handdator

Visa fullständig version : Obegripligt



JOBBARGUBBEN
2013-03-30, 08:15
Hur kommer det sig att det inte finns något intresse för min bil på annonshörnan, det finns alla möjligheter för någon att göra ett klipp, jag vill ju bara att prylarna ska komma till glädje hos någon.

Hagatorpet
2013-03-30, 08:22
Hur kommer det sig att det inte finns något intresse för min bil på annonshörnan, det finns alla möjligheter för någon att göra ett klipp, jag vill ju bara att prylarna ska komma till glädje hos någon.
Svårt att säga men jag har en teori
tror tyvärr att det är så att folk ser hur oroligt det är med ekonomin i europa
och av någon konstig anlednig kopplar ihop det med sin egen
Har själv en tibetansk spaniel valp till salu och flera vänner med Labradorvalpar
det är inte ens någon som svarar på annonserna :(

Johan W
2013-03-30, 10:26
Marknaden är seg som sagt, tog mig drygt 8månader att sälja min bil. Gör man sedan som dig och modifierar bilen på olika sätt så tror jag tyvärr att den redan rätt tunna listan med eventuella köpare blir ännu mindre. Största massan är intresserad av en fin originalbil tyvärr. 170 lät som ett hyffsat inbytespris, återställt till original och sälj delarna separat är nog enklast.

Alternativt lägga sig på samma nivå som motsvarande bilar utan modifieringar, tyvärr får man inte tillbaka pengarna man lägger ner på bilen.

Men ibland har man tur och rätt köpare dyker upp, det kan ta tid dock...

Nina
2013-03-30, 14:17
Det är nog ekonomin ute i Europa som hindrar, det är lite stökigt där på den fronten. Tror även att nybilsförsäljningen sjunkit också i år. Du kanske måste göra som Johan W föreslår men rätt köpare dyker nog upp, det kommer bara ta lite längre tid.

Flameboy
2013-03-30, 19:46
Jag har min bil ute jag med och kan intyga att det är svårt. Till syvende og sidst är det helt enkelt så att du begär mer än någon är beredd att betala. Mer obegripligt än så är det inte.

JOBBARGUBBEN
2013-03-31, 06:23
Jag har ju inte ens skrivit ett pris utan man får lämna bud.
Ingen har hört av sig.
Jag tycker att någon med en likadan bil som vill ha lite tillbehör till sin istället borde byta med mig för en väldigt rimlig slant men ingen har som sagt hört av sig.

Deeman
2013-03-31, 11:23
Går det trögt på Blocket oxå??

Var väl lite blygsam annons..;)

Flera bilder på och i bilen i dagens underbara väder i några schyssta miljöer (Bönan, Flisskär eller Hamnen typ)
Skriv dit allt godis m.m.

Så e den nog såld snart!!

Lycka till och ha det bäst!

Hobbe
2013-03-31, 23:57
Folk vi ha en begagnad bil som har all utrustning inkl. sådant som inte finns med max 1500 mil på mätaren, och bilen får inte kosta mer än en korv med bröd på Sunes Lågprisgrill.
Förutom tölparna som erbjuder guld i byte. Guld som knappast har karat nog att kallas guld :D

Det finns en anledning till att jag inte säljer utan lämnar mina bilar i inbyte.
En smärre förlust i jämförelse med att lyckas sälja bilen privat , men jag har varken tid, eller ork att lyssna på folks tafatta försök.

JOBBARGUBBEN
2013-04-01, 10:28
Går det trögt på Blocket oxå??

Var väl lite blygsam annons..;)

Flera bilder på och i bilen i dagens underbara väder i några schyssta miljöer (Bönan, Flisskär eller Hamnen typ)

Skriv dit allt godis m.m.

Så e den nog såld snart!!
Lycka till och ha det bäst!

Fick lite tips av fräsen till text i annons på blocket så jag skrev en lång och seriös anonns.
Missade doch att betala för den så den blev aldrig inlagd.
Har inte orkat göra om det.
Ska väl försöka igen nån gång men nu har jag faktiskt en intressent här på forumet.
Jag bad honom ringa så vi kan diskutera.
Gör han det löser det sig nog.

JOBBARGUBBEN
2013-04-01, 10:29
Funderar på att låta någon sälja den på uppdrag.

Minid
2013-04-01, 19:34
Funderar på att låta någon sälja den på uppdrag.

Kvd??

JOBBARGUBBEN
2013-04-02, 22:26
Näe, snarare ngn lokal förmedlare kanske SS Garage i gävle.

Ace
2013-04-04, 13:46
Kan väl ha med att det är automat också. Skulle personligen inte köpa en MINI med automat. En tanke bara.

ipp
2013-04-04, 13:56
Kan väl ha med att det är automat också. Skulle personligen inte köpa en MINI med automat. En tanke bara.

Håller med, men är det någon som vill ha automat så är utbudet inte så stort och din bil borde då vara väldigt intressant. Kanske bara måste ha is i magen helt enkelt.

Luc!fear
2013-04-05, 08:01
Kan väl ha med att det är automat också. Skulle personligen inte köpa en MINI med automat. En tanke bara.
Vi valde automat i första hand för att frun är reumatiker men bor man i större städer och ligger i en massa köer så kan ju det vara bekvämt också.