handdator

Visa fullständig version : Heldippad MINI



ola
2012-12-28, 20:56
heldippad MINI nr 210318, vem blir nr 3?

Johan W
2012-12-29, 15:06
Blir inte hela bilen men fälgarna ska få sig en omgång till våren tänkte jag, tänkte testa Gun-metal med eventuellt ett lager glossifier på sedan

ola
2012-12-29, 19:24
det tycker jag! beställ via PM till mig så har du rabatt!


Blir inte hela bilen men fälgarna ska få sig en omgång till våren tänkte jag, tänkte testa Gun-metal med eventuellt ett lager glossifier på sedan

MadeleineO
2013-01-04, 13:08
heldippad MINI nr 2, vem blir nr 3?

Alltså helfint! Har du heldippat den Ola?

Jag har 4 sommarfälgar hemma, ja de jag har på bilen på bilden, rätt skrapade som jag är inne på att fixa till till våren. Frågan är bara vad för färg osv. Några förslag? :)

ola
2013-01-07, 15:50
nej inte jag som dippat den, säljer bara färgen :-) Men Awapandon heter firman som gör sånt i stockholm, bland annat min MINI se filmen
http://www.youtube.com/watch?v=awHfpVkFNog&feature=youtu.be

neonblå fälgar kan bli snyggt! kulören kallas då Blaze Blue

MadeleineO
2013-01-07, 21:06
Cool tack för tipset!


nej inte jag som dippat den, säljer bara färgen :-) Men Awapandon heter firman som gör sånt i stockholm, bland annat min MINI se filmen

neonblå fälgar kan bli snyggt! kulören kallas då Blaze Blue

Luc!fear
2013-01-08, 08:41
Klarlacken är den blank eller matt?
Funkar den bra som stenskottsskydd?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

ola
2013-01-09, 20:01
Klarlacken är den blank eller matt?
Funkar den bra som stenskottsskydd?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

klarlacken är blank! finns även mattclear.. funkar bra som stenskottskydd ja , men lite fler lager än vanligt.. 400% elastiskt..

Gryglas
2013-01-13, 21:10
Ola, jag tänkte nog slå till på nån sprayburk plastidip.
Tänkte mest spraya på nya stripes på min MINI.
Den vita, skulle den matcha det vita taket på våra kojor? Och jag antar att man då måste avsluta med "clear"-varianten för att få dem likadana som en vinyl-stripe?
Och hur tjockt blir lagret? Blir det lika tunt som vanliga vinyl-stripes?

ola
2013-01-14, 14:29
om du lägger glossifier ovanpå så blir det som klarlack dvs glansigt som på orginalstripesen och den vita kulören matchar absolut. det blir precis så tjockt man vill ha det , supertunt med två lager , men skulle tippa att du ska ha 4 lager..
Ola

Ola, jag tänkte nog slå till på nån sprayburk plastidip.
Tänkte mest spraya på nya stripes på min MINI.
Den vita, skulle den matcha det vita taket på våra kojor? Och jag antar att man då måste avsluta med "clear"-varianten för att få dem likadana som en vinyl-stripe?
Och hur tjockt blir lagret? Blir det lika tunt som vanliga vinyl-stripes?

Gryglas
2013-01-14, 14:43
Ok.
Men 4 lager, man bör väl vara ganska snabb med att maska av så att man får fina kanter. Och min gissning är att det kanske man inte hinner om man ska lägga 4 lager....?
Men jag beställer gärna 1 burk vit och 1 burk clear. Kan hämtas upp i Stockholm var som. :)


om du lägger glossifier ovanpå så blir det som klarlack dvs glansigt som på orginalstripesen och den vita kulören matchar absolut. det blir precis så tjockt man vill ha det , supertunt med två lager , men skulle tippa att du ska ha 4 lager..
Ola

Panerai
2013-01-14, 17:19
Ok.
Men 4 lager, man bör väl vara ganska snabb med att maska av så att man får fina kanter. Och min gissning är att det kanske man inte hinner om man ska lägga 4 lager....?
Men jag beställer gärna 1 burk vit och 1 burk clear. Kan hämtas upp i Stockholm var som. :)

Om du lägger tape dubbelt så kan du dra av en tape åt gången. Samtidigt som det är maskerat inför nästa omgång :)

Gryglas
2013-01-14, 18:05
Om du lägger tape dubbelt så kan du dra av en tape åt gången. Samtidigt som det är maskerat inför nästa omgång :)

Snyggt tips!
Check. :)

ola
2013-01-17, 03:16
Ok.
Men 4 lager, man bör väl vara ganska snabb med att maska av så att man får fina kanter. Och min gissning är att det kanske man inte hinner om man ska lägga 4 lager....?
Men jag beställer gärna 1 burk vit och 1 burk clear. Kan hämtas upp i Stockholm var som. :)
Absolut! kan hämtas på Britalian Racing /NavX Trading Erik Dahlbergsallén 15 vid Karlaplan på ungefär kontorstider, slå en signal innan på 073-20 20 001 så du vet att det är någon på plats!