handdator

Visa fullständig version : Countryman JCW -13 köpråd önskas



taz
2013-04-04, 10:02
Har varit och tittat på en ny Countryman JCW av årsmodell 2013.
http://www.blocket.se/jonkoping/Mini_Countryman_John_Cooper_Works_45926250.htm?ca= 15&w=3

Vad har ni att säga om dessa? Något speciellt att tänka på?
Om det finns någon som ägt/äger Countryman JCW har ni varit nöjda?


Tacksam för tips och råd.

Luc!fear
2013-04-04, 15:51
Countryman JCW är i princip en helt ny bil.
Countryman finns sedan 2010/2011 men har inte funnits i JCW förrän i år. (eller kanske sent 2012)
Vad jag vet så finns ännu ingen ägare till en sådan här på forumet.
Har själv en Countryman SD Automat All4 och gillar bilen, men den går ju inte att jämföra med en "vanlig" MINI & motorn tycker jag själv är för klen.
Har p.g.a dessa anledningar & att jag tidigare hade en JCW 2005 så väntar jag nu på en Clubman JCW. (kommer dock att behålla Countrymanen)

Har du fått prova bilen i Jönköping eller har du bara "kollat" på nätet.
Lycka till med dina val...

Luc!fear
2013-04-04, 17:02
Nyaste numret av Aoto Motor Sport har en artickel om BMW M135I xDrive, MINI Countryman JCW All4 & Volvo V40 XC T5 AWD.
Vilket tror ni vinner? :p

På sidan 44 summerar dom MINIn:
Hög och jämn nivå. Bästa utrymmen och tillräcklig sportig för att förtjäna vinsten.
Köp gärna tidningen & läs hela artikeln.

taz
2013-04-04, 22:10
Countryman JCW är i princip en helt ny bil.
Countryman finns sedan 2010/2011 men har inte funnits i JCW förrän i år. (eller kanske sent 2012)
Vad jag vet så finns ännu ingen ägare till en sådan här på forumet.
Har själv en Countryman SD Automat All4 och gillar bilen, men den går ju inte att jämföra med en "vanlig" MINI & motorn tycker jag själv är för klen.
Har p.g.a dessa anledningar & att jag tidigare hade en JCW 2005 så väntar jag nu på en Clubman JCW. (kommer dock att behålla Countrymanen)

Har du fått prova bilen i Jönköping eller har du bara "kollat" på nätet.
Lycka till med dina val...


Tack för info Dan! Vi var på sightseeing i Jönköping. Provkörning tar vi i steg 2 istället:)
Enligt säljaren finns det bara några få exemplar av Countryman JCW i hela Sverige.

Luc!fear
2013-04-05, 20:42
Har Bingo Rime köpt en MINI Countyrman JCW ?
Moore (http://moore.se/bingo/bingos-snapshots-145)

taz
2013-04-08, 21:07
Inga flera tips tankar eller idéer om nya Countryman JCW?