handdator

Visa fullständig version : För kort resväg till jobbet?



Urban Mini
2013-07-28, 07:07
Är det bara jag som känner att jag har för kort resväg till mitt arbete? Jag vill helst dra ett varv till och är glad när jag har glömt nycklarna till kliniken hemma. Då får man ju köra hem igen och lite brådis så då går det undan. :confused:

Tycker att vi som kör MINI skall få lite extra tid av arbetsgivaren att ta en extra sväng bara för att det är så förbaskat kul ;)

Minid
2013-07-28, 11:07
Samma här! Brukar köra omvägar till jobbet ;)!

Urban Mini
2013-07-28, 15:48
Underbart :D

Miche_N
2013-07-29, 01:01
Jag trodde jag var ensam om att gå upp tidigare än nödvändigt bara för att hinna köra massa omvägar innan jobbet! :-) Just nu har jag dock sådan tur att jag är inhyrd på kärnkraftverket här i Oskarshamn,och det ligger ca 3,5 mil ut i ingenstans typ. Långa,kurviga vägar varje dag till jobbet ett tag framöver nu alltså. Jag trivs med mitt jobb,men höjdpunkten är vägen dit och hem :-) Övertalade chefen att jag absolut inte behövde använda någon av firma-Caddyna under tiden jag är där,även om jag får betala soppan själv :-D

Urban Mini
2013-07-29, 07:47
Vad fint att vi är flera som är aningen skruvade med tanke på bensinpriser etc. Men som jag säger om allt annat, man får prioritera rätt bara. Nu skall min vara inne på lackverkstad denna veckan och jag har en Audi -80 1993 som har gått 26000 mil :( Funkar och tar mig från A till B men jag ler ju inte direkt under tiden..