handdator

Visa fullständig version : MINI till Trollhättan.



Urban Mini
2013-06-18, 04:40
Äntligen så blir det MINI verkstad och återförsäljare till Trollhättan!

http://www.anabil.se/om_ana/press.aspx

Får vänta till 1 oktober men det borde bli lagom till nästa service :D

Deeman
2013-06-18, 06:39
Ja Fd.Saab handlarna lär ju hitta nya möjligheter och jag gillar när dom tar in BMW o Mini. Kul!

Erik Börnstedt
2013-06-18, 11:27
Min gamla hemstad :)

Riktigt kul att dem kan utnyttja dessa lokalar man plöjt ner miljoner i, och förhoppningsvis hålla en hög standard.

Detta har dock varit på tapeten 1-2 år, att man önskat t.e.x BMW i lokalerna, äntligen gick det igenom!


MVH Erik

GPHelena
2013-08-21, 13:08
Vad händer nu med Bilsalongen i Grästorp?

Urban Mini
2013-08-21, 13:51
Den kommer nog att finnas kvar men kundunderlaget minskar säkerligen. Även BMW i Uddevalla kommer nog märka av en hel del.

Edman
2013-08-26, 11:07
Vad händer nu med Bilsalongen i Grästorp?

Hörde rykten om att dessa inte längre kommer att sälja nya BMW i samband med att ANA slår upp portarna. Men det är som sagt bara vad jag hört, och då inte från interna håll :)

Urban Mini
2013-08-27, 10:24
Det kanske kan stämma, men vi får väl avvakta och se.

Urban Mini
2013-09-25, 21:07
Nu börjar det dra ihop sig till invigning. Enligt uppgifter så öppnar de sina nya lokaler Tisdagen den 1/10. Åkte förbi idag och MINI kommer få en riktigt fin placering synligt från vägen. Ser ut som att de har otroligt mycket kvar men skylten är uppe iaf :D

Minid
2013-09-26, 11:21
Urban, kan du se om vi kan få till en tid och eventuellt en liten träff i Trollhättan i samband med öppningen?
Någon annan som är sugen på det?

Hagatorpet
2013-09-26, 20:55
Urban, kan du se om vi kan få till en tid och eventuellt en liten träff i Trollhättan i samband med öppningen?
Någon annan som är sugen på det?
jag :)

Urban Mini
2013-09-27, 00:51
Då är vi iaf två, men vi måste få bekräftat att de faktiskt öppnar på tisdag :D

MrCooper
2013-09-27, 09:18
jag :)

+1 :p

Urban Mini
2013-09-27, 10:59
Jag skall ringa idag och se om de lyckas slå upp portarna på tisdag. Återkommer så fort han har svarat.

Urban Mini
2013-09-30, 19:00
Jag skall ringa idag och se om de lyckas slå upp portarna på tisdag. Återkommer så fort han har svarat.

De öppnar som planerat imorgon vi är där kl 16.00 för att kolla läget.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

Hagatorpet
2013-09-30, 20:21
tyvärr skiter det sig för mig hade hoppats på att kunna dyka upp

Minid
2013-10-01, 00:10
Jag kan inte imorgon heller "/ jobbar!

MrCooper
2013-10-01, 07:21
Hmmm, det blir ingen vidare uppslutning då. Vi kanske skall planera en utflykt någon dag så vi blir några som åker upp. Är det öppet på helgerna?

Urban Mini
2013-10-01, 11:49
Det kan vi göra tycker jag, jag kan fråga om de har något planerat inom en snar framtid. Kanske i samband med nya gen 3 ?

Urban Mini
2013-10-01, 17:58
Var och tittade till MINI idag och han var väldigt positivt inställd till att anordna något "VIP" event för oss medlemmar i klubben. Han nämnde helgen 24-25 (26) oktober. Nu har de bara öppnat för att de måste öppna, lång ifrån klara med inredning etc. Det kommer att påminna mycket om black box i Mölndal enligt säljaren.

Det som framkom som jag personligen tycker låter väldigt bra är att vid en service eller reparation så är ju det brukliga att man lämnar bilen och pratar med en servicerådgivare. De vill införa en lite mer personlig kontakt genom att ha en genomgång av bilen tillsammans med dig som kund innan den går iväg in i verkstaden tillsammans med en mekaniker. På det sättet hoppas de att de kan slippa ge kunden obehagliga samtal i form av "dina bromsar är slitna med" eller "vi hittade ytterligare ett fel". Hur exakt det kommer genomföras rent praktiskt vet jag inte men det låter väldigt bra. De kommer även att satsa på bemötande och det lilla extra som han trodde att MINI kunderna vill ha.

Trevligt besök och jag kommer hålla kontakt med han angående helgen i oktober, att det blir något var han helt inställd på. Man blev nästan sugen på att köpa en bil till, fast det är man väl alltid. Det svåraste med att vara MINi ägare är att man vill inte skiljas från sin gamla bil även när man står inför ett nybilsköp, kanske bara är jag men det tror jag knappast. Mycket trevlig kille i alla fall som arbetade där, BMW hallen tittade jag inte i för den intresserar mig inte ;)

Så nu tycker jag att alla som kan bokar in helgen 25-26 oktober så tar vi Trollhättan med storm, kom gärna med förslag på vad ni vill skall hända så vidarebefordrar jag detta.


PS Det kommer självklart en GP2 dit också, gissa om det kliar i spenderarbyxorna DS

Minid
2013-10-01, 19:55
Låter kanon! Den helgen är jag ledig så det skylle passa bra!
Nu hoppas vi wölkes ger oss ett datum också!

Ringberg93
2013-10-01, 22:14
Får se om jag kan komma eftersom min flickvän fyller år ;)

Minid
2013-10-01, 23:41
Överraska henne med en miniträff!

Urban Mini
2013-10-02, 06:57
Tjejer älskar MINI :D

Luc!fear
2013-10-03, 19:27
Får se om jag kan komma eftersom min flickvän fyller år ;) Du ger ju henne middag ute på fin resturang och sen ett besök i MINI-hallen som födelsedagspresent...

eke
2013-10-03, 20:22
Får se om jag kan komma eftersom min flickvän fyller år ;) Fyller hon inte varje år? Så ofta är det väl inte invigning av en ny MINI-hall? ;)

GPHelena
2013-10-08, 14:58
Det skulle vara kul med en sista resa med GPn, har du hört något mer om helgen 26/27?

Urban Mini
2013-10-08, 15:30
Inte ännu jag mailade honom idag med en förfrågan, förklarade att det blir tufft att få ihop ett gäng om vi får reda på det bara ett par dagar innan. Inväntar svar.
Det skulle vara kul med en sista resa med GPn, har du hört något mer om helgen 26/27?

Urban Mini
2013-10-08, 20:19
Det blir en officiell öppning av ANA för allmänheten helgen den 26:e oktober. Richard på ANA vill väldigt gärna göra något speciellt bara för oss medlemmar och en sådan kväll kommer längre fram när även verkstaden har kommit i rullning. Tycker det låter som en sund ide faktiskt med tanke på att det förmodligen är verkstaden vi kommer nyttja mest. Ny bil köps inte flera gånger om året.

Så kom om ni kan tycker jag. Jag återkommer så snart jag vet mer om tider etc.

Hagatorpet
2013-10-08, 20:55
miss av dom tycker jag ......
Tror inget kan vara bättre än en premiär där det kommer ett helt gäng entusiaster
men trevligt att dom vill ordna något speciellt :D

Urban Mini
2013-10-08, 20:59
miss av dom tycker jag ......
Tror inget kan vara bättre än en premiär där det kommer ett helt gäng entusiaster
men trevligt att dom vill ordna något speciellt :D

Miss och miss detta hindrar ju inte oss entusiaster från att dyka upp i alla fall :D Sedan kan vi ju ta erbjudanden och annat på vår lilla VIP kväll. Så kom igen nu så samlar vi ett gäng till den helgen! Inte skall man behöva muta oss med rabatter och annat för att vi skall dyka upp, även om det är trevligt :D

Hagatorpet
2013-10-08, 21:53
Miss och miss detta hindrar ju inte oss entusiaster från att dyka upp i alla fall :D Sedan kan vi ju ta erbjudanden och annat på vår lilla VIP kväll. Så kom igen nu så samlar vi ett gäng till den helgen! Inte skall man behöva muta oss med rabatter och annat för att vi skall dyka upp, även om det är trevligt :D
skall på kalas på kvällen (inte fått någon tid än)
Räknar med att jag och Emilia kan om det blir på dagen :)

Urban Mini
2013-10-08, 21:58
Ser fram emot att få träffa er :D