handdator

Visa fullständig version : Justering av ljusbild dimljus och höger strålkastare Xenon.



Urban Mini
2013-07-17, 18:57
Fick ju tre stycken 2:or på besiktningen varav jag inte förtjänade två av dem, men nu är det som det är. Biliagroup i GBG har ju vart och bytt dimljusen och grejat med strålkastaren på höger fram. Fick anmärkning på att de var för högt ställda, preciiiiiiiiis på håret såg jag i besiktningens instrument så kör jag dit igen så är det säkert ok :o Men undrar nu kort och gott i alla fall om detta är svårt att ordna själv? Tänker främst på dimljuset eftersom det sitter väldigt bökigt till. Borde kanske åka tillbaka till Biliagroup men jag vill varken besöka dem, köra 20 mil eller ha bilen där i två dagar.

Tredje 2:an var att färgen på blinkers bak inte var fullt så orange som hon önskade.

Hur fungerar det här med ackrediterad verkstad som skall kunna utföra reparationen, står en notering på besiktningspappret.

Minid
2013-07-17, 20:01
Vet inte om du kommer åt skruvarna för dinljusen genom att öppna locket i hjulhuset, det kanske skulle kunna gå att ordna själv? Xenon, ingen aning.

Deeman
2013-07-19, 14:10
Har för mig att det sitter Nivågivare på fram och bakvagn till xenon men har ingen aning hur man justerar...
Borde dock vara elektroniskt då givaren bör vara fixerad..
Någon som vet?
Tycker att min ena pekar väl mycket upp oxå:drive: