handdator

Visa fullständig version : Svårt att ta bort dekorlister i dörren R55 ?



Urban Mini
2013-07-07, 20:02
Är det svårt att ta bort lacka och sätta tillbaka dekorlisterna i dörren? Jag menar de listerna som bildar en cirkel i dörrarna och en del i baksätet också. Hade tänkt lacka dessa men vill gärna ha lite tips och råd från någon som redan gjort det.

Tar gärna emot tips på färgval med, har Lightening blue metallic med chromeline ext+interiört i dagsläget.

Luc!fear
2013-07-08, 06:43
Jag kan tyvärr inte ge dig råd men är också intresserad av detta.vill ha lite mer "färg" i min. Valde svart pianoblank i min då de röda blir för mycket, men vill göra något med dem. Skall följa denna tråd noga och hoppas du får bra svar här.

MrCooper
2013-07-08, 08:11
Ingen aning om hur du tar bort det men jag har ett Lightning blue täckstift som jag inte har någon nytta av längre. Hojta om du kommer på en träff framöver så kan jag ta med det till dig.

Urban Mini
2013-07-08, 09:07
Jag hojtar :D Tänkte göra något kul med dem men har luskat lite och det verkar inte helt enkelt. De har blivit ganska fula och fläckiga av något, skall se om Mr Cap kan göra något åt det när den skall in efter lackningen.

hscn
2013-07-14, 07:36
Beskrivning finns i länken som följer hur du demonterar den del av dörrsidan där listen sitter
http://www.northamericanmotoring.com/forums/navigation-and-audio/181632-mccs-front-speaker-upgrade-non-hifi.html