det som används vid servicen skall ju återfyllas när man lämnar över den till kund. Kände även att hjulinställningen inte är helt som den var innan och det stör mig också. De skulle ringa mig så det betyder att jag får ringa upp dem här under dagen mao.

Tråkigt med Bilen Owe, han var ingen höjdare på kundbemötande den killen i kassan du. Gör som jag gjort och framför allt till Peter Jürgenssen som är servicechef.

Hagatorpet
2013-08-27, 10:35
Tråkigt med Bilen Owe, han var ingen höjdare på kundbemötande den killen i kassan du. Gör som jag gjort och framför allt till Peter Jürgenssen som är servicechef.
Nu har jag fått bilen :) allt är riktigt gjort :)
Peter skall få sin beskärda del :) var så säker
två garantijobb kvar bara, blir fukt i dimljusen och passagerardörren svår att öppna ibland
men det löser sig det med skall ni se :) synd bara att dom inte kan ta allt på en gång :(
tur för det företaget att dom har bilsäljarna..... :)

Urban Mini
2013-08-27, 19:00
Jag var i kontakt med en kille som heter Tony idag och fick följande svar på mina ventilhattar: "vi säljer inte dessa så jag kan ju inte göra så mycket, hade vi gjort det hade jag gett dig ett par nya utan att blinka"

Så det som inte finns på Biliagroup Mölndal det går inte att korrigera, det går inte att ersätta i pengar eller genom vad F*N som helst. De kunde tex ha tvättat bilen eller något. Kanske erbjudit en dunk olja eller, ja, vart kreativa. Nej usch. Jag bemödade mig inte ens att nämna bensinen som var uppkörd för BMW saluför inte V-power så då kan de ju inte hjälpa mig med något.

Fruktansvärt dåligt och helt oacceptabelt med tanke på vad de tar ut i timmen och vad bilarna kostar.

Luc!fear
2013-08-27, 20:54
Förstår dig helt.
Tycker det är riktigt dåligt, & dom gör sig själv en "björntjänst" med att aggera så.
hade dom däremot kompenserat dig så får dom ju bättre ryckte istället & fler kunder med tiden.
Stå på dig, om du vet att du har rätt - det är mitt tips.