handdator

Visa fullständig version : iPhone i iPod-gränssnitt?



Mbla
2013-07-14, 15:24
Hej!

Jag har tydligen ett iPod-gränssnitt i min bil.. Och tydligen så laddar inte min iPhone när jag vill koppla in den där.
Kan man göra ngt åt detta så att det går att ladda och lyssna på musik samtidigt?

Minid
2013-07-14, 16:12
Vilken typ av kabel använder du?
Är det ett usb samt aux eller bara usb?

Mbla
2013-07-15, 13:20
Oj.. Jag vet inte :/ har aldrig pillat med sånt där... Måste man mecka bort insidan i handskfacket för att se hur det är kopplat?
Hittade bara instruktionsboken för hur man bläddrar bland låtlistor etc i sin iPod. Men jag har ju ingen iPod :/

Minid
2013-07-15, 17:30
Jag har under stereon och reglagen för rutor osv ett usb och en aux ingång, för att spela via usb där behöver man en speciell kabel från BMW, multimedia kabel eller liknande , annars räcker det med en aux kabel så får du ut ljudet ialf!

Mbla
2013-07-15, 18:17
Jo men ljudet får jag ju ut ändå (vet dock inte om det är ultimat) via sladden i handskfacket och det som är draget där. Hade det varit för iPhone, och inte iPod, så borde mobilen även ha laddats medan man spelar musiken.. Men det är just laddningen som inte verkar fungera :/
Kanske får ringa Mini/BMW och fråga då!

Deeman
2013-07-15, 21:28
Laddar iPod gen 2 och iPhone 3G S men inte 4 å framåt har jag för mig.. Har samma i våran men använder aux ingången framför växelspaken ist!
Jobbigt att sträcka sig till handsfacket å fumla efter telefonen när det ringer :-)
Samt så funkar inte min femma i den kontakten.

Dock är det ju ballt med Mini loggan på iPod displayen när man kopplar in den :-)

Mbla
2013-07-16, 11:39
Åh segt :/
Aja inte mkt att göra med just den sladden då :)
Ska ändå inte svara när man kör bil ju ;)

Deeman
2013-07-17, 07:49
Handsfree så löser det problemet men vet inte vilka blåtands varianter som funkar bra med iPhone tyvärr..

Annars e det bara att skaffa en äldre iPod som vi å lägg den i handsfacket! (Du hittar säkert någon nästintill gratis på blocket)
Bättre än en massa cd skivor iaf :-)
Samt rätt schysst när det står artist och låt i displayen i minin...