handdator

Visa fullständig version : Problem/synpunkstråd efter forumflytt



Scitz0
2013-08-02, 00:56
Tänkte först att kommentarer till flytten skulle göras till artikeln jag skapade på startsidan men verkar inte fungera så bra så skapar denna tråd istället så kan ni prata av er om detta här istället.

Jag har redan fixat en del problem som kom iom en nyare version av php på nya webbhotellet.

Luc!fear
2013-08-02, 20:01
Kör nästan enbart via Tapatalk/mobilen och det funkar fint i allafall.
Inga problem här, Ola.
Mvh Dan

Hagatorpet
2013-08-02, 20:47
Har haft min datasupport på besök (eller rättare sagt, en av dom ) :)
Han instalerade något som heter Safari som jag skulle använda istället för Exploder
och nu funkar allt tror jag :D

Minid
2013-08-03, 05:24
jag kör Mac och iphone, allt funkar och flyter!
Upplever att det går mycket snabbare överlag.

Nina
2013-08-03, 14:11
Har Mac själv och inte märkt något konstigt med forumet. :)

JockeO
2013-08-05, 17:16
Endast ett fåtal delforum går att komma in på.
Forumet "Allmänt" går t ex inte att nå.
IE 9, Win 7.

Enda sättet jag kunde nå den här tråden var att klicka via senaste inläggets länk.

URL:erna verkar ha konstigt typsnitt som inte stöder alla tecken, det blir en fylld diamant med frågetecken i ser jag nu i URL-rutan.


/M v h, JockeO

JockeO
2013-08-05, 17:24
Nu hittade jag felet:

URL för delforumen med svenska tecken i forumnamnet måste editeras så att svenska tecken ersätts med "a" och "o", utan prickar över.


http://www.miniclub.se/forumdisplay.php?4-Allmänt
skall ändras till:
http://www.miniclub.se/forumdisplay.php?4-Allmant

Lika med de andra rubrikernas URL:er

/M v h, JockeO

Luc!fear
2013-08-05, 19:42
Endast ett fåtal delforum går att komma in på.
Forumet "Allmänt" går t ex inte att nå.
IE 9, Win 7.

Enda sättet jag kunde nå den här tråden var att klicka via senaste inläggets länk.

URL:erna verkar ha konstigt typsnitt som inte stöder alla tecken, det blir en fylld diamant med frågetecken i ser jag nu i URL-rutan.


/M v h, JockeO

Forumet "Allmänt" funkar för mig.
FIREFOX 22.0, Win 7 ultimate, I7 cpu, 16gb ram.

Scitz0
2013-08-05, 21:26
Ok, nu vet jag vad ni menar, är alltså ett IE specifikt problem. Testa nu precis själv med chrome, FF och IE och chrome/FF fungera bra medans IE inte gick något vidare.

Chrome/FF översätter ä till %E4 vilket inte IE verkar göra och därmed fungerar det inte.

Är förmodligen en annan php 5.4 bug i vbulletin 4. Redan fixat två andra på egen hand. Teamet på vb verkar strunta i vb4 folket och bara jobba på vb5 som i dagsläget är skit men stödjer php 5.4.
Lite märkligt med tanke på att det är en betalprodukt som många använder och php 5.4 har funnits ute länge, är faktiskt så att php 5.5 är släppt eller ska släppas.

Ska se om jag kan fulhacka vår vb version så det blir IE kompatibelt.

Scitz0
2013-08-05, 22:01
Gjorde en ändring nu så den konverterar url:er till UTF-8. Fungera i alla tre webbläsare för mig nu.

Minid
2013-08-05, 22:39
Du är en tillgång Ola!

Luc!fear
2013-08-06, 05:39
Du är en tillgång Ola!

Ablolut, bra Ola.

Fräsen
2013-08-06, 06:57
Hej!

Nu verkar allt lira ..... Grymt jobbat!

Hagatorpet
2013-08-06, 09:10
nu fungerar både Safari och Exploder utan problem
då är det bara frågan om vilket man skall ta bort :) för det räcker väl med ett internettprogram

Deeman
2013-08-06, 10:08
Bra jobbat Ola!!

Mange249
2013-08-06, 11:06
nu fungerar både Safari och Exploder utan problem
då är det bara frågan om vilket man skall ta bort :) för det räcker väl med ett internettprogram

Google Chrome är min favorit. Annars Firefox. Explorer känns segast och går tungt enligt mig. Smakfråga i övrigt:)

Scitz0
2013-08-06, 14:16
Tackar, man får använda de verktyg man behärskar :)

Gard
2013-08-06, 18:22
Du är en klippa Ola!
Bra jobbat.

Har saknat foto på förstasidan. De gör väldigt mycket på förstaintrycket.

/*/Gard

Luc!fear
2013-08-06, 19:50
Träffade ett par på bilträffen i Löddeköping som nyligen hade köpt en fin GP 2006:a.
Dom hade försökt regga dig på forumet men har inte lyckats.
Ställde inte frågor om web-läsare eller op-system.
Får hoppas dom inte ger upp, verkar kunna bli aktiva medlemmar som även skulle köra på bana med bilen.

Scitz0
2013-08-06, 22:19
Träffade ett par på bilträffen i Löddeköping som nyligen hade köpt en fin GP 2006:a.
Dom hade försökt regga dig på forumet men har inte lyckats.
Ställde inte frågor om web-läsare eller op-system.
Får hoppas dom inte ger upp, verkar kunna bli aktiva medlemmar som även skulle köra på bana med bilen.
Jag hoppas de återkommer via kontakt-mailen med vad som inte fungerar vid registrering så jag kan titta på det.

Titta i loggen nu precis och det var en som registrerat sig idag som gått igenom hela processen så det ska fungera iaf.

Ibland glömmer folk att aktivera sitt konto, skickas ju ut ett mail där man måste bekräfta sin mailadress innan kontot aktiveras. Eller så fastnar man redan innan i spamchecken av någon anledning.

Luc!fear
2013-08-07, 07:03
Som sagt så nämne dom inte bad dom hade för dator, op eller webläsare men ha sa också att sida såg helt konstig ut.
Om det var 1 vecka sedan eller igår vet jag inte heller.
Ja, jag är övertygad att fom återkommer.
Han la till sig på Facebook sidan, möjligtvis kan du skicka ett mess den vägen och fråga. Han hette Conny om jag inte mindes fel.