handdator

Visa fullständig version : Docoscar: Mini Cooper S Mayfair 2010



docoscar
2013-07-11, 22:19
I morgon kl 05:08 sätter jag mig på tåget från Malmö med destination Vänersborg och hämtar upp en Mini Cooper S Mayfair Edition (förutsett att den är i det skick som bilhandlaren utlovat). Vi behöver en andrabil och var länge inne på BMW 3-serie, Audi A4, Volvo V50 etc. Men kom efter många timmar framför Bytbil fram till att det är dags att förverkliga en över 10 år gammal dröm: MINI!!

Ganska basic utrustning, får återkomma med spec. Håller tummarna för att den är lika fin som utlovats!

Minid
2013-07-11, 22:43
Hoppas den är vad du väntat dig! Välkommen!

Luc!fear
2013-07-12, 12:26
Grattis, hoppas du blir nöjd.
Välkommen hit.

Dragon
2013-07-12, 12:38
Välkommen! Hur gick det?

docoscar
2013-07-13, 22:26
Det gick utmärkt, tack! Den är i väldigt bra skick, 5700 mil, fullservad hos Bilia i Gbg. Ett besök hos skadeverkstad, vindruta. Mindre utrustning än vad jag förväntat mig dock (t.ex.: Är inte Sport-knappen standard på MCS?).
Det var en fantastisk resa ner till Skåne igen: onödiga nedväxlingar, regelvidriga hastigheter, höga kurvhastigheter, riktigt riktigt regelvidriga hastigheter och stora leenden. Faktum är att under resan insåg jag att jag gillar att den är basic i utrustning, lite mer av ren sportbil på något sätt. Samtidigt saknar jag typ bluetooth när man spelar musik etc.
Egentligen borde det vara ett idiotiskt val av andrabil när man har två barn, 4 och 2 år gamla. Men det är väldigt härligt när ens tvååring sitter och nästan vrålar vroooom efter tio minuter av premiärturen.

Utrustning, som jag kommer på:

Mayfair-paket
Xenon
Belysningspaket
Harmon-Kardon stereo
Kanske mer, men som sagt: Basic och framför allt, 175hk i en ganska liten bil med ett hjul i varje hörn!

Som tips till andra småbarnsföräldrar kan jag rekommendera Britax HiWay II som bakåtvänd bilbarnstol! Den går in där bak när man vill sitta fram som vuxen och tar faktiskt inte så mycket plats från framsätespassageraren.

Urban Mini
2013-07-14, 06:50
Grattis!!

Luc!fear
2013-07-14, 08:10
Grattis och välkommen.

Deeman
2013-07-24, 07:44
Grattis å Välkommen!

Thomas.R
2014-10-15, 09:24
Hej Oscar,
Köpte exakt samma bil från bilhandlaren i Trollhättan =)
Fick veta att de köpt tillbaks bilen från dig.
Något som strulat för mycket?