handdator

Visa fullständig version : Förbannad!!!!



dieselj
2013-07-05, 17:44
Jag måste bara få skriva av mig. Hade ju hittat en Mini Cooper... 05:a med 9500 mil på mätaren. 58.000. Pratat med säljaren i drygt 1.5 vecka. Skulle titta på den i tis/ons men kunde inte få tag på bil att köra de 20 mil dit och 20 mil hem. DÅ sa vi lördag och att jag skulle komma dit imorgon bitti (lördag, då jag har ordnat skjuts) och titta på den. Var allt bra så skulle jag köpa den då jag tycker den ser fin ut.

Tidigare idag skickade han bilder. Då skrev jag "bra, vilken tid ses vi?". Fick inget svar. Nu skickade jag ett SMS. där han skrev att en annan kille i princip hade hoppat in och köpt den och att han hör av sig om så inte blir. Jag Blev skitförbannad. Han var så trött på att folk "inte dyker upp trots att de mailar etc" typ skrev han och på min följdfråga som var "om jag hinner först då?" fick jag inget svar....

Jag blev bara väldigt trött, förbannad och uppgiven nu. Hade ju hittat vad jag tycker var den finaste bilen. bra besviken och ville bara skriva av mig...

dieselj
2013-07-05, 17:45
Är det bara jag eller någon annan som tycker det är lite taskigt gjort? Han hade ju kunnat säga till den andra att jag skulle komma lördag och titta tycker man.

MrCooper
2013-07-05, 18:48
Jag förstår att du tycker att det är tråkigt. Problemet är att som säljare så riskerar man att bli utan köpare. Har råkat ut för folk som säger att de skall ha det jag vill sälja och sedan så hör de inte av sig, vilket resulterat i att jag tappat annan potentiell köpare och till slut fick jag sänka priset på min vara för att bli av med den.
Nu brukar jag säga att det är först till kvarn som gäller eller handpenning.

Hoppas att det dyker upp något annat intressant istället.

Deeman
2013-07-05, 20:53
Håller med dig Noel och Mattias kolla med nästa säljare om han är villig att hålla bilen till dig eller om han önskar en handpenning.
Då visar även du att du är seriös.
Ge inte upp det kommer fler chanser! :-)

dieselj
2013-07-05, 22:30
Jag blev bara så uppgiven när det var bestämt mer eller mindre. Var allt i sin ordning så skulle jag köpa den. Har ju styrt med barnpassning,bil och hjälpförare upp med mera, sen kom det där att någon annan fått förtur och det gjorde mig bara skitsur.

Den andra jag tittade på gick också idag. Nu verkar det endast finnas 02-03:or som gått 14.000 mil och Cooper Ones inom min budget. Jag måste dock ha bil snart så i värsta fall får det bli ett annat märke.... Trist tycker jag :(

dieselj
2013-07-05, 22:32
Ska sägas, med först till kvarn så sa jag ju att jag gärna åker dit innan honom, men det spelar ingen roll. Nu ska han höra av sig vid 13 imorgon om den andra inte köper. Köper han inte så känns det ju som att något är lurt. Äh, jag är tjurig, men känns som de bra gled mig ur händerna alla jag tittat på.

Deeman
2013-07-07, 12:13
Håller tummen! Men det behöver ju inte betyda att det är något lurt om inte första köper.
Sålt prickfria bilar till 3 o 4 som vart och tittat då det finns många lycksökare som tror dom kan pruta hur mycket som helst.
Visst prutar jag om man kan hitta fel och brister annars inte.. :-)
Som sagt lycka till! :-)