handdator

Visa fullständig version : Dieselj: Mini Cooper -03



dieselj
2013-07-19, 15:19
Tjo. Då har jag efter mycket om och men skaffat en efterlängtad Mini Cooper. Det blev en blå 2003 med knappt 8000 mil på mätaren. Skicket är bra, men bilden nedan med min son togs någon timme efter köpet. 10 minuter senare får bilen en parkeringsskada fram av någon trevlig person som kör in en kundvagn eller liknande och skiter i att
Säga något. Nu är det en repa fram tvärs över plastlisten, in över lacken (med liten buckla) och in i kromlisten på framlycktan. Inte så rolig början kanske, men blir väl tvungen att lägga de 3-4k det kostar att fixa detta. I övrigt, rolig bil och nöjd med köpet! :)

Mattias heter jag föresten. Till vardags är jag produktchef för GoPro's kameror i Sverige och tycker livet leker! :)

11071

Deeman
2013-07-19, 16:04
Grattis till nya bilen å skön bild! :-)

Surt när det händer :(
Funderar på att ta fendrarna från båten och hänga i handtagen när man parkerar :-)

GoPro sa du!
Grymma kameror! Sugen på en sån Hero3 Black edition så småningom....

Urban Mini
2013-07-20, 00:21
Fendrar har slagit mig med, snurrade lite ideer i huvudet efter jag tittat för mycket på MININOTNORMAL posts för mycket..

brumbrum
2013-07-20, 02:12
parkeringsskada..aargh.
fick det på förra bilen, rejält. borde vara fängelse för smitning från sådant.
Jag gjorde faktiskt en polisanmälan pga omfattningen men ändå fick jag stå för kostnaden.

men grattis till bilen.

btw har aldrig fattat grejen men gopro.

Nina
2013-07-20, 07:16
Grattis till bilen :) och ledsamt med parkeringsskadan :( .

GoPro är bra kameror! Har en själv och grymt nöjd med den. :)

Hagatorpet
2013-07-29, 09:48
Tråkigt med skador på bilen framför allt parkeringsskador då det är så sällan den skyldige träder fram

produktchef för GoPro's kameror :) kanske du vill byta med en hund :D

PÄRON
2013-07-29, 20:53
Owe skärp dig du kan inte byta en hund mot en kamera. :-)

Hagatorpet
2013-07-29, 21:44
Owe skärp dig du kan inte byta en hund mot en kamera. :-)
jo om jag får lite i mellan :) och det är en fin kamera :D

Luc!fear
2013-07-30, 07:28
Kanske det går att köpa GoPro med MIMIclub.se rabatt?
Gruppköp, kanske?
Lätt att få åf-status?
Grattis till bilen och ledsen för din parkering skada.
Välkommen hit.

Minid
2013-07-30, 14:16
Jag är sugen på en kamera med, miniclub rabatt ja tack ! ;)

Hagatorpet
2013-07-30, 14:23
Jag kan kolla vad det krävs för att bli återförsäljare
har ju ett företag som produkten faktiskt passar in i sortimentet
tyvärr har jag precis själv köpt en men tillbehör behövs ju alltid och är det några som är intresserade så är det ju bra
vet dock att marginalerna på den typen av prylar är låg, om man inte gör stora inköp
kan prata med dom om eventuell rabatt till NMCS

dieselj
2013-08-25, 23:32
Hallå där alla. Har varit på vift, semester och lite annat sen jag postade första inlägget. Bilen går som en klocka och sedan den 18:e juli har jag kört runt 300 mil. Kommer från en Saab 9-5 Aero innan, men denna är otroligt mycket roligare. En kär ägodel som blir mer och mer personlig för varje dag som går. Jag har inte gjort så mycket med bilen ännu. Installerade dock en Alpine stereo med Bluetooth för spotify, och kom på två saker. Högtalarna som jag tyckte var kassa innan funkar faktiskt bra och räcker helt ok. Den andra saken jag kom på är att jag hatar när man kör spotify över BT och det ringer så tar ju stereon och svarar och ljudkvaliteten som de jag pratar med hör är tydligen helt värdelös.

Det andra jag har gjort är att plastidippa grillarna, kromlisten bak vid bakluckan samt gett bilen 2 feta pandaögon. Det ser inte så tokigt ut även om man kanske skulle CC:a lyktkromen istället.

Nu skulle jag gärna vilja ha Aerogrill istället, S-kjolar eller ett helt Aerokit, så har ni något liggandes, hojta.

För övrigt, finns det ngn i jönköpingstrakten som vill ut och åka lite i karavan på ngn utflykt eller bara hitta en rolig väg, eller snacka mini, hör gärna av er. Jag är på anytime.

GoPro ja, otroligt rolig produkt att jobba med, och tankarna går faktiskt mot att GoPro-pimpa bilen lite med ngn fet vinyl, men vem vet vad som händer :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

dieselj
2013-08-25, 23:34
Vad gäller att bli ÅF för GoPro idag så är det vissa krav som ställs från GoPro's sida. En av dem är att den som vill bli ÅF måste ha en fysisk butik för att kunna visa upp butiksdisplay, showreel med mera. Man kan dock göra en ÅF-ansökan på Iceman.se :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

cabrio
2013-08-26, 08:37
Blir iallafall bra kvalitet på filmerna med den så här såg det ut förra vintern när jag hälsade på sonen i Canada
http://vimeo.com/36128856

Hagatorpet
2013-08-26, 11:24
Blir iallafall bra kvalitet på filmerna med den så här såg det ut förra vintern när jag hälsade på sonen i Canada
http://vimeo.com/36128856
Häftigt :)
Riktigt bra kvalité och bra filmat :)

Tyvärr fick jag svaret att jag inte fick bli återförsäljare :(
var tvungen att köpa in ett visningslager med GoPro produkter, vilket jag inte kan motivera för
den lilla eventuella försäljning jag räknar med, det är ju ändå en ganska begränsad försäljning
på den produkten och relativt stor lagerkostnad

Minid
2014-02-22, 17:58
Synd att du inte fick bli åf!
Jag är sugen på att köpa gopro nu, vilken gäller, fortfarande hero 3? Kommer det någon ny snart?

MrCooper
2014-02-22, 19:57
Synd att du inte fick bli åf!
Jag är sugen på att köpa gopro nu, vilken gäller, fortfarande hero 3? Kommer det någon ny snart?

+1 på den

Ace
2014-02-23, 13:43
Ta mig till Kanada nu!!!! Jäklar vilken skön film.

Deeman
2014-02-23, 18:58
Synd att du inte fick bli åf!
Jag är sugen på att köpa gopro nu, vilken gäller, fortfarande hero 3? Kommer det någon ny snart?

hero 3+ e väl det som gäller nu! Köptes en Hero 3 black ed. Då mediamarkt sålde ut dom för att ge plast för den nya!

Minid
2014-03-02, 22:54
Kanon, hero3+ black edition blir det . Inköpes troligtvis i tokyo om en månad .. Vad redigerar ni filmer i för program?