handdator

Visa fullständig version : Styrservopump är på väg att gå/har gått!



Gryglas
2012-10-02, 15:35
Har någon där ute tips på var man kan köpa en NY, RENOVERAD eller RENOVERA SIN EGNA styrservopump?
:(

Flameboy
2012-10-02, 19:49
Min gick för snart två år sen. Jag köpte en renoverad från bbs-reman.com, England. Det finns även på tyska ebay. Renoverat själv har jag inte hört nån som gjort...

Gryglas
2012-10-15, 14:25
Ok. Får kolla upp de sidorna.
Stort tack :)

Gryglas
2013-01-13, 17:21
Måste ju följa upp...
Efter det att jag lämnat Besiktningen så började servon att fungera igen. Antar att något hände när de "skakar" MINIn uppe på rampen.
Och fungerar fortfarande.
Men jag måste nog skramla ihop till en ny i alla fall.

Luc!fear
2013-01-13, 18:20
Har haft problem med vår pump på en Peugeot, det visade sig vara lite vatten/is i oljan som orsakade att den funkade ibland och ibland inte. Det var också lite för lite olja i den, hade liksom kokat över när oljan inte kom fram i sina normala gångar inuti pumpen.

Skickat från min Samsung Note2 4G

Flameboy
2013-01-13, 18:21
Måste ju följa upp...
Efter det att jag lämnat Besiktningen så började servon att fungera igen. Antar att något hände när de "skakar" MINIn uppe på rampen.
Och fungerar fortfarande.
Men jag måste nog skramla ihop till en ny i alla fall.

Styrker min koldamm-teori tycker jag...

Gryglas
2013-01-13, 20:37
Ja, kan bara håller med er båda. Något var knas i den. Men jag tror att jag gör enklast i att beställa en ny senare när man har det lite snällare i kassan. :)
Blir nog helt klart från bbs-reman.com då Ante.

Gryglas
2017-04-27, 18:40
Bara en snabb uppdatering men jag beställde en ny genom att skicka in den trasiga till ovan på eBay och Kristoffer (jobbar inte kvar där nu) på mekonomen på Gärdet gjorde jobbet. Klart för ca 4500kr med jobbet och reservdel. Top Job!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro