handdator

Visa fullständig version : Plasti-dip



Urban Mini
2013-06-10, 21:51
Har läst och sett en hel del om Plasti dip det senaste. Är det någon som har testat och i så fall vart och pris? Jag har funderingar på att kanske ändra färgen på de plastdetaljer som är i dörren men är inte helt säker på att jag vill lacka då jag är lite av en originalnörd. Kanske Plasti kan hjälpa mig med detta :D



// Urban

Jonz
2013-06-10, 23:17
http://www.britalianracing.se/index.php/plastidip-produkter.html

Minid
2013-06-11, 05:03
Jag har testat röd plastidip, orange och en gloss spray.

Den både den röda och den orangea fick en klarare och blankare finish med gloss spray.

Funkar väldigt bra, behövs dock 5-6 sprayningar innan resultatet blir bra.
Behöver du ta bort den sen så är det faktiskt så smidigt som "dom" säger ;)

Köpte ifrån britalian, och sen digit.se ( tror det kanske är samma personer bakom företagen? Stämmer det Ola ; ) ?)


Ytan från plastidippen har jag inte lyckats få helt slät som en lack, den har blivit lite grövre, kanske är det bara jag som gjort något galet men det ser helt ok ut ändå!

109091091010911

Luc!fear
2013-06-11, 06:18
Nej, jag tror det är olika företag.
Ola får bekräfta det själv.

berggren666
2013-06-11, 09:09
viktigt att b urken du sprayar med är varm annars så blir de skorvlig yta. tipps lägg den i en plastpåse å knyt ihop å sen i en spann med vatten med de varmaste du får fram ur kranen å låt ligga i 20-30 min sen blir de kanon

Urban Mini
2013-06-11, 10:46
Det ser ju riktigt snyggt ut Minid Jag hade tänkt i dörren på de plastdetaljerna där. Något förslag på färg till min kärra? Där du har gjort orange har jag borstat aluminium som jag nog väljer att ha kvar. Men "bågarna" i dörren är plast och de tänkte jag ändra lite på.

Minid
2013-06-11, 13:49
viktigt att b urken du sprayar med är varm annars så blir de skorvlig yta. tipps lägg den i en plastpåse å knyt ihop å sen i en spann med vatten med de varmaste du får fram ur kranen å låt ligga i 20-30 min sen blir de kanon

Men va fasen ! Det visste jag inte .. Då måste jag spreja om skiten ;)!! Tack !

Då har vi samma gråa färg inuti bilen , är det mörkt i bilen annars?

Urban Mini
2013-06-11, 21:48
Japp det är mörkt bortsett från Chromline som det så fint heter. Halvskinn men det är svart allting. Tänkte man kunde matchat bilens yttre genom att lacka de i samma färg som bilen men så såg jag ju plasti dip :D

Som en parentes så tänkte jag på att man kan ju skydda utsatt delar under vintern med det klara Plasti dip, områden som är utsatta för stenskott tex. Någon som testat?

Det måste ju även vara helt utmärkt till de plastdetaljerna runt hjulhuset och trösklar.

ola
2013-06-12, 16:30
På frågan om Britalian och Dipit är samma företag så är svaret ett JÄTTE NEJ . Britalian drivs numera inom NavX Trading AB som har import och distributionsrätten av Plasti Dip i Sverige. Plasti Dip som så stolt tog sina första stapplande steg här på MINI forumet för 4-5 år sedan:-) . NavX Trading säljer Plasti Dip genom ca 120 återförsäljare runtom i Sverige (där Britalian Racing är en) , Dipit var en av de återförsäljarna tills för ca ett år sedan då man började importera själva men de rider gärna på oss (NavX Trading) och alla de pengar vi lägger ner på marknadsföring , säkerhetsdatablad, produktinformation etc.. så i mina ögon är de inte vatten värda. Dessutom misstänker jag att de har ett otillåtet lösningsmedel (Toluen) i sina produkter.