handdator

Visa fullständig version : Delvis strulande färddator (R50)



Miche_N
2013-07-12, 14:33
Hej!
Ända sedan jag köpte min R50 -05 i vintras så har varken snittförbrukningen eller snitthastigheten fungerat på färddatorn. "Nuvarande" förbrukning och hastighet samt övriga funktioner fungerar korrekt,men just snittförbrukning och snitthastighet fungerar inte.Är skeptsik till att min snittförbrukning konstant ligger på 0,2 med en konstant snitthastighet på 107... ;)
Finns det några givare som kan spöka,eller är det mer troligt att felet ligger i själva färddatorn/mätaren?
Mvh

Mange249
2013-07-12, 17:11
Du har prövat att nolla värdena antar jag? Pröva att läsa ut felkoder annars. Tyvärr vet jag inte hur givarna fungerar på Mini, men ofta hamnar man på ett specifikt värde när givaren ger upp. Ett exempel på detta är E34 med yttertemp. Den hamnar på -37 när den ger upp.

Miche_N
2013-07-12, 18:00
Japp,har försökt nolla allt och även kollat felkoder,fanns inga fel alls enligt datorn.
Mvh

Luc!fear
2013-07-13, 08:02
Bör var någon givare som inte är hel. Färddatorn verkar inte ha alla värde som behövs, själva färddatorn är ju hel för övrigt.

Miche_N
2013-07-13, 09:51
Verkar ha fått igång den nu! Plockade isär mätaren och pillade lite med kontakterna igår kväll,och efter det verkar den fungera :-)
Mvh