handdator

Visa fullständig version : Köåråd Clubman Diesel



cabrio
2013-03-18, 11:51
Funderar på att ta hem en bil från Tyskland vad tror ni på forumet om denna

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mini-clubman-mini-d-clubman-cooper-sd-hampton-leder-xenon-mayen/172200808.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17500&makeModelVariant1.modelId=8&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&transmissions=MANUAL_GEAR&features=SUNROOF&negativeFeatures=EXPORT&interiorTypes=LEATHER

Någon som importerat sin Mini själv som har några tips och råd att komma med

/Lasse

Freddie83
2013-03-18, 17:04
Hej!
Var nere i Tyskland i fredags och köpte en Cooper S. Andra gången jag är nere och köper en. Denna gången köpte jag en privat.
Det är faktiskt jäkligt lätt, men se till att vara där i god tid på morgonen alt sov över en natt. Det tar ganska lång tid att få alla papperna i ordning.
Ett tips är! Är priset jättebilligt så ser bilen ut därefter tyvärr.
Få alltid original ägarbevis med dig!
Fördelen med den jag köpte är att jag fick mer utrustning och ca 15000kr billigare än här hemma.
Lycka till

Donkeypower
2013-03-18, 20:58
Hej,
kollade bilen på Mobile de. Men dom säljer den - är ingen Mini/BMW handlare. Härnere säljar BMW/Mini som Mini Next
dvs. dom är helt genomgångna. Om du vill köpa en Mini härnere i Ruhrområdet kan jag rekomendera:
Kamann i Leverkusen / Mini i Hilden en utav dom största Mini handlarna i Tyskland. Bägge finns på mobile.de.
Har du frågor kan du gärna kontakta mig. Själv köpte jag min Mini i Sydtyskland. By the way har inte ångrat
köpte en enda gång.
Peter