handdator

Visa fullständig version : Dagens I-landsproblem



Panerai
2012-11-09, 19:21
Fick tillbaka bilen från Tyresö nu. Lackeringen är fantastiskt genomförd. Men nu står jag inför två riktiga I-landsproblem.

1. Lackeringen de har gjort numera på baklucka och hela sidorna av bilen är i mkt bättre kvalite än de fabrikslackerade apelsinskalbitarna. Detta stör mig :(

2. Jag fick ett stort leende på läpparna direkt när jag slipper den stora tunga 116D och får min lilla Mini Cooper D igen. Men det börjar bli hög tid att sälja för att den inte ska vara värd 10 000kr när det väl känns "rätt" att sälja.

Vad kan en Mini Cooper D med 7k mil på nacken vara värd? Samt vad skaffar jag istället?

Dessa problem ska jag nu grubbla över ett glass god Fireball whiskey.

Trevlig helg!

Luc!fear
2012-11-09, 19:36
Fireball whiskey, ush :-(

Flameboy
2012-11-09, 19:58
Fireball är flytande lycka...

Panerai
2012-11-09, 20:06
Fireball whiskey, ush :-(


Fireball är flytande lycka...

Nuff said :)

PÄRON
2012-11-09, 20:07
Det är ju inte ens whisky, jag trodde du drack riktiga grejor Dan. :-)

Panerai
2012-11-09, 20:17
Det är ju inte ens whisky, jag trodde du drack riktiga grejor Dan. :-)

Vad alla ska klaga :(

Luc!fear
2012-11-09, 20:19
Det är ju inte ens whisky, jag trodde du drack riktiga grejor Dan. :-)
Testade den på Stockholm Beer & Whisky förra året.
& det är precis som du säger: ingen för mig... inte ens Anna tyckte om det :-)
Jag föredrar fotfarande whisky från Islay... (+ bl.a. Tallisker)
& Whisky skall drickas UTAN is men ev. med en liten gnutta vatten i...

Hagatorpet
2012-11-09, 20:51
Vattnet gör ju bara så att det tar ännu längre tid att dricka upp skiten
nä då är det bättre med en öl :) eller två :D

Flameboy
2012-11-10, 03:43
"Riktig mognad uppstår när du går tillbaka till din gamla favoritsprit och slutar slicka på nytjärade båtar" var det nån vis man som sa. Det finns inga regler. Vill du dricka Laphroaig med cola ska du göra det, om du vill ha is i whiskyn är det helt ok. Man kan visst dricka rött till fisk och vitt till kött.

Vad gäller Fireball dricker jag det helst som ett järn, för det bryter av beskan hos ölen fint, och är ett bra alternativ när man är lite trött på Fernet.

Som sagt: Dagens I-landsproblem.

Luc!fear
2012-11-10, 12:41
"Riktig mognad uppstår när du går tillbaka till din gamla favoritsprit och slutar slicka på nytjärade båtar" var det nån vis man som sa. Det finns inga regler. Vill du dricka Laphroaig med cola ska du göra det, om du vill ha is i whiskyn är det helt ok. Man kan visst dricka rött till fisk och vitt till kött.

Vad gäller Fireball dricker jag det helst som ett järn, för det bryter av beskan hos ölen fint, och är ett bra alternativ när man är lite trött på Fernet.

Som sagt: Dagens I-landsproblem.
Smaken är som baken.
Och det är helt ok & upp till alla. jag har ingen åsikt om detta, jag bara sa vad jag gillar.

MrPlow
2012-11-11, 18:52
Fireball trodde jag bara shottades på Stureplan...

Panerai
2012-11-11, 19:15
Fireball trodde jag bara shottades på Stureplan...

Alla dessa fördomar!

ola
2012-11-11, 21:39
Fireball är grymt ! Kunde inte hålla mig idag på Matmässan, det blev en Fireball till lunch :-)