handdator

Visa fullständig version : Aux-ingång mini cooper -07



miniinez
2013-01-05, 20:50
Hej!
Jag är ny på detta forum, blev mini ägare igår :) sjuukt nöjd!!:steering:
Jag kopplade in min iphone i aux-uttaget med en kabel och tänkte lyssna på spotify, det gick inge bra.
Jag får inte fram aux när jag trycker på mode-knappen, den växlar bara emellan cd och radio!!
(provade med och utan kabeln i uttaget funkade ej)
Jag hade en saab tidigare och då funkade det fint.
Vad gör jag för fel??
Hoppas ni kan hjälpa mig, ska ut i garaget och prova igen!!!

Luc!fear
2013-01-05, 21:11
Du behöver mog en "specialkabel" från MINI som denna som finns på ett amerikanskt forum (http://www.northamericanmotoring.com/forums/3233859-post10.html)

10328 Klicka på bilden för att göra den större...

miniinez
2013-01-05, 21:39
Tack för snabbt svar!
Finns det ingen kabel att köpa i Sverige på typ kjell o company eller Jula?

Flameboy
2013-01-05, 21:43
MINI är lite som Apple. Allt är lite eget som inte passar med annat. Men vi designfreaks älskar båda... ;)

Kolla ebay.co.uk, ebay.de och ioffer.com.

MrCooper
2013-01-05, 21:51
Det är lite konstigt det här. Jag hade AUX på min förra Clubman fast utan USB och då räckte det med en vanlig AUX kabel.

Har för mig att någon skrivit att det skall finnas en motsvarande kabel på Biltema eller Clasohlson, testa där.

miniinez
2013-01-05, 22:15
Jag har ingen usb anslutning utan bara Aux och den sitter typ osynligt under/bakom knapparna längst ned.
Provade med en Samsung Galaxy SII via aux-uttaget, det funkade inte heller.
Jag får kolla på Clasohlson imorrn om det finns någon kabel som kan funka!

MadeleineO
2013-01-05, 22:32
Hmm, jag tänker att stereon borde ha ett AUX-läge om stereon är kopplad till uttaget. Jag har haft AUX-uttag och AUX-läge på stereon i båda mina MINIs och kört en väldig basic AUX-kabel i båda som jag köpte på Expert eller nåt. Men stereon har i båda fallen, som du säger att din saknar, ett AUX-läge när man växlar mode.

Får du inte ordning på det själv så finns det ju ställen som kopplar in aux-uttag. Men Iphonen måste kopplas till stereon, då är det ju bara :)

Grattis till MINIn förresten!

Minid
2013-01-06, 00:27
Jag kom att tänka på tråden Noel nämnde, här är den. http://www.miniclub.se/showthread.php?12009-Y-kabel-Iphone&highlight=aux+kabel

Den finns på kjell!