handdator

Visa fullständig version : ASC lampan lyser



susanne
2013-08-06, 19:58
Hej!

Vad skall jag göra? Bara köra på? Tända ibland & skockar ibland av sig själv.

Tacksam för tankar runt detta.

Susanne

BADaniel
2013-08-07, 08:10
Hej!

Vad skall jag göra? Bara köra på? Tända ibland & skockar ibland av sig själv.

Tacksam för tankar runt detta.

Susanne

Troligtvis en givare till ABSen som krånglar... Kommer att sluta funka helt en dag och då försvinner ASC & ABSen helt, kanske inte så roligt?

susanne
2013-08-07, 20:00
Troligtvis en givare till ABSen som krånglar... Kommer att sluta funka helt en dag och då försvinner ASC & ABSen helt, kanske inte så roligt?

Tack för svar!
Så det har även med ABS' en att göra?
Har mörkt att bromsarna i bak ligger på lite & tjuter & lampan för handbromsen lyser ibland under körning.

Får be någon kunnig kolla detta med ACT lampan samt ta loss och kolla bromsarna i bak.

susanne
2013-08-07, 20:02
Tack för svar!
Så det har även med ABS' en att göra?
Har mörkt att bromsarna i bak ligger på lite & tjuter & lampan för handbromsen lyser ibland under körning.

Får be någon kunnig kolla detta med ACT lampan samt ta loss och kolla bromsarna i bak.

Och är det en dyr historia om det är givaren som är problemet?

BADaniel
2013-08-07, 20:27
Tack för svar!
Så det har även med ABS' en att göra?
Har mörkt att bromsarna i bak ligger på lite & tjuter & lampan för handbromsen lyser ibland under körning.

Får be någon kunnig kolla detta med ACT lampan samt ta loss och kolla bromsarna i bak.

Låter som om det kunde vara det som är problemet då!
Fixa handbromsen (alt bromsoken bak...) så borde det lösa sig...
ABS och antispinn jobbar tillsammans via samma givare...

BADaniel
2013-08-07, 20:28
Och är det en dyr historia om det är givaren som är problemet?

Vet inte faktiskt, givare borde inte vara så dyrt. Jobbet kostar dock säkert en del...

susanne
2013-08-08, 21:26
Låter som om det kunde vara det som är problemet då!
Fixa handbromsen (alt bromsoken bak...) så borde det lösa sig...
ABS och antispinn jobbar tillsammans via samma givare...

Tack för svar!
Så det kan vara så att bromsarna gör att lampan lyser utan att det egentligen är fel på ACS?

susanne
2013-08-08, 21:27
tack för svar!
Så det kan vara så att bromsarna gör att lampan lyser utan att det egentligen är fel på acs?



* asc :-)

BADaniel
2013-08-09, 08:58
Tack för svar!
Så det kan vara så att bromsarna gör att lampan lyser utan att det egentligen är fel på ACS?

Mycket möjligt, ABS & ACS tar signalen från samma givare och om du har problem med handbromsen skulle jag börja med att fixa den.
Blir väldigt varmt fort om bromsen ligger på och då mår inte givarna (som är av plast) särskilt bra...

Lycka till!

susanne
2013-08-09, 12:27
Mycket möjligt, ABS & ACS tar signalen från samma givare och om du har problem med handbromsen skulle jag börja med att fixa den.
Blir väldigt varmt fort om bromsen ligger på och då mår inte givarna (som är av plast) särskilt bra...

Lycka till!

Tack, det är handbroms-lampan som lyser. Tror dock att problemet är själva bromsarna i bak. Men jag kanske är ute & cyklar.... Då kan väl handbromslampan lysa?