handdator

Visa fullständig version : Erfarenheter Meguiars vax



Fräsen
2013-04-04, 16:00
Hej!

Har för mig att Nina har testat deras produkter med gott resultat. Är det fler på forumet som har testat?

Används dessa produkter av " seriösa rekondare"?

Flameboy
2013-04-04, 18:13
Japp, jag älskar det!

GPHelena
2013-04-04, 20:00
Jag har deras Gold Class samt NXT Generation Tech. Mycket lättarbetade produkter, i alla fall för mig som är en glad amatör.

Det blir ett fint resultat men om jag skall vara gnällig så kanske det inte håller så länge men det kan ju också bero på att jag kanske inte gör 100% korrekt, eller har tillräckligt tålamod.

Generellt sett tycker jag att alla deras produkter är bra, kanske lite dyra dock.

taz
2013-04-04, 20:54
Hej!

Har för mig att Nina har testat deras produkter med gott resultat. Är det fler på forumet som har testat?

Används dessa produkter av " seriösa rekondare"?


Jo, jag använder väldigt mycket av Ultimate serien, främst Ultimate Wash och wax, Ultimate Liquid wax, Ultimate Quick wax samt Meguiar's Wheel Brightener. De är riktigt bra produkter som håller vad de lovar, roliga och enkla att arbeta med.

Här är min Meguiar'sbehandlad mc efter ca 4 år.

10484 10485 10487

tiimmiiee
2013-04-05, 00:40
Arbetar som billackerare, vi hade Meguiars innan vi gick över till 3M.

Helt klart godkänt, används av flera rekond/billackeringsfirmor runtom.

Fräsen
2013-04-05, 15:57
Hej!

Stort tack för feedback. Finns det någon firma i sthlm som använder produkterna eller har bra priser?

Flameboy
2013-04-05, 18:03
Mds i midsommarkransen och Mekonomen i Vårby har mycket...

flyer
2013-04-05, 22:25
Jag har deras Gold Class samt NXT Generation Tech. Mycket lättarbetade produkter, i alla fall för mig som är en glad amatör.

Det blir ett fint resultat men om jag skall vara gnällig så kanske det inte håller så länge men det kan ju också bero på att jag kanske inte gör 100% korrekt, eller har tillräckligt tålamod.

Generellt sett tycker jag att alla deras produkter är bra, kanske lite dyra dock.

Ja, jag håller med. Jag har använt NXT produkter: lättarbetade, fantastiskt resultat, luktar gott men håller inte riktigt lika många tvättar som Sonax. Fast det gör inget, tvätta å vaxa är ju skoj med Meguairs eftersom det alltid blir så bra!

Nina
2013-04-06, 06:37
Mekonomen har börjat saluföra produkterna, här hemma har de en stor hylla full med godis. Min favorithylla helt klart. :)
Köp den vita vanten, du kommer aldrig mer hålla i en vanlig tvättsvamp hädanefter. Resultaten man får är överväldigande, jag har heller inget tålamod direkt men jag tvättar med vaxschampot och därmed fuskar lite (vinst varje gång). Glansen som blir gör att man alltid tvättar med det. Minns inte vad den heter men vaxschampot är gult i flaskan och heter nåt med vaxschampo.

Ja dyrare är de men otroligt drygt istället, en liten, liten skvätt i en 5-liters hink och det löddrar som tusan.

ola
2013-04-06, 12:03
Meguiars säljs av www.plastidip.se då det funkar utmärkt till Plasti Dip !!!