handdator

Visa fullständig version : Eftermontera blåtand?



Scitz0
2013-03-22, 11:31
En av få saker jag inte valde att lägga till när jag köpte min bil är blåtand vilket jag nu ångrar i efterhand.
Jag har mini Hi-Fi anläggningen med AUX ingång, alltså ingen usb och ingen blåtand. MINI Connected osv fanns inte heller när bilen inhandlades.

Min iPhone har jag sittandes i en brodit hållare med sladd till AUX och laddning. Kör enbart Spotify och använder telefonen som gps vid behov.

Det jag saknar är handsfree funktion och om möjligt att skicka ljudet digitalt för ökad ljudkvalité.

Jag såg en länk i en tidigare tråd om att MINI säljer eftermonteringskit för blåtand.
http://www.motoringfile.com/wp-content/uploads/2009/10/V-13-0909-M6502-6ND_USB-Bluetooth_Retrofit_Kit_R55_R56_R578087307c.pdf

När man läser texten så blir jag inte klok på om ljudet även kan skickas över blåtand med detta kit, någon som vet?

Det är ju inte det billigaste direkt att eftermontera detta kit, finns det några alternativ för att möte mina behov ovan?

Scitz0
2013-03-22, 12:09
Efter att ha läst lite mer om det så verkar det bara som man kan skicka musik över blåtand om man har MINI Connected så i princip skulle jag bara kunna utnyttja handsfree delen av det. Med tanke på detta så är det på tok för dyr uppgradering för att vara värt det.

Vad finns det för eftermarknads blåtands system som fungerar bra?

*EDIT*
Hittade denna på Netonnet: Parrot MKi9000
Ansluts till bilstereon med ISO-kabel. Tror ni denna fungerar fint?

MrCooper
2013-03-22, 13:41
Jag har Inte Connected men jag kan spela musik via blåtand (tror jag).
Har bara en vanlig iPhone sladd kopplad till USB. Album art visas dock bara ibland i NAVI skärmen.

Scitz0
2013-03-22, 13:52
Tvivlar på att ljudet går via blåtand men det låter jag vara osagt.
Oavsett så verkar det bli en dyr installation att eftermontera orginal blåtand. Får nog bli en parrot lösning.

Ringberg93
2013-03-25, 17:15
http://www.siba.se/product/5338450/belkin-caraudio-connect-med-bluetooth?ref=search
Jag har den och är väldigt nöjd, man får prata lite högre än normalt men så brukar det vara med alla typer av handsfree

Scitz0
2013-03-25, 18:14
Tack för tipset, en billig lösning.

Ringberg93
2013-03-25, 18:27
Det var så lite. Jag tycker verkligen den är värd 500 kr