handdator

Visa fullständig version : Hur ta bort plastpanelen på innertröskeln? (R55)



anfa
2013-08-07, 20:06
Hej,
Behöver komma åt mekanismen till handtaget som öppnar huven och behöver ta bort plastpanelen som sitter runt huvöppningshandaget och fram till mitten av innertröskeln. Gissar att den sitter med clips men...är det nån som vet hur man får loss den?

Varför ta bort den? Batteriet i bilen tvärdog och behövde öppna huven för startkablar varvid mothållet för wiren gav upp (eller åtminstone wiren hoppade loss, min första tanke var dock att wiren gick av) :-(

Hur får man igång en bil där batteriet dött utan att komma åt batteri/poler? Kanske genom att bogsera igång - nix, för spänningen var så dålig att rattlåset inte släppte. Däremot var tydligen spänningen tillräcklig för att dra ner fönstret 2cm när man öppnade dörren - men inte tillräckligt för att hissa upp fönstret. SUCK, tvärdöd bil som varken gick att rulla eller var tät mot regn.

Lyckades till slut öppna huven genom att få loss wireänden från handtag och mothåll och sen dra (hårt!) i den lösa wiren. Nu har jag bytt batteriet men måste lyckas få ihop handtag, wire, mothåll så att man kan öppna huven utan verktyg...

Tycker min Clubman JCW är fantastiskt kul, men kvaliteten motsvarar inte prislappen och förväntningar. Däremot matchar kvaliteten bra min gamla Cooper S -68 :-)
/Anders